12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Puig avisa sobre el Cap d’Any: «Ens estem jugant molt, un dia no és un dia: pot ser l’últim»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet altra volta este dijous un avís sobre les possibles celebracions de la Nit de cap d’any, alertant que «ens estem jugant molt, un dia no és un dia sinó que pot ser l’últim» i ha avisat que els primers dies de gener, després de les festes, seran d’«intens estrés sanitari i hem d’estar preparats».

 

«Ací estem treballant» ha dit Puig en una entrevista en la cadena SER recollida per Europa Press, en la que no ha concretat si hi haurà restriccions més dures per al territori valencià, l’única en estes dates que manté el tancament perimetral, com un possible confinament. Sobre este tema, el president ha advocat per «vore la millor resposta i no es pot descartar res». 

 

En esta línia, considera que «anunciar permanentment de manera compulsiva» mesures sense que s’estiguen complint les prèvies adoptades «no té sentit» i ha posat l’accent que el fonamental és totes les restriccions en hostaleria, circulació de persones, sanitàries i de mobilitat es complisquen.

 

El president ha valorat que hi ha un compliment «molt important» per part de la població però també ha avisat que si un 15 o un 20% de ciutadans no les complixen, «és definitori d’una caiguda enorme en una situació extrema».

Últimes notícies

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.

Detingut a Orihuela per enganyar i coaccionar al seu gendre per a obligar-lo a delinquir

La Policia Nacional ha detingut a Orihuela a un home de 45 anys que, segons la denúncia, va enganyar el seu gendre per a portar-lo a Espanya i forçar-lo a delinquir amb violència i amenaces. El sospitós ha sigut posat a disposició judicial per tràfic d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus.

Robles condecora a quatre alcaldes per la dana i a cinc militars pels incendis

Defensa ha reconegut a regidors de Letur, Mira, Loriguilla i Sedaví pel seu suport després de la dana i a cinc efectius de la UME per la seua labor en els incendis.

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.