Puig creu que les restriccions són suficients però avisa que si hi ha repunt s’actuarà «immediatament»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dimecres que les restriccions acordades per a fer front a la pandèmia de coronavirus per Nadal són «suficients i de moment no registraran canvis». No obstant això, si es detecta un repunt en la transmissió a conseqüència del pont, es prendran «decisions immediatament».

 

Puig, després de presentar la campanya ‘El Nadal és valencià’ de 2020, ha assenyalat sobre este tema que «ja s’ha posat en funcionament el decret per a prolongar el tancament del territori valencià fins al pròxim 15 de gener» que s’alçarà de manera excepcional els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener.

 

No obstant això, encara que «en principi» estes mesures, al costat del toc de queda i la limitació de comensals, són «suficients», ha assenyalat que com l’evolució de la pandèmia es monotonitza «permanentment», si dins d’una setmana, quan s’observaran els efectes del pont de desembre, es detecta un repunt «cal prendre decisions immediatament».

 

Puig ha defensat que el territori valencià «sempre ha adoptat les mesures des de la serenitat i el respecte» del que han plantejat els experts i «sense prendre mesures compulsives». A demés, ha recordat que es va arribar a un acord en el Consell Interterritorial de la setmana passada que «continua vigent en tots els aspectes».

Últimes notícies

EMT València bat rècord de negoci i viatgers en 2025 i accelera la seua modernització

EMT València va elevar la seua xifra de negoci un 18,5% en 2025, va superar els 120 milions de desplaçaments i avança en un pla de modernització de flota i infraestructures.

Mazón sol·licita personar-se en la causa que investiga la gestió de la dana

Carlos Mazón demana a la jutgessa de Catarroja personar-se en la causa sobre la gestió de la dana i accedir a totes les diligències, després del rebuig del TSJCV a investigar-li penalment.

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.