Puig demana un altre «esforç» al personal sanitari i respecte cap a este col·lectiu

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».   Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació […]

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat un altre «esforç» als sanitaris davant de la situació actual, al mateix temps que ha reclamat a la societat respecte cap a este col·lectiu: «No podem agredir als que ens cuiden».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma durant la presentació de la campanya de conscienciació enfront de les agressions al personal sanitari ‘Respectem a qui ens cuida’.  Durant l’acte ha estat acompanyat per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; el president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana, Juan José Tirado; i la presidenta del Col·legi de Metges de València, Mercedes Hurtado.

 

«El pilar fonamental del sistema sanitari és, sens dubte, els professionals», ha començat dient Puig, per a agregar que este col·lectiu patix en moltes ocasions «qüestions vinculades a la violència que estan bastant ocultes».

 

«No és justificable la violència»

Sobre este tema, ha comentat: «La tensió i l’estrés que existix agafa a voltes, desgraciadament, el pitjor dels camins: La violència». Ha indicat que han de millorar les llistes d’espera i l’atenció, i ha ressaltat: «Tots hem de millorar, però mai és justificable, ni des de lluny, ni la violència física ni la verbal que patixen molts sanitaris».

 

Al seu juí de «respectar» als sanitaris: «No podem agredir als que ens cuiden», ha insistit. «D’això terrible que estem vivint, eixirem. La ciència està avançant molt, ja veiem la llum al final del túnel però queden mesos molt difícils i per a afrontar esta temporada amb major tensió assistencial, hem de donar un missatge a la societat: No es poden permetre les agressions verbals ni físiques a sanitaris», ha postil·lat.

 

Puig ha reclamat viure «des de la convivència i el respecte» i ha agraït l’«extraordinari esforç que fan els sanitaris, que compten amb el suport i la sensibilitat del Govern valencià», els ha recordat.

 

En conclusió, Puig ha advocat per dos qüestions «fonamentals»: Que els ciutadans tinguen la millor atenció possible, i els que els atenen també tinguen les millors condicions. «En eixe esforç continuarem aprofundint perquè ens juguem la salut pública de tot el territori valencià», ha dit.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.