Ximo Puig acorda el confinament perimetral del territori valencià des d’este divendres a migdia

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este dijous el confinament perimetral de la Comunitat Valenciana des del migdia d’este divendres, una mesura que s’adopta durant set dies en què la població no es podrà eixir ni entrar de l’autonomia però podrà moure’s entre municipis, comarques i províncies.

 

D’esta forma ho ha avançat en una roda de premsa juntament amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la que ha recalcat que s’adopta esta decisió «per a reforçar l’estratègia de prevenció» contra el coronavirus; per solidaritat amb la resta de territoris que estan «pitjor que nosaltres»; davant la inacció i confusió que estan generant alguns governs i per a evitar haver de dur a terme «mesures més dràstiques per a la vida social de les famílies i treballadors».

 

«No volem anar a pitjor, estem a temps d’evitar l’avanç de la pandèmia», ha manifestat Puig, qui ha apuntat que les excepcions a este confinament seran anar al treball, al metge, a la residència habitual, estudiar o a cuidar de dependents.

Últimes notícies

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.