Sis punts per conduir amb el mòbil i primera regulació de patinets elèctrics

 

Les normes de tràfic han canviat. Ara, conduir mentres es parla o s’usa el telèfon mòbil restarà un total de sis punts del permís de conduir i no tres, com estava establit fins al moment. Per altra banda, no usar el cinturó de seguretat, ni sistemes de retenció infantil, no portar el casc o altres elements de protecció implicarà perdre quatre punts.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, estes i altres disposicions les va aprovar pel Consell de Ministres en una nova reforma del codi de circulació, que també regula per primera volta els patinets i altres vehicles de mobilitat urbana. 

 

Esta nova normativa inclou com a infracció greu portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres, castigat amb una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts i se suprimirà la possibilitat de que cotxes i motos puguen passar-se en 20 quilòmetres per hora els límits de velocitat en les carreteres convencionals en els adelantaments. A continuació, les principals mesures imposades:

 

Reforma del carnet per punts

  • Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
  • Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no usar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A demés, se sanciona el mal ús d’estos elements.
  • Portar en el cotxe mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactiven serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
  • Els cotxes i motos no podran passar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancen a altres vehicles.
  • Es podran recuperar dos punts del carnet per fer cursos de conducció segura certificats per la DGT.
  • S’unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts.
  • Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir ‘en línia’ al registre de conductors per a conéixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. S’informarà en roig (no en vigor) o verd (si).

 

Mobilitat urbana

  • No es podran passar els 20 km/h en les vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.
  • En les d’un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h. En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

  • Es regulen els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets, amb una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h.
  • No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants o per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcórreguen per poblacions, ni en túnels urbans.
  • Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per això els conductors podran ser sotmesos a la prova d’alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
  • Estes tres mesures han entrat en vigor el 2 de gener de 2021.
  • Estos vehicles hauran de comptar amb el corresponent certificat de circulació que acredite que complixen amb els requisits tècnics contemplats en el Manual.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.