Puig espera que els professors no tinguen reticències amb la vacuna d’AstraZeneca

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha garantit que «no es qüestiona en absolut la validesa de cap vacuna» i ha confiat que la comunitat educativa no tinga reticències amb la de l’empresa farmacèutica d’AstraZeneca, que es comença a administrar este dilluns, 15 de març, al personal docent i auxiliar dels centres escolars valencians.

 

«Totes les vacunes que tenim a disposició en el territori valencià compten amb la seguretat suficient per a ser aplicades, si no, no es faria», ha recalcat als periodistes sobre el lot d’esta vacuna que alguns països han apartat per a investigar les diferents reaccions aparegudes.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va anunciar el divendres que havia deixat d’administrar momentàniament este lot, del que porta punxades unes 7.700 dosis sense «cap reacció adversa», com va assegurar este diumenge la consellera, Ana Barceló.

 

Han arribat 55.000 dosis de Pfizer

Puig ha defensat que el pla de vacunació seguix els criteris de l’Agència Europea del Medicament i que encara que «pot haver-hi alguna classe de reacció, entra dins de la normalitat». Ha destacat que el procés avança sense incidències i ha confiat que seguisca d’eixa forma perquè la «vacunació massiva» siga possible a partir d’abril».

 

«Sempre apareixen incerteses, però podem garantir que totes les vacunes a la disposició de la població complixen tota la normativa. Com diu l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tenen moltíssim més aportació que risc», ha aprofundit. Per tant, el president valencià ha assegurat que els professors disposaran de la «suficient informació» sobre la vacunació perquè es puga fer amb la «màxima normalitat».

 

També ha ressaltat l’arribada de l’última remesa de quasi 55.000 dosis de l’empresa Pfizer al territori valencià i Múrcia, gràcies al compliment de la farmacèutica amb els seus compromisos amb la UE. Estes vacunes es destinaran a la segona dosi de grups prioritaris, com els majors de 80 anys que falten i els treballadors prioritaris.

Últimes notícies

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.

Arcadi España reivindica que Espanya ha contingut l’impacte de la guerra a l’Iran sobre la inflació

Arcadi España celebra que l'IPC avançat es mantinga en el 3,2% i l'atribuïx al paquet d'ajudes del Govern i a l'impuls de les energies renovables. El ministre també defén als funcionaris de l'Agència Tributària davant els aturs convocats per CSIF.

Pablo Sánchez reivindica al Llevant: club venedor però sense necessitat de malvendre

Pablo Sánchez defén que el Llevant assumix la seua condició de club venedor, però assegura que la permanència en Primera li permet negociar sense urgències i sense malvendre a les seues figures.

Hisenda anuncia dos noves rebaixes fiscals en vivenda i successions en la Comunitat Valenciana

La Generalitat aplicarà des de l'1 de juny una rebaixa de l'Impost de Transmissions Patrimonials i una nova bonificació en Successions i Donacions, amb un estalvi superior a 100 milions d'euros per als contribuents valencians.