Puig espera que els professors no tinguen reticències amb la vacuna d’AstraZeneca

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha garantit que «no es qüestiona en absolut la validesa de cap vacuna» i ha confiat que la comunitat educativa no tinga reticències amb la de l’empresa farmacèutica d’AstraZeneca, que es comença a administrar este dilluns, 15 de març, al personal docent i auxiliar dels centres escolars valencians.

 

«Totes les vacunes que tenim a disposició en el territori valencià compten amb la seguretat suficient per a ser aplicades, si no, no es faria», ha recalcat als periodistes sobre el lot d’esta vacuna que alguns països han apartat per a investigar les diferents reaccions aparegudes.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va anunciar el divendres que havia deixat d’administrar momentàniament este lot, del que porta punxades unes 7.700 dosis sense «cap reacció adversa», com va assegurar este diumenge la consellera, Ana Barceló.

 

Han arribat 55.000 dosis de Pfizer

Puig ha defensat que el pla de vacunació seguix els criteris de l’Agència Europea del Medicament i que encara que «pot haver-hi alguna classe de reacció, entra dins de la normalitat». Ha destacat que el procés avança sense incidències i ha confiat que seguisca d’eixa forma perquè la «vacunació massiva» siga possible a partir d’abril».

 

«Sempre apareixen incerteses, però podem garantir que totes les vacunes a la disposició de la població complixen tota la normativa. Com diu l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tenen moltíssim més aportació que risc», ha aprofundit. Per tant, el president valencià ha assegurat que els professors disposaran de la «suficient informació» sobre la vacunació perquè es puga fer amb la «màxima normalitat».

 

També ha ressaltat l’arribada de l’última remesa de quasi 55.000 dosis de l’empresa Pfizer al territori valencià i Múrcia, gràcies al compliment de la farmacèutica amb els seus compromisos amb la UE. Estes vacunes es destinaran a la segona dosi de grups prioritaris, com els majors de 80 anys que falten i els treballadors prioritaris.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.