Sis punts per conduir amb el mòbil i primera regulació de patinets elèctrics

 

Les normes de tràfic han canviat. Ara, conduir mentres es parla o s’usa el telèfon mòbil restarà un total de sis punts del permís de conduir i no tres, com estava establit fins al moment. Per altra banda, no usar el cinturó de seguretat, ni sistemes de retenció infantil, no portar el casc o altres elements de protecció implicarà perdre quatre punts.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, estes i altres disposicions les va aprovar pel Consell de Ministres en una nova reforma del codi de circulació, que també regula per primera volta els patinets i altres vehicles de mobilitat urbana. 

 

Esta nova normativa inclou com a infracció greu portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres, castigat amb una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts i se suprimirà la possibilitat de que cotxes i motos puguen passar-se en 20 quilòmetres per hora els límits de velocitat en les carreteres convencionals en els adelantaments. A continuació, les principals mesures imposades:

 

Reforma del carnet per punts

  • Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
  • Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no usar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A demés, se sanciona el mal ús d’estos elements.
  • Portar en el cotxe mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactiven serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
  • Els cotxes i motos no podran passar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancen a altres vehicles.
  • Es podran recuperar dos punts del carnet per fer cursos de conducció segura certificats per la DGT.
  • S’unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts.
  • Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir ‘en línia’ al registre de conductors per a conéixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. S’informarà en roig (no en vigor) o verd (si).

 

Mobilitat urbana

  • No es podran passar els 20 km/h en les vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.
  • En les d’un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h. En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

  • Es regulen els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets, amb una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h.
  • No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants o per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcórreguen per poblacions, ni en túnels urbans.
  • Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per això els conductors podran ser sotmesos a la prova d’alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
  • Estes tres mesures han entrat en vigor el 2 de gener de 2021.
  • Estos vehicles hauran de comptar amb el corresponent certificat de circulació que acredite que complixen amb els requisits tècnics contemplats en el Manual.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.