Puig demana un altre «esforç» al personal sanitari i respecte cap a este col·lectiu

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació enfront de les agressions al personal sanitari ‘Respectem a qui ens cuida’.  Durant l’acte ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, Juan José Tirado; i la presidenta del Col·legi de Metges de València, Mercedes Hurtado.

 

«El pilar fonamental del sistema sanitari és, sens dubte, els professionals», ha començat dient Puig, per a agregar que este col·lectiu patix en moltes ocasions «qüestions vinculades a la violència que estan bastant ocultes».

 

«No és justificable la violència»

Sobre este tema, ha comentat: «La tensió i l’estrés que existix agafa a voltes, desgraciadament, el pitjor dels camins: La violència». Ha indicat que han de millorar les llistes d’espera i l’atenció, i ha ressaltat: «Tots hem de millorar, però mai és justificable, ni des de lluny, ni la violència física ni la verbal que patixen molts sanitaris».

 

Al seu juí de «respectar» als sanitaris: «No podem agredir als que ens cuiden», ha insistit. «D’això terrible que estem vivint, eixirem. La ciència està avançant molt, ja veiem la llum al final del túnel però queden mesos molt difícils i per a afrontar esta temporada amb major tensió assistencial, hem de donar un missatge a la societat: No es poden permetre les agressions verbals ni físiques a sanitaris», ha postil·lat.

 

Puig ha reclamat viure «des de la convivència i el respecte» i ha agraït l’«extraordinari esforç que fan els sanitaris, que compten amb el suport i la sensibilitat del Govern valencià», els ha recordat.

 

En conclusió, Puig ha advocat per dos qüestions «fonamentals»: Que els ciutadans tinguen la millor atenció possible, i els que els atenen també tinguen les millors condicions. «En eixe esforç continuarem aprofundint perquè ens juguem la salut pública de tot el territori valencià», ha dit.

Últimes notícies

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.