Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

Ejemplo de shortcode con estilo
El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions «amb la màxima prudència» a partir de la fi de l’estat d’alarma. Ximo Puig ha defensat esta postura en roda […]

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions «amb la màxima prudència» a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. «No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig», ha recalcat.

Fins llavors, el que més li «preocupa» és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una «illa» i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

«Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents», ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser «raonable» l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè «moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. «Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera», ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar «amb els instruments actuals» quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 «i veure com està la situació general».

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades «Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada», amb l’objectiu d’arribar a juny «en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social». «Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides«, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que «això no va de cap salvació d’una comunitat o un país» i que l’important és que la gent «veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit».

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.