Puig creu que les restriccions són suficients però avisa que si hi ha repunt s’actuarà «immediatament»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dimecres que les restriccions acordades per a fer front a la pandèmia de coronavirus per Nadal són «suficients i de moment no registraran canvis». No obstant això, si es detecta un repunt en la transmissió a conseqüència del pont, es prendran «decisions immediatament».

 

Puig, després de presentar la campanya ‘El Nadal és valencià’ de 2020, ha assenyalat sobre este tema que «ja s’ha posat en funcionament el decret per a prolongar el tancament del territori valencià fins al pròxim 15 de gener» que s’alçarà de manera excepcional els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener.

 

No obstant això, encara que «en principi» estes mesures, al costat del toc de queda i la limitació de comensals, són «suficients», ha assenyalat que com l’evolució de la pandèmia es monotonitza «permanentment», si dins d’una setmana, quan s’observaran els efectes del pont de desembre, es detecta un repunt «cal prendre decisions immediatament».

 

Puig ha defensat que el territori valencià «sempre ha adoptat les mesures des de la serenitat i el respecte» del que han plantejat els experts i «sense prendre mesures compulsives». A demés, ha recordat que es va arribar a un acord en el Consell Interterritorial de la setmana passada que «continua vigent en tots els aspectes».

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.