Anuncios

Puig anuncia noves mesures després dels macrobrots de Mallorca

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló renoven les mateixes mesures vigents durant 15 dies més amb l’excepció de la reobertura dels casals fallers.

Ha arribat l’estiu, el govern central ha decretat que les màscares ja no són obligatòries en espais a l’aire lliure i l’oci nocturn comença una lenta però ascendent recuperació. No obstant això, els casos positius en Coronavirus no deixen de créixer.

Anuncios

Al voltant de 1.000 casos diaris en les últimes 48 hores al llarg de la Comunitat Valenciana, però, provocarà això un canvi en les restriccions?

El 62% dels contagis que es produeixen hui dia es produeixen en l’àmbit social i només el 8% en l’entorn laboral, la qual cosa evidencia on es produeixen les relaxacions.

“Hem fet cinc passos molt importants en les últimes setmanes de cara a la relaxació, però s’han produït diferents efectes que hem de tindre en compte”, ha destacat el president.

Estes dades desemboquen en dos conclusions: l’obertura de fronteres té conseqüències i la vacunació ens ajuda a pal·liar els efectes.

Amb este motiu la Generalitat ha decidit prorrogar l’actual marc de mesures amb algunes puntualitzacions que entraran el pròxim 1 de juliol fins al 15 de juliol.

“Només ens queden dos mesos per a aconseguir la immunitat de grup. Ara, el segment més vulnerable és el comprés entre 15 i 29 anys. És cert que la majoria asimptomàtics, però tenim 20 ingressos en planta i un pacient de 18 anys en l’UCI que es va contagiar en el viatge de fi de curs a Mallorca”, això evidència que el risc fins i tot no ha passat.

El president s’ha volgut dirigir als més joves: “amb el vostre esforç heu salvat als vostres avis però ara arriba el moment de cuidar-vos a vosaltres mateixos”.

Tenint que han baixat les hospitalitzacions i les morts però la mortalitat continua existint, el president ha afirmat que el Coronavirus continua sent una amenaça, per això, “accelerarem al màxim el procés de vacunació”.

A partir del dilluns començarà la vacunació de 30 a 39 anys, és a dir, 12 dies abans del que es preveu. Juliol serà el mes de la vacunació de menys de 40 anys”, ha destacat.

A més, la Generalitat posarà a la disposició una guia per a espais segurs en els establiments i la Interdepartamental ha aprovat la recomanació de l’ús de la màscara a l’aire lliure -llevant espais naturals- perquè “val més previndre que curar”, ha finalitzat.

Estes són les actualitzacions de les mesures sanitàries que ha anunciat Ana Barceló

 

“Hem introduït modificacions quant a l’ús de la màscara dins del metre, que no es contemplava en el reial decret del govern i a més hem introduït l’obertura dels casals. L’aforament màxim serà de fins al 65% amb el desenvolupament d’una única activitat”.

En primer lloc s’elimina l’horari d’obertura i tancament, perquè decaurà sobre els ajuntaments. Si contemplem que es realitza una activitat diferent de l’administrativa, com el consum, hauran d’aplicar-se les mesures per al sector de l’hostaleria. És a dir, eliminació de barres, taules de fins a 10 persones i un aforament delimitat.

Estes mesures s’han tingut en compte la mitjana d’edat de les persones que freqüenten estos llocs que ja es troben vacunats almenys amb una dosi.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.
Anuncios