15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Puig demana un altre «esforç» al personal sanitari i respecte cap a este col·lectiu

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació enfront de les agressions al personal sanitari ‘Respectem a qui ens cuida’.  Durant l’acte ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, Juan José Tirado; i la presidenta del Col·legi de Metges de València, Mercedes Hurtado.

 

«El pilar fonamental del sistema sanitari és, sens dubte, els professionals», ha començat dient Puig, per a agregar que este col·lectiu patix en moltes ocasions «qüestions vinculades a la violència que estan bastant ocultes».

 

«No és justificable la violència»

Sobre este tema, ha comentat: «La tensió i l’estrés que existix agafa a voltes, desgraciadament, el pitjor dels camins: La violència». Ha indicat que han de millorar les llistes d’espera i l’atenció, i ha ressaltat: «Tots hem de millorar, però mai és justificable, ni des de lluny, ni la violència física ni la verbal que patixen molts sanitaris».

 

Al seu juí de «respectar» als sanitaris: «No podem agredir als que ens cuiden», ha insistit. «D’això terrible que estem vivint, eixirem. La ciència està avançant molt, ja veiem la llum al final del túnel però queden mesos molt difícils i per a afrontar esta temporada amb major tensió assistencial, hem de donar un missatge a la societat: No es poden permetre les agressions verbals ni físiques a sanitaris», ha postil·lat.

 

Puig ha reclamat viure «des de la convivència i el respecte» i ha agraït l’«extraordinari esforç que fan els sanitaris, que compten amb el suport i la sensibilitat del Govern valencià», els ha recordat.

 

En conclusió, Puig ha advocat per dos qüestions «fonamentals»: Que els ciutadans tinguen la millor atenció possible, i els que els atenen també tinguen les millors condicions. «En eixe esforç continuarem aprofundint perquè ens juguem la salut pública de tot el territori valencià», ha dit.

Últimes notícies

Detingut un home de 65 anys pel tiroteig mortal de Xirivella del 4 de setembre

La Policia Nacional ha detingut a Xirivella a un home de 65 anys com a presumpte autor del tiroteig del 4 de setembre, en el qual va morir un home de 35. Els investigadors creuen que va actuar al costat del seu fill, arrestat al novembre, i este dijous ha sigut posat a disposició judicial.

Planes tatxa d’irreal la proposta de la CE per a la pesca al Mediterrani: 9,7 dies a l’any

El ministre Luis Planas va criticar que la Comissió Europea plantege només 9,7 dies de faena a l'any per vaixell en 2026 i va defendre que Espanya aconseguirà més jornades. Va reclamar que es reconega l'esforç de selectivitat del sector i que no es reinicie el comptador cada any.

Desarticulada a Gandia una xarxa que empadronava irregularment a estrangers: cinc detinguts

La Policia Nacional ha detingut a cinc persones i ha desarticulat una organització que falsificava documents per a empadronar massivament a estrangers a Gandia. S'han detectat 127 altes irregulars i almenys 15 propietaris afectats.

Nuvolositat i pluges probables des del divendres en la Comunitat Valenciana

Aemet preveu un gir a llevant i gregal que augmentarà la nuvolositat i deixarà precipitacions el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb descens tèrmic diürn.

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.