13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Puig avança que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis més afectats per la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

D’esta forma ho ha avançat Puig este dimecres per la vesprada en una roda de premsa al costat del ministre de Transport, José Luis Ábalos, en la que ha apuntat que esta decisió podria eixir de la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) entre la Generalitat i Delegació del Govern, prevista per al divendres, i ha agregat que «probablement s’anunciaran altres mesures complementàries».

 

Puig ha advocat per no prendre «mesures compulsives» i per «analitzar en tot moment la situació que existix en el territori valencià i en el conjunt d’Espanya i Europa i prendre decisions avaluant atentament les mesures preses».

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses»

«Ja hem decidit que es prorrogarà el tancament perimetral de caràcter autonòmic set dies més, quan encara no hem arribat a la setmana que es va decretar», ha argumentat. Puig ha insistit que el divendres es prendran «mesures no compulsives ni improvisades» i que «atenguen la realitat social i econòmica» del territori valencià. 

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses. Vam suspendre les Falles, decretem el tancament perimetral, prendrem les decisions més raonables possibles amb el màxim consens possible».

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.