14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Ximo Puig acorda el confinament perimetral del territori valencià des d’este divendres a migdia

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este dijous el confinament perimetral de la Comunitat Valenciana des del migdia d’este divendres, una mesura que s’adopta durant set dies en què la població no es podrà eixir ni entrar de l’autonomia però podrà moure’s entre municipis, comarques i províncies.

 

D’esta forma ho ha avançat en una roda de premsa juntament amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la que ha recalcat que s’adopta esta decisió «per a reforçar l’estratègia de prevenció» contra el coronavirus; per solidaritat amb la resta de territoris que estan «pitjor que nosaltres»; davant la inacció i confusió que estan generant alguns governs i per a evitar haver de dur a terme «mesures més dràstiques per a la vida social de les famílies i treballadors».

 

«No volem anar a pitjor, estem a temps d’evitar l’avanç de la pandèmia», ha manifestat Puig, qui ha apuntat que les excepcions a este confinament seran anar al treball, al metge, a la residència habitual, estudiar o a cuidar de dependents.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.