Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions «amb la màxima prudència» a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. «No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig», ha recalcat.

Fins llavors, el que més li «preocupa» és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una «illa» i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

«Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents», ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser «raonable» l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè «moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. «Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera», ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar «amb els instruments actuals» quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 «i veure com està la situació general».

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades «Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada», amb l’objectiu d’arribar a juny «en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social». «Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides«, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que «això no va de cap salvació d’una comunitat o un país» i que l’important és que la gent «veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit».

Últimes notícies

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.