17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Puig anuncia noves mesures després dels macrobrots de Mallorca

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló renoven les mateixes mesures vigents durant 15 dies més amb l’excepció de la reobertura dels casals fallers.

Ha arribat l’estiu, el govern central ha decretat que les màscares ja no són obligatòries en espais a l’aire lliure i l’oci nocturn comença una lenta però ascendent recuperació. No obstant això, els casos positius en Coronavirus no deixen de créixer.

Al voltant de 1.000 casos diaris en les últimes 48 hores al llarg de la Comunitat Valenciana, però, provocarà això un canvi en les restriccions?

El 62% dels contagis que es produeixen hui dia es produeixen en l’àmbit social i només el 8% en l’entorn laboral, la qual cosa evidencia on es produeixen les relaxacions.

“Hem fet cinc passos molt importants en les últimes setmanes de cara a la relaxació, però s’han produït diferents efectes que hem de tindre en compte”, ha destacat el president.

Estes dades desemboquen en dos conclusions: l’obertura de fronteres té conseqüències i la vacunació ens ajuda a pal·liar els efectes.

Amb este motiu la Generalitat ha decidit prorrogar l’actual marc de mesures amb algunes puntualitzacions que entraran el pròxim 1 de juliol fins al 15 de juliol.

“Només ens queden dos mesos per a aconseguir la immunitat de grup. Ara, el segment més vulnerable és el comprés entre 15 i 29 anys. És cert que la majoria asimptomàtics, però tenim 20 ingressos en planta i un pacient de 18 anys en l’UCI que es va contagiar en el viatge de fi de curs a Mallorca”, això evidència que el risc fins i tot no ha passat.

El president s’ha volgut dirigir als més joves: “amb el vostre esforç heu salvat als vostres avis però ara arriba el moment de cuidar-vos a vosaltres mateixos”.

Tenint que han baixat les hospitalitzacions i les morts però la mortalitat continua existint, el president ha afirmat que el Coronavirus continua sent una amenaça, per això, “accelerarem al màxim el procés de vacunació”.

A partir del dilluns començarà la vacunació de 30 a 39 anys, és a dir, 12 dies abans del que es preveu. Juliol serà el mes de la vacunació de menys de 40 anys”, ha destacat.

A més, la Generalitat posarà a la disposició una guia per a espais segurs en els establiments i la Interdepartamental ha aprovat la recomanació de l’ús de la màscara a l’aire lliure -llevant espais naturals- perquè “val més previndre que curar”, ha finalitzat.

Estes són les actualitzacions de les mesures sanitàries que ha anunciat Ana Barceló

 

“Hem introduït modificacions quant a l’ús de la màscara dins del metre, que no es contemplava en el reial decret del govern i a més hem introduït l’obertura dels casals. L’aforament màxim serà de fins al 65% amb el desenvolupament d’una única activitat”.

En primer lloc s’elimina l’horari d’obertura i tancament, perquè decaurà sobre els ajuntaments. Si contemplem que es realitza una activitat diferent de l’administrativa, com el consum, hauran d’aplicar-se les mesures per al sector de l’hostaleria. És a dir, eliminació de barres, taules de fins a 10 persones i un aforament delimitat.

Estes mesures s’han tingut en compte la mitjana d’edat de les persones que freqüenten estos llocs que ja es troben vacunats almenys amb una dosi.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.