Anuncios

Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per “rebaixar d’alguna manera” el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions “amb la màxima prudència” a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. “No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig”, ha recalcat.

Anuncios

Fins llavors, el que més li “preocupa” és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una “illa” i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

“Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents”, ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser “raonable” l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè “moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. “Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera”, ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar “amb els instruments actuals” quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 “i veure com està la situació general”.

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades “Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada”, amb l’objectiu d’arribar a juny “en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social”. “Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides“, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que “això no va de cap salvació d’una comunitat o un país” i que l’important és que la gent “veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.
Anuncios