13.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Puig espera que els professors no tinguen reticències amb la vacuna d’AstraZeneca

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha garantit que «no es qüestiona en absolut la validesa de cap vacuna» i ha confiat que la comunitat educativa no tinga reticències amb la de l’empresa farmacèutica d’AstraZeneca, que es comença a administrar este dilluns, 15 de març, al personal docent i auxiliar dels centres escolars valencians.

 

«Totes les vacunes que tenim a disposició en el territori valencià compten amb la seguretat suficient per a ser aplicades, si no, no es faria», ha recalcat als periodistes sobre el lot d’esta vacuna que alguns països han apartat per a investigar les diferents reaccions aparegudes.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va anunciar el divendres que havia deixat d’administrar momentàniament este lot, del que porta punxades unes 7.700 dosis sense «cap reacció adversa», com va assegurar este diumenge la consellera, Ana Barceló.

 

Han arribat 55.000 dosis de Pfizer

Puig ha defensat que el pla de vacunació seguix els criteris de l’Agència Europea del Medicament i que encara que «pot haver-hi alguna classe de reacció, entra dins de la normalitat». Ha destacat que el procés avança sense incidències i ha confiat que seguisca d’eixa forma perquè la «vacunació massiva» siga possible a partir d’abril».

 

«Sempre apareixen incerteses, però podem garantir que totes les vacunes a la disposició de la població complixen tota la normativa. Com diu l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tenen moltíssim més aportació que risc», ha aprofundit. Per tant, el president valencià ha assegurat que els professors disposaran de la «suficient informació» sobre la vacunació perquè es puga fer amb la «màxima normalitat».

 

També ha ressaltat l’arribada de l’última remesa de quasi 55.000 dosis de l’empresa Pfizer al territori valencià i Múrcia, gràcies al compliment de la farmacèutica amb els seus compromisos amb la UE. Estes vacunes es destinaran a la segona dosi de grups prioritaris, com els majors de 80 anys que falten i els treballadors prioritaris.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.