7.6 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Puig diu que la Comunitat estarà al costat del Govern i insisteix a comptar amb un finançament just

El ‘president’ de la Generalitat Valenciana i secretari general del PSPV, Ximo Puig, ha transmés el seu “suport total” al Govern d’Espanya i ha assegurat que la Comunitat Valenciana estarà “al costatdel president de l’Executiu, Pedro Sánchez, “quan calga prendre decisions per a millorar la vida de la gent“. No obstant això, ha subratllat que també li transmetrà ” les seues reivindicacions”, entre les quals es troba “comptar enguany amb un nou sistema de finançament autonòmic just i equitatiu”.

Així s’ha manifestat Puig durant l’acte de commemoració de ‘3 anys de govern progressista‘ celebrat este diumenge en el Centre del Carme de Cultura Contemporània de València, i en el qual també han participat el secretari d’Organització del PSOE i ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, i la secretària general del PSPV-PSOE a la província de València, Mercedes Caballero.

El cap del Consell ha valorat que els tres anys de “govern progressista” han significat un “punt d’inflexió fonamental” en les relacions entre la Comunitat Valenciana i el Govern d’Espanya i ha assegurat que “en algunes qüestions s’ha avançat més en tres anys que en els 20 anys anteriors”.

“Però això no pot situar-nos en un estat de confort perquè no serveix per a res”, ha assenyalat, al mateix temps que ha advertit que “venen temps difícils i complicats” després de la pandèmia, per la qual cosa és “fonamental que els governs senten el suport del partit socialista durant la ressaca d’esta crisi“. “Ara ens juguem més que mai“, ha remarcat.

En esta línia, ha reivindicat que és el moment de “recuperar la coexistència i la convivència”, així com de “posar les conviccions de democràcia, convivència i concòrdia per sobre de qualsevol altra qüestió” per a “accelerar la construcció d’una societat en la qual l’ocupació, la justícia social i la sostenibilitat se situen en el centre de l’agenda”.

Si som capaços d’unir forces, sortirem més aviat i més fortes d’esta crisi“, ha destacat, al mateix temps que ha defensat que el Govern d’Espanya “ha demostrat que es poden fer les coses d’una altra manera”. “Esta dècada pot ser de grans assoliments, però també de grans desafiaments“, ha pronosticat, i ha advertit que “no fer res no és una opció”.

Sobre este tema, ha assegurat que el full de ruta de la Comunitat Valenciana “sempre ha estat posar per davant de tot la salut dels valencians” i ha mostrat la seua “alegria” davant el comportament “exemplar” de tota la societat “durant tots estos mesos”, al mateix temps que ha valorat que el 50 per cent dels valencians ja ha rebut, almenys, una dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Financiació justa “ara i sempre”

D’altra banda, el ‘president’ de la Generalitat i secretari general del PSPV ha transmés al Govern les “reivindicacions” de la Comunitat Valenciana, que “aspira al fet que hi haja, ara i sempre, un nou sistema de finançament just i equitatiu”, una “necessitat” amb la qual espera que compte “enguany”.

Sobre esta qüestió, ha valorat que s’ha produït un “canvi de posicionament i sensibilitat” amb l’arribada del Govern de Pedro Sánchez, encara que ha insistit a “continuar avançant” sobre este tema. “La resposta d’este Govern no és la que vam tenir durant anys amb Rajoy“, ha expressat.

Així, ha subratllat la necessitat de “treballar junts per a superar esta qüestió” perquè “sense un finançament just no és possible mantenir l’estat de benestar, impulsar l’economia i albergar la convivència”.

Ximo Puig també ha destacat els recursos que l’Executiu de Pedro Sánchez ha destinat per a “pal·liar les conseqüències de la crisi“, entre ells “les ajudes per als ERTE, els fons covid no reemborsables o la gestió dels fons europeus”.

“La majoria vol” que el PSOE “seguisca en el govern”

Per part seua, la secretària general del PSPV-PSOE a la província de València, Mercedes Caballero, ha afirmat que “tots els canvis socials, processos transformadors i avanços d’Espanya i la Comunitat Valenciana han vingut de la mà de governs del PSOE” i ha defensat que en “més de mil dies” els socialistes han desenvolupat “moltes polítiques de progrés, encara que molts desitgen amb ràbia que no estiguérem en el Govern”.

Així, ha augurat que el PSOE “seguirà” en l’Executiu perquè “la majoria així ho vol”, al mateix temps que ha reivindicat que, “malgrat el soroll i els insults”, el Govern està “molt viu” i té “molta tasca al davant”. “El Govern ha de notar la nostra calor, força i suport”, ha instat els presents.

Cavaller ha ressaltat el “treball” del PSOE durant els tres anys de govern que, al seu judici, són “un món i un moment” al mateix temps. “Hem de parar a respirar, recordar i, sobretot, reivindicar els bons governs que articulen, compren, distribueixen i vacunen”, ha ressaltat, i ha mostrat el seu reconeixement al “esforç de tots els governs per sobre del soroll i la crispació que la dreta d’este país vol posar en l’agenda”.

Hem treballat sense descans, però no podem donar per compliments els propòsits perquè cal donar una resposta a quin futur volem per a les pròximes generacions“, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.