Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions «amb la màxima prudència» a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. «No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig», ha recalcat.

Fins llavors, el que més li «preocupa» és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una «illa» i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

«Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents», ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser «raonable» l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè «moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. «Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera», ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar «amb els instruments actuals» quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 «i veure com està la situació general».

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades «Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada», amb l’objectiu d’arribar a juny «en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social». «Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides«, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que «això no va de cap salvació d’una comunitat o un país» i que l’important és que la gent «veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit».

Últimes notícies

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.

Morant qüestiona la Justícia per no citar a Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA

Diana Morant critica que la Justícia no cite a Carlos Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA d'octubre de 2024 i es pregunta si eixa decisió suposa impunitat.

Girona i Elx es juguen la salvació en una final a vida o mort en Montilivi

Girona i Elx arriben a l'última jornada de LaLiga obligats a puntuar en Montilivi per a seguir en Primera: als locals només els val guanyar i als il·licitans els n'hi ha prou amb empatar.