Puig anuncia noves mesures després dels macrobrots de Mallorca

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló renoven les mateixes mesures vigents durant 15 dies més amb l’excepció de la reobertura dels casals fallers.

Ha arribat l’estiu, el govern central ha decretat que les màscares ja no són obligatòries en espais a l’aire lliure i l’oci nocturn comença una lenta però ascendent recuperació. No obstant això, els casos positius en Coronavirus no deixen de créixer.

Al voltant de 1.000 casos diaris en les últimes 48 hores al llarg de la Comunitat Valenciana, però, provocarà això un canvi en les restriccions?

El 62% dels contagis que es produeixen hui dia es produeixen en l’àmbit social i només el 8% en l’entorn laboral, la qual cosa evidencia on es produeixen les relaxacions.

“Hem fet cinc passos molt importants en les últimes setmanes de cara a la relaxació, però s’han produït diferents efectes que hem de tindre en compte”, ha destacat el president.

Estes dades desemboquen en dos conclusions: l’obertura de fronteres té conseqüències i la vacunació ens ajuda a pal·liar els efectes.

Amb este motiu la Generalitat ha decidit prorrogar l’actual marc de mesures amb algunes puntualitzacions que entraran el pròxim 1 de juliol fins al 15 de juliol.

“Només ens queden dos mesos per a aconseguir la immunitat de grup. Ara, el segment més vulnerable és el comprés entre 15 i 29 anys. És cert que la majoria asimptomàtics, però tenim 20 ingressos en planta i un pacient de 18 anys en l’UCI que es va contagiar en el viatge de fi de curs a Mallorca”, això evidència que el risc fins i tot no ha passat.

El president s’ha volgut dirigir als més joves: “amb el vostre esforç heu salvat als vostres avis però ara arriba el moment de cuidar-vos a vosaltres mateixos”.

Tenint que han baixat les hospitalitzacions i les morts però la mortalitat continua existint, el president ha afirmat que el Coronavirus continua sent una amenaça, per això, “accelerarem al màxim el procés de vacunació”.

A partir del dilluns començarà la vacunació de 30 a 39 anys, és a dir, 12 dies abans del que es preveu. Juliol serà el mes de la vacunació de menys de 40 anys”, ha destacat.

A més, la Generalitat posarà a la disposició una guia per a espais segurs en els establiments i la Interdepartamental ha aprovat la recomanació de l’ús de la màscara a l’aire lliure -llevant espais naturals- perquè “val més previndre que curar”, ha finalitzat.

Estes són les actualitzacions de les mesures sanitàries que ha anunciat Ana Barceló

 

“Hem introduït modificacions quant a l’ús de la màscara dins del metre, que no es contemplava en el reial decret del govern i a més hem introduït l’obertura dels casals. L’aforament màxim serà de fins al 65% amb el desenvolupament d’una única activitat”.

En primer lloc s’elimina l’horari d’obertura i tancament, perquè decaurà sobre els ajuntaments. Si contemplem que es realitza una activitat diferent de l’administrativa, com el consum, hauran d’aplicar-se les mesures per al sector de l’hostaleria. És a dir, eliminació de barres, taules de fins a 10 persones i un aforament delimitat.

Estes mesures s’han tingut en compte la mitjana d’edat de les persones que freqüenten estos llocs que ja es troben vacunats almenys amb una dosi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els hostalers de València esperen facturar un 78% més en Falles que en una setmana normal

L'hostaleria de València preveu un 78% més de facturació que en una setmana habitual. Estima a més un avanç mitjà del 2,2% respecte a les Falles de 2025 i un tiquet de 24,4 euros.

Cau una xarxa amb ramificació a Alacant que va falsificar dades per a regularitzar a 5.000 migrants

La Policia Nacional i Vigilància Duanera han desarticulat una organització amb base en Saragossa i ramificacions a Alacant, Múrcia i Osca. L'operació s'ha saldat amb 61 detinguts, 18 d'ells integrants de la trama i la resta clients.

Compromís acusa a Catalá i al Govern per la crisi de Rodalia: ‘ens han portat al caos’

Papi Robles qualifica d'irresponsable la gestió de la crisi de Rodalia i culpa a María José Catalá i al Govern central. Critica el tall d'arribades a l'Estació del Nord en horari de mascletà i planteja perimetrar la zona per a evitar aglomeracions.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per un suposat frau amb bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en la investigació sobre presumptes irregularitats en els bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la seu de Facpyme.

Presó per a un home de 43 anys per tres agressions sexuals a menors a València

La Policia Nacional va detindre a València a un home de 43 anys i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó per tres agressions sexuals a menors. Se li imputa també pornografia infantil després de la troballa de material incriminatori en el seu domicili i s'han detectat cinc suposades víctimes.

La calor de l’Atlàntic i el Mediterrani va intensificar un 40% la DANA de València

Un estudi del BSC-CNS conclou que les temperatures anòmales de l'Atlàntic Nord i del Mediterrani van reforçar en un 40% la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. L'Atlàntic va aportar de manera específica un 15% addicional a la intensitat de les pluges.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció entorn dels bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional per una investigació de presumpta corrupció lligada als bons consum de 2022 i 2023 a la província d'Alacant. Les perquisicions se centren en una vintena de municipis.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva: l’home està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per cremar a la seua parella, de 49. L'home presenta diverses cremades i roman molt greu a l'Hospital La Fe.