Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions «amb la màxima prudència» a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. «No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig», ha recalcat.

Fins llavors, el que més li «preocupa» és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una «illa» i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

«Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents», ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser «raonable» l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè «moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. «Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera», ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar «amb els instruments actuals» quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 «i veure com està la situació general».

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades «Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada», amb l’objectiu d’arribar a juny «en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social». «Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides«, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que «això no va de cap salvació d’una comunitat o un país» i que l’important és que la gent «veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit».

Últimes notícies

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.