13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Puig advoca per «analitzar el que ha donat de sí» l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per «avaluar l’estat d’alarma per a analitzar bé el que ha donat de si amb l’objectiu de vore en quina manera es pot orientar una ampliació», al mateix temps que ha mantingut la petició de poder avançar el toc de queda més enllà de les 22.00 hores.

 

Ho ha assenyalat el cap de l’executiu valencià en una entrevista en el programa de ràdio ‘Herrera en COPE’, a on ha apuntat que la Generalitat defensarà esta línia en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat, el primer amb Carolina Darias al capdavant d’esta cartera. Per a Puig, la decisió ha de ser per a tot el país, ja que «això no va de guerrejar cada un a la seua».

 

No obstant això, ha apuntat que «no hi ha mesures definitives, excepte no tindre cap relació amb ningú» alguna cosa que «no és l’horitzó d’una societat com la nostra». No obstant això, sí que considera que «hi ha mesures com rebaixar l’horari del toc de queda que ajuden a la conscienciació i a la sensació que hem de tindre tots de corresponsabilitat per a eixir de la pandèmia».

 

Preguntat sobre si considera que l’exministre Salvador Illa es va negar a avançar el toc de queda perquè això no suposara un ajornament de les eleccions catalanes a les que es presenta, Puig ha considerat que «dos hores de toc de queda no deriven necessàriament en una decisió d’estes característiques. Si fora per això, hi hauria altres solucions des del punt de vista electoral», ha agregat.

Últimes notícies

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.