6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Puig no veu «convenient» retardar el retorn a les classes després de Nadal

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assenyalat que la Generalitat no considera ara mateixa «convenient» retardar el retorn a les aules després de Nadal, encara que ha puntualitzat que «la situació de la pandèmia és canviant».

 

D’eixa manera ho ha anunciat en una roda de premsa oferida passades les 21.10 hores, després de la reunió de la Comissió Interdepartamental que s’ha reunit esta vesprada. Preguntat sobre la decisió de Catalunya d’ajornar la volta a les classes fins a l’11 de gener i si s’estudia aplicar una mesura similar en el territori valencià, el president ha reconegut que durant la Comissió Interdepartamental s’han examinat «algunes iniciatives d’altres comunitats autònomes».

 

No obstant això, ha assenyalat que «per ara» no consideren este ajornament «convenient», al mateix temps que ha destacat que els protocols i actuacions en centres educatius «ha funcionat molt » i ha agraït a la comunitat educativa el seu treball.

 

En qualsevol cas, ha assenyalat que la «situació de la pandèmia és canviant» i ha emplaçat a vore com evoluciona la pandèmia en els pròxims dies. «Si cal prendre alguna altra classe de decisió partim de la humilitat que sabem que encara hi ha molts forats en el coneixement de la pandèmia», ha indicat Ximo Puig.

Últimes notícies

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.

El València ha superat els octaus de la Copa en tres de les últimes quatre edicions

L'equip afronta la seua visita al Cultivable amb un balanç favorable en octaus: tres classificacions en les últimes quatre edicions i una sola eliminació, davant un Primera.

Detingut a Silla un matrimoni amb ordes de presó per estafa i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Silla a un home i una dona amb ordes de detenció i ingrés a la presó. En l'entrada al domicili van trobar bastides apuntalant la porta i matxets, i l'home va oferir resistència abans de ser reduït.

Sarabia reafirma que l’Elx pot guanyar a qualsevol i va per totes a Sevilla

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx es veu capacitat per a superar al Betis en els octaus de la Copa del Rei i va garantir que l'equip anirà per totes a Sevilla. Va recalcar que serà una final i que la clau passarà per gestionar emocions i ser valentes amb pilota.

Baptista cau davant Mpetshi Perricard i s’acomiada en primera ronda d’Auckland

Roberto Bautista ha caigut en el seu debut de la temporada a Auckland davant Giovanni Mpetshi Perricard per 3-6 i 6-7(2) en 1h38, sostingut per 22 aces del francés. El gal es mesurarà en segona ronda a Cameron Norrie, quint favorit.

Comprar en rebaixes combina estalvi i plaer i reduïx la culpa, però augmenta l’impuls

Comprar en rebaixes activa una sensació d'estalvi i recompensa que accelera decisions i torna al consumidor més vulnerable a l'impuls. Les marques reforcen eixa urgència amb missatges d'escassetat i exclusivitat.

Brussel·les aprova canvis en els plecs de la DOP Cava i del Brandi de Jerez

El DOUE ha publicat l'aprovació de modificacions en la DOP Cava i la IGP Brandi de Jerez. S'unifiquen criteris tècnics i s'ordenen les categories.