9.2 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Puig advoca per «analitzar el que ha donat de sí» l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per «avaluar l’estat d’alarma per a analitzar bé el que ha donat de si amb l’objectiu de vore en quina manera es pot orientar una ampliació», al mateix temps que ha mantingut la petició de poder avançar el toc de queda més enllà de les 22.00 hores.

 

Ho ha assenyalat el cap de l’executiu valencià en una entrevista en el programa de ràdio ‘Herrera en COPE’, a on ha apuntat que la Generalitat defensarà esta línia en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat, el primer amb Carolina Darias al capdavant d’esta cartera. Per a Puig, la decisió ha de ser per a tot el país, ja que «això no va de guerrejar cada un a la seua».

 

No obstant això, ha apuntat que «no hi ha mesures definitives, excepte no tindre cap relació amb ningú» alguna cosa que «no és l’horitzó d’una societat com la nostra». No obstant això, sí que considera que «hi ha mesures com rebaixar l’horari del toc de queda que ajuden a la conscienciació i a la sensació que hem de tindre tots de corresponsabilitat per a eixir de la pandèmia».

 

Preguntat sobre si considera que l’exministre Salvador Illa es va negar a avançar el toc de queda perquè això no suposara un ajornament de les eleccions catalanes a les que es presenta, Puig ha considerat que «dos hores de toc de queda no deriven necessàriament en una decisió d’estes característiques. Si fora per això, hi hauria altres solucions des del punt de vista electoral», ha agregat.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.