16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Ximo Puig acorda el confinament perimetral del territori valencià des d’este divendres a migdia

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este dijous el confinament perimetral de la Comunitat Valenciana des del migdia d’este divendres, una mesura que s’adopta durant set dies en què la població no es podrà eixir ni entrar de l’autonomia però podrà moure’s entre municipis, comarques i províncies.

 

D’esta forma ho ha avançat en una roda de premsa juntament amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la que ha recalcat que s’adopta esta decisió «per a reforçar l’estratègia de prevenció» contra el coronavirus; per solidaritat amb la resta de territoris que estan «pitjor que nosaltres»; davant la inacció i confusió que estan generant alguns governs i per a evitar haver de dur a terme «mesures més dràstiques per a la vida social de les famílies i treballadors».

 

«No volem anar a pitjor, estem a temps d’evitar l’avanç de la pandèmia», ha manifestat Puig, qui ha apuntat que les excepcions a este confinament seran anar al treball, al metge, a la residència habitual, estudiar o a cuidar de dependents.

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.