Puig avança que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis més afectats per la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

D’esta forma ho ha avançat Puig este dimecres per la vesprada en una roda de premsa al costat del ministre de Transport, José Luis Ábalos, en la que ha apuntat que esta decisió podria eixir de la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) entre la Generalitat i Delegació del Govern, prevista per al divendres, i ha agregat que «probablement s’anunciaran altres mesures complementàries».

 

Puig ha advocat per no prendre «mesures compulsives» i per «analitzar en tot moment la situació que existix en el territori valencià i en el conjunt d’Espanya i Europa i prendre decisions avaluant atentament les mesures preses».

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses»

«Ja hem decidit que es prorrogarà el tancament perimetral de caràcter autonòmic set dies més, quan encara no hem arribat a la setmana que es va decretar», ha argumentat. Puig ha insistit que el divendres es prendran «mesures no compulsives ni improvisades» i que «atenguen la realitat social i econòmica» del territori valencià. 

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses. Vam suspendre les Falles, decretem el tancament perimetral, prendrem les decisions més raonables possibles amb el màxim consens possible».

Últimes notícies

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.