19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Puig advoca per «analitzar el que ha donat de sí» l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per «avaluar l’estat d’alarma per a analitzar bé el que ha donat de si amb l’objectiu de vore en quina manera es pot orientar una ampliació», al mateix temps que ha mantingut la petició de poder avançar el toc de queda més enllà de les 22.00 hores.

 

Ho ha assenyalat el cap de l’executiu valencià en una entrevista en el programa de ràdio ‘Herrera en COPE’, a on ha apuntat que la Generalitat defensarà esta línia en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat, el primer amb Carolina Darias al capdavant d’esta cartera. Per a Puig, la decisió ha de ser per a tot el país, ja que «això no va de guerrejar cada un a la seua».

 

No obstant això, ha apuntat que «no hi ha mesures definitives, excepte no tindre cap relació amb ningú» alguna cosa que «no és l’horitzó d’una societat com la nostra». No obstant això, sí que considera que «hi ha mesures com rebaixar l’horari del toc de queda que ajuden a la conscienciació i a la sensació que hem de tindre tots de corresponsabilitat per a eixir de la pandèmia».

 

Preguntat sobre si considera que l’exministre Salvador Illa es va negar a avançar el toc de queda perquè això no suposara un ajornament de les eleccions catalanes a les que es presenta, Puig ha considerat que «dos hores de toc de queda no deriven necessàriament en una decisió d’estes característiques. Si fora per això, hi hauria altres solucions des del punt de vista electoral», ha agregat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.