Puig espera rebaixar el tancament perimetral a partir de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo, Puig ha assenyalat que advoca per “rebaixar d’alguna manera” el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana a partir del mes de maig i per gestionar les noves restriccions “amb la màxima prudència” a partir de la fi de l’estat d’alarma.

Ximo Puig ha defensat esta postura en roda de premsa i en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press, recordant que totes les decisions que va adoptar la Comunitat en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJCV. “No és una situació exactament nova i no estem en un buit després del 9 de maig”, ha recalcat.

Fins llavors, el que més li “preocupa” és consolidar la situació de la Comunitat després d’un mes mantenint la menor incidència acumulada d’Espanya, tot i que ha recordat que no és una “illa” i que la situació és complicada en altres països i comunitats autònomes.

“Estem sis vegades per sota de la mitjana, això ens fa ser extremadament prudents”, ha insistit abans de defensar que la gestió de les restriccions sense estat d’alarma ja va ser “raonable” l’any passat.

A partir del 9 de maig és el moment que es puguen rebaixar algunes mesures, sobretot el tancament perimetral, perquè “moltes famílies no han tingut contacte en molt de temps. “Este esforç ha donat bon resultat i ara cal superar d’alguna manera”, ha afirmat.

Ximo Puig espera que la Generalitat puga gestionar “amb els instruments actuals” quan decaiga l’alarma, insistint que cal esperar el dia 9 “i veure com està la situació general”.

Ha promés que esta setmana analitzaran les dades “Amb la màxima prudència i sense prendre cap decisió precipitada”, amb l’objectiu d’arribar a juny “en les millors condicions possibles per iniciar la recuperació econòmica i social”. “Cada dia que passa estem aconseguint el més important: salvar vides“, ha celebrat.

Però ha posat èmfasi que “això no va de cap salvació d’una comunitat o un país” i que l’important és que la gent “veja un horitzó clar i es vaja generant ja una superació de l’imaginari col·lectiu en este moment, perquè moltes persones i famílies han patit”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.

Espanya afronta una setmana de temps inestable amb pluges, tempestes, neu i ambient més fresc

La primera setmana de maig arriba marcada per un ambient típicament primaveral, amb forts contrastos de pluja, tempestes, neu en muntanya i temperatures més fresques de l'habitual, sobretot en el nord i l'est peninsular.

El Vila-real i Marcelino posen fi a la seua segona etapa per discrepàncies en el projecte

Marcelino García Toral no seguirà en la banqueta del Vila-real la pròxima temporada després de no prosperar la renovació per discrepàncies en el projecte esportiu, malgrat haver encadenat dos classificacions històriques per a la Lliga de Campions.

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.