Ximo Puig acorda el confinament perimetral del territori valencià des d’este divendres a migdia

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este dijous el confinament perimetral de la Comunitat Valenciana des del migdia d’este divendres, una mesura que s’adopta durant set dies en què la població no es podrà eixir ni entrar de l’autonomia però podrà moure’s entre municipis, comarques i províncies.

 

D’esta forma ho ha avançat en una roda de premsa juntament amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la que ha recalcat que s’adopta esta decisió «per a reforçar l’estratègia de prevenció» contra el coronavirus; per solidaritat amb la resta de territoris que estan «pitjor que nosaltres»; davant la inacció i confusió que estan generant alguns governs i per a evitar haver de dur a terme «mesures més dràstiques per a la vida social de les famílies i treballadors».

 

«No volem anar a pitjor, estem a temps d’evitar l’avanç de la pandèmia», ha manifestat Puig, qui ha apuntat que les excepcions a este confinament seran anar al treball, al metge, a la residència habitual, estudiar o a cuidar de dependents.

Últimes notícies

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.