Puig demana un altre «esforç» al personal sanitari i respecte cap a este col·lectiu

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació enfront de les agressions al personal sanitari ‘Respectem a qui ens cuida’.  Durant l’acte ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, Juan José Tirado; i la presidenta del Col·legi de Metges de València, Mercedes Hurtado.

 

«El pilar fonamental del sistema sanitari és, sens dubte, els professionals», ha començat dient Puig, per a agregar que este col·lectiu patix en moltes ocasions «qüestions vinculades a la violència que estan bastant ocultes».

 

«No és justificable la violència»

Sobre este tema, ha comentat: «La tensió i l’estrés que existix agafa a voltes, desgraciadament, el pitjor dels camins: La violència». Ha indicat que han de millorar les llistes d’espera i l’atenció, i ha ressaltat: «Tots hem de millorar, però mai és justificable, ni des de lluny, ni la violència física ni la verbal que patixen molts sanitaris».

 

Al seu juí de «respectar» als sanitaris: «No podem agredir als que ens cuiden», ha insistit. «D’això terrible que estem vivint, eixirem. La ciència està avançant molt, ja veiem la llum al final del túnel però queden mesos molt difícils i per a afrontar esta temporada amb major tensió assistencial, hem de donar un missatge a la societat: No es poden permetre les agressions verbals ni físiques a sanitaris», ha postil·lat.

 

Puig ha reclamat viure «des de la convivència i el respecte» i ha agraït l’«extraordinari esforç que fan els sanitaris, que compten amb el suport i la sensibilitat del Govern valencià», els ha recordat.

 

En conclusió, Puig ha advocat per dos qüestions «fonamentals»: Que els ciutadans tinguen la millor atenció possible, i els que els atenen també tinguen les millors condicions. «En eixe esforç continuarem aprofundint perquè ens juguem la salut pública de tot el territori valencià», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts