Puig anuncia noves mesures després dels macrobrots de Mallorca

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló renoven les mateixes mesures vigents durant 15 dies més amb l’excepció de la reobertura dels casals fallers.

Ha arribat l’estiu, el govern central ha decretat que les màscares ja no són obligatòries en espais a l’aire lliure i l’oci nocturn comença una lenta però ascendent recuperació. No obstant això, els casos positius en Coronavirus no deixen de créixer.

Al voltant de 1.000 casos diaris en les últimes 48 hores al llarg de la Comunitat Valenciana, però, provocarà això un canvi en les restriccions?

El 62% dels contagis que es produeixen hui dia es produeixen en l’àmbit social i només el 8% en l’entorn laboral, la qual cosa evidencia on es produeixen les relaxacions.

“Hem fet cinc passos molt importants en les últimes setmanes de cara a la relaxació, però s’han produït diferents efectes que hem de tindre en compte”, ha destacat el president.

Estes dades desemboquen en dos conclusions: l’obertura de fronteres té conseqüències i la vacunació ens ajuda a pal·liar els efectes.

Amb este motiu la Generalitat ha decidit prorrogar l’actual marc de mesures amb algunes puntualitzacions que entraran el pròxim 1 de juliol fins al 15 de juliol.

“Només ens queden dos mesos per a aconseguir la immunitat de grup. Ara, el segment més vulnerable és el comprés entre 15 i 29 anys. És cert que la majoria asimptomàtics, però tenim 20 ingressos en planta i un pacient de 18 anys en l’UCI que es va contagiar en el viatge de fi de curs a Mallorca”, això evidència que el risc fins i tot no ha passat.

El president s’ha volgut dirigir als més joves: “amb el vostre esforç heu salvat als vostres avis però ara arriba el moment de cuidar-vos a vosaltres mateixos”.

Tenint que han baixat les hospitalitzacions i les morts però la mortalitat continua existint, el president ha afirmat que el Coronavirus continua sent una amenaça, per això, “accelerarem al màxim el procés de vacunació”.

A partir del dilluns començarà la vacunació de 30 a 39 anys, és a dir, 12 dies abans del que es preveu. Juliol serà el mes de la vacunació de menys de 40 anys”, ha destacat.

A més, la Generalitat posarà a la disposició una guia per a espais segurs en els establiments i la Interdepartamental ha aprovat la recomanació de l’ús de la màscara a l’aire lliure -llevant espais naturals- perquè “val més previndre que curar”, ha finalitzat.

Estes són les actualitzacions de les mesures sanitàries que ha anunciat Ana Barceló

 

“Hem introduït modificacions quant a l’ús de la màscara dins del metre, que no es contemplava en el reial decret del govern i a més hem introduït l’obertura dels casals. L’aforament màxim serà de fins al 65% amb el desenvolupament d’una única activitat”.

En primer lloc s’elimina l’horari d’obertura i tancament, perquè decaurà sobre els ajuntaments. Si contemplem que es realitza una activitat diferent de l’administrativa, com el consum, hauran d’aplicar-se les mesures per al sector de l’hostaleria. És a dir, eliminació de barres, taules de fins a 10 persones i un aforament delimitat.

Estes mesures s’han tingut en compte la mitjana d’edat de les persones que freqüenten estos llocs que ja es troben vacunats almenys amb una dosi.

Últimes notícies

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.