Puig diu que la Comunitat estarà al costat del Govern i insisteix a comptar amb un finançament just

El ‘president’ de la Generalitat Valenciana i secretari general del PSPV, Ximo Puig, ha transmés el seu «suport total» al Govern d’Espanya i ha assegurat que la Comunitat Valenciana estarà «al costat» del president de l’Executiu, Pedro Sánchez, «quan calga prendre decisions per a millorar la vida de la gent«. No obstant això, ha subratllat que també li transmetrà » les seues reivindicacions», entre les quals es troba «comptar enguany amb un nou sistema de finançament autonòmic just i equitatiu».

Així s’ha manifestat Puig durant l’acte de commemoració de ‘3 anys de govern progressista‘ celebrat este diumenge en el Centre del Carme de Cultura Contemporània de València, i en el qual també han participat el secretari d’Organització del PSOE i ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, i la secretària general del PSPV-PSOE a la província de València, Mercedes Caballero.

El cap del Consell ha valorat que els tres anys de «govern progressista» han significat un «punt d’inflexió fonamental» en les relacions entre la Comunitat Valenciana i el Govern d’Espanya i ha assegurat que «en algunes qüestions s’ha avançat més en tres anys que en els 20 anys anteriors».

«Però això no pot situar-nos en un estat de confort perquè no serveix per a res», ha assenyalat, al mateix temps que ha advertit que «venen temps difícils i complicats» després de la pandèmia, per la qual cosa és «fonamental que els governs senten el suport del partit socialista durant la ressaca d’esta crisi«. «Ara ens juguem més que mai«, ha remarcat.

En esta línia, ha reivindicat que és el moment de «recuperar la coexistència i la convivència», així com de «posar les conviccions de democràcia, convivència i concòrdia per sobre de qualsevol altra qüestió» per a «accelerar la construcció d’una societat en la qual l’ocupació, la justícia social i la sostenibilitat se situen en el centre de l’agenda».

«Si som capaços d’unir forces, sortirem més aviat i més fortes d’esta crisi«, ha destacat, al mateix temps que ha defensat que el Govern d’Espanya «ha demostrat que es poden fer les coses d’una altra manera». «Esta dècada pot ser de grans assoliments, però també de grans desafiaments«, ha pronosticat, i ha advertit que «no fer res no és una opció».

Sobre este tema, ha assegurat que el full de ruta de la Comunitat Valenciana «sempre ha estat posar per davant de tot la salut dels valencians» i ha mostrat la seua «alegria» davant el comportament «exemplar» de tota la societat «durant tots estos mesos», al mateix temps que ha valorat que el 50 per cent dels valencians ja ha rebut, almenys, una dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Financiació justa «ara i sempre»

D’altra banda, el ‘president’ de la Generalitat i secretari general del PSPV ha transmés al Govern les «reivindicacions» de la Comunitat Valenciana, que «aspira al fet que hi haja, ara i sempre, un nou sistema de finançament just i equitatiu», una «necessitat» amb la qual espera que compte «enguany».

Sobre esta qüestió, ha valorat que s’ha produït un «canvi de posicionament i sensibilitat» amb l’arribada del Govern de Pedro Sánchez, encara que ha insistit a «continuar avançant» sobre este tema. «La resposta d’este Govern no és la que vam tenir durant anys amb Rajoy«, ha expressat.

Així, ha subratllat la necessitat de «treballar junts per a superar esta qüestió» perquè «sense un finançament just no és possible mantenir l’estat de benestar, impulsar l’economia i albergar la convivència».

Ximo Puig també ha destacat els recursos que l’Executiu de Pedro Sánchez ha destinat per a «pal·liar les conseqüències de la crisi«, entre ells «les ajudes per als ERTE, els fons covid no reemborsables o la gestió dels fons europeus».

«La majoria vol» que el PSOE «seguisca en el govern»

Per part seua, la secretària general del PSPV-PSOE a la província de València, Mercedes Caballero, ha afirmat que «tots els canvis socials, processos transformadors i avanços d’Espanya i la Comunitat Valenciana han vingut de la mà de governs del PSOE» i ha defensat que en «més de mil dies» els socialistes han desenvolupat «moltes polítiques de progrés, encara que molts desitgen amb ràbia que no estiguérem en el Govern».

Així, ha augurat que el PSOE «seguirà» en l’Executiu perquè «la majoria així ho vol», al mateix temps que ha reivindicat que, «malgrat el soroll i els insults», el Govern està «molt viu» i té «molta tasca al davant». «El Govern ha de notar la nostra calor, força i suport», ha instat els presents.

Cavaller ha ressaltat el «treball» del PSOE durant els tres anys de govern que, al seu judici, són «un món i un moment» al mateix temps. «Hem de parar a respirar, recordar i, sobretot, reivindicar els bons governs que articulen, compren, distribueixen i vacunen», ha ressaltat, i ha mostrat el seu reconeixement al «esforç de tots els governs per sobre del soroll i la crispació que la dreta d’este país vol posar en l’agenda».

«Hem treballat sense descans, però no podem donar per compliments els propòsits perquè cal donar una resposta a quin futur volem per a les pròximes generacions«, ha conclòs.

Últimes notícies

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.

The Ocean Race deixa Alicante després de generar més de 500 milions

The Ocean Race eixirà per última vegada d’Alicante el 17 de gener de 2027, després de sis edicions i més de 500 milions d’euros d’impacte econòmic. Oporto assumirà les eixides de la volta al món a vela de 2030, 2034 i 2038.

El problema de les llengües minoritzades també demana solució

Segons Gimenez les llengües i els problemes socials dominaran els programes polítics per a les eleccions generals

Metrovalencia arriba als 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15 % més que fa un any

Metrovalencia ha transportat 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15,10 % més que un any abans, i FGV ha sumat 10 milions d’usuaris entre València i Alacant. Les línies 3 i 5 de metro i la 4 de tramvia han sigut les més utilitzades.

Noves ajudes per a dones emprenedores rurals en el sector agrari valencià

Agricultura ha convocat una nova línia d’ajudes per a dones que impulsen projectes empresarials agraris o aqüícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de facilitar la seua posada en marxa i consolidació.

València reforça la protecció dels majors davant estafes i abusos econòmics

La Policia Local de València ha intensificat les accions preventives contra estafes i abusos econòmics a persones majors mitjançant el programa 'Ayudar a Prevenir'. El dispositiu inclou xarrades en centres municipals i recomanacions per a detectar signes d'abús en l'entorn més pròxim.

Les pluges torrencials es tornen més freqüents i els experts reclamen adaptar-hi ciutats i infraestructures

Les últimes pluges torrencials han deixat quatre morts, grans inundacions a l’est peninsular i més de 400.000 alumnes sense classe a la Comunitat Valenciana. Experts adverteixen que estos episodis seran cada vegada més freqüents i reclamen planificar el territori pensant en este risc.

Un nou sistema de la UPV detecta desinformació amb alt risc de fer-se viral

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’alerta primerenca, el DDVRI, que detecta quins continguts enganyosos tenen més risc de viralitzar-se i ajuda a prioritzar la faena dels equips de verificació.