Puig anuncia noves mesures després dels macrobrots de Mallorca

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló renoven les mateixes mesures vigents durant 15 dies més amb l’excepció de la reobertura dels casals fallers.

Ha arribat l’estiu, el govern central ha decretat que les màscares ja no són obligatòries en espais a l’aire lliure i l’oci nocturn comença una lenta però ascendent recuperació. No obstant això, els casos positius en Coronavirus no deixen de créixer.

Al voltant de 1.000 casos diaris en les últimes 48 hores al llarg de la Comunitat Valenciana, però, provocarà això un canvi en les restriccions?

El 62% dels contagis que es produeixen hui dia es produeixen en l’àmbit social i només el 8% en l’entorn laboral, la qual cosa evidencia on es produeixen les relaxacions.

“Hem fet cinc passos molt importants en les últimes setmanes de cara a la relaxació, però s’han produït diferents efectes que hem de tindre en compte”, ha destacat el president.

Estes dades desemboquen en dos conclusions: l’obertura de fronteres té conseqüències i la vacunació ens ajuda a pal·liar els efectes.

Amb este motiu la Generalitat ha decidit prorrogar l’actual marc de mesures amb algunes puntualitzacions que entraran el pròxim 1 de juliol fins al 15 de juliol.

“Només ens queden dos mesos per a aconseguir la immunitat de grup. Ara, el segment més vulnerable és el comprés entre 15 i 29 anys. És cert que la majoria asimptomàtics, però tenim 20 ingressos en planta i un pacient de 18 anys en l’UCI que es va contagiar en el viatge de fi de curs a Mallorca”, això evidència que el risc fins i tot no ha passat.

El president s’ha volgut dirigir als més joves: “amb el vostre esforç heu salvat als vostres avis però ara arriba el moment de cuidar-vos a vosaltres mateixos”.

Tenint que han baixat les hospitalitzacions i les morts però la mortalitat continua existint, el president ha afirmat que el Coronavirus continua sent una amenaça, per això, “accelerarem al màxim el procés de vacunació”.

A partir del dilluns començarà la vacunació de 30 a 39 anys, és a dir, 12 dies abans del que es preveu. Juliol serà el mes de la vacunació de menys de 40 anys”, ha destacat.

A més, la Generalitat posarà a la disposició una guia per a espais segurs en els establiments i la Interdepartamental ha aprovat la recomanació de l’ús de la màscara a l’aire lliure -llevant espais naturals- perquè “val més previndre que curar”, ha finalitzat.

Estes són les actualitzacions de les mesures sanitàries que ha anunciat Ana Barceló

 

“Hem introduït modificacions quant a l’ús de la màscara dins del metre, que no es contemplava en el reial decret del govern i a més hem introduït l’obertura dels casals. L’aforament màxim serà de fins al 65% amb el desenvolupament d’una única activitat”.

En primer lloc s’elimina l’horari d’obertura i tancament, perquè decaurà sobre els ajuntaments. Si contemplem que es realitza una activitat diferent de l’administrativa, com el consum, hauran d’aplicar-se les mesures per al sector de l’hostaleria. És a dir, eliminació de barres, taules de fins a 10 persones i un aforament delimitat.

Estes mesures s’han tingut en compte la mitjana d’edat de les persones que freqüenten estos llocs que ja es troben vacunats almenys amb una dosi.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.