Puig demana un altre «esforç» al personal sanitari i respecte cap a este col·lectiu

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació enfront de les agressions al personal sanitari ‘Respectem a qui ens cuida’.  Durant l’acte ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, Juan José Tirado; i la presidenta del Col·legi de Metges de València, Mercedes Hurtado.

 

«El pilar fonamental del sistema sanitari és, sens dubte, els professionals», ha començat dient Puig, per a agregar que este col·lectiu patix en moltes ocasions «qüestions vinculades a la violència que estan bastant ocultes».

 

«No és justificable la violència»

Sobre este tema, ha comentat: «La tensió i l’estrés que existix agafa a voltes, desgraciadament, el pitjor dels camins: La violència». Ha indicat que han de millorar les llistes d’espera i l’atenció, i ha ressaltat: «Tots hem de millorar, però mai és justificable, ni des de lluny, ni la violència física ni la verbal que patixen molts sanitaris».

 

Al seu juí de «respectar» als sanitaris: «No podem agredir als que ens cuiden», ha insistit. «D’això terrible que estem vivint, eixirem. La ciència està avançant molt, ja veiem la llum al final del túnel però queden mesos molt difícils i per a afrontar esta temporada amb major tensió assistencial, hem de donar un missatge a la societat: No es poden permetre les agressions verbals ni físiques a sanitaris», ha postil·lat.

 

Puig ha reclamat viure «des de la convivència i el respecte» i ha agraït l’«extraordinari esforç que fan els sanitaris, que compten amb el suport i la sensibilitat del Govern valencià», els ha recordat.

 

En conclusió, Puig ha advocat per dos qüestions «fonamentals»: Que els ciutadans tinguen la millor atenció possible, i els que els atenen també tinguen les millors condicions. «En eixe esforç continuarem aprofundint perquè ens juguem la salut pública de tot el territori valencià», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.

Les víctimes de la DANA confien que Mazón diga la veritat davant la jutgessa

Les víctimes mortals de la DANA del 29 d'octubre confien que Carlos Mazón, citat com a testimoni per la jutgessa de Catarroja, diga tota la veritat i aporte llum sobre la gestió de la tragèdia.

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.