Puig espera que els professors no tinguen reticències amb la vacuna d’AstraZeneca

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha garantit que «no es qüestiona en absolut la validesa de cap vacuna» i ha confiat que la comunitat educativa no tinga reticències amb la de l’empresa farmacèutica d’AstraZeneca, que es comença a administrar este dilluns, 15 de març, al personal docent i auxiliar dels centres escolars valencians.

 

«Totes les vacunes que tenim a disposició en el territori valencià compten amb la seguretat suficient per a ser aplicades, si no, no es faria», ha recalcat als periodistes sobre el lot d’esta vacuna que alguns països han apartat per a investigar les diferents reaccions aparegudes.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va anunciar el divendres que havia deixat d’administrar momentàniament este lot, del que porta punxades unes 7.700 dosis sense «cap reacció adversa», com va assegurar este diumenge la consellera, Ana Barceló.

 

Han arribat 55.000 dosis de Pfizer

Puig ha defensat que el pla de vacunació seguix els criteris de l’Agència Europea del Medicament i que encara que «pot haver-hi alguna classe de reacció, entra dins de la normalitat». Ha destacat que el procés avança sense incidències i ha confiat que seguisca d’eixa forma perquè la «vacunació massiva» siga possible a partir d’abril».

 

«Sempre apareixen incerteses, però podem garantir que totes les vacunes a la disposició de la població complixen tota la normativa. Com diu l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tenen moltíssim més aportació que risc», ha aprofundit. Per tant, el president valencià ha assegurat que els professors disposaran de la «suficient informació» sobre la vacunació perquè es puga fer amb la «màxima normalitat».

 

També ha ressaltat l’arribada de l’última remesa de quasi 55.000 dosis de l’empresa Pfizer al territori valencià i Múrcia, gràcies al compliment de la farmacèutica amb els seus compromisos amb la UE. Estes vacunes es destinaran a la segona dosi de grups prioritaris, com els majors de 80 anys que falten i els treballadors prioritaris.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.