Puig espera que els professors no tinguen reticències amb la vacuna d’AstraZeneca

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha garantit que «no es qüestiona en absolut la validesa de cap vacuna» i ha confiat que la comunitat educativa no tinga reticències amb la de l’empresa farmacèutica d’AstraZeneca, que es comença a administrar este dilluns, 15 de març, al personal docent i auxiliar dels centres escolars valencians.

 

«Totes les vacunes que tenim a disposició en el territori valencià compten amb la seguretat suficient per a ser aplicades, si no, no es faria», ha recalcat als periodistes sobre el lot d’esta vacuna que alguns països han apartat per a investigar les diferents reaccions aparegudes.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va anunciar el divendres que havia deixat d’administrar momentàniament este lot, del que porta punxades unes 7.700 dosis sense «cap reacció adversa», com va assegurar este diumenge la consellera, Ana Barceló.

 

Han arribat 55.000 dosis de Pfizer

Puig ha defensat que el pla de vacunació seguix els criteris de l’Agència Europea del Medicament i que encara que «pot haver-hi alguna classe de reacció, entra dins de la normalitat». Ha destacat que el procés avança sense incidències i ha confiat que seguisca d’eixa forma perquè la «vacunació massiva» siga possible a partir d’abril».

 

«Sempre apareixen incerteses, però podem garantir que totes les vacunes a la disposició de la població complixen tota la normativa. Com diu l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tenen moltíssim més aportació que risc», ha aprofundit. Per tant, el president valencià ha assegurat que els professors disposaran de la «suficient informació» sobre la vacunació perquè es puga fer amb la «màxima normalitat».

 

També ha ressaltat l’arribada de l’última remesa de quasi 55.000 dosis de l’empresa Pfizer al territori valencià i Múrcia, gràcies al compliment de la farmacèutica amb els seus compromisos amb la UE. Estes vacunes es destinaran a la segona dosi de grups prioritaris, com els majors de 80 anys que falten i els treballadors prioritaris.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.