Puig, després de les acusacions de Murthy: «La responsabilitat és complir els compromisos»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha manifestat que la responsabilitat consistix en «complir els compromisos», al mateix temps que ha reivindicat que el que intenta és «defensar l’interés general dels valencians i, en definitiva, defensar la decència».

 

D’eixa manera ho ha asseverat el cap del Consell, que esta vesprada ha visitat les instal·lacions de l’empresa Power Electronics, en ser preguntat pels mitjans pel comunicat fet públic hui pel president del València, Anil Murthy, en el que criticava els, al seu juí, «atacs irresponsables» a Meriton per part de Puig després de la reunió que tots els van mantindre el dimarts.

 

Sobre este tema, Ximo Puig ha remarcat que «la responsabilitat és complir els compromisos. I això és el que nosaltres hem de garantir: que es complisquen els compromisos, defensar l’interés general dels valencians, i defensar, en definitiva la decència i això és el que jo he intentat fer», ha resolt.

 

En la reunió celebrada el dimarts, Murthy va plantejar a Puig una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica per a l’emplaçament del nou estadi, però el president de la Generalitat va assegurar que no hi havia «avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton estava baix mínims», insistint que la LLIGUE per a la construcció del Nou Mestalla «acabava en maig».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.