13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Sis punts per conduir amb el mòbil i primera regulació de patinets elèctrics

 

Les normes de tràfic han canviat. Ara, conduir mentres es parla o s’usa el telèfon mòbil restarà un total de sis punts del permís de conduir i no tres, com estava establit fins al moment. Per altra banda, no usar el cinturó de seguretat, ni sistemes de retenció infantil, no portar el casc o altres elements de protecció implicarà perdre quatre punts.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, estes i altres disposicions les va aprovar pel Consell de Ministres en una nova reforma del codi de circulació, que també regula per primera volta els patinets i altres vehicles de mobilitat urbana. 

 

Esta nova normativa inclou com a infracció greu portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres, castigat amb una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts i se suprimirà la possibilitat de que cotxes i motos puguen passar-se en 20 quilòmetres per hora els límits de velocitat en les carreteres convencionals en els adelantaments. A continuació, les principals mesures imposades:

 

Reforma del carnet per punts

  • Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
  • Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no usar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A demés, se sanciona el mal ús d’estos elements.
  • Portar en el cotxe mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactiven serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
  • Els cotxes i motos no podran passar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancen a altres vehicles.
  • Es podran recuperar dos punts del carnet per fer cursos de conducció segura certificats per la DGT.
  • S’unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts.
  • Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir ‘en línia’ al registre de conductors per a conéixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. S’informarà en roig (no en vigor) o verd (si).

 

Mobilitat urbana

  • No es podran passar els 20 km/h en les vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.
  • En les d’un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h. En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

  • Es regulen els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets, amb una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h.
  • No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants o per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcórreguen per poblacions, ni en túnels urbans.
  • Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per això els conductors podran ser sotmesos a la prova d’alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
  • Estes tres mesures han entrat en vigor el 2 de gener de 2021.
  • Estos vehicles hauran de comptar amb el corresponent certificat de circulació que acredite que complixen amb els requisits tècnics contemplats en el Manual.

Últimes notícies

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.