13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Sis punts per conduir amb el mòbil i primera regulació de patinets elèctrics

 

Les normes de tràfic han canviat. Ara, conduir mentres es parla o s’usa el telèfon mòbil restarà un total de sis punts del permís de conduir i no tres, com estava establit fins al moment. Per altra banda, no usar el cinturó de seguretat, ni sistemes de retenció infantil, no portar el casc o altres elements de protecció implicarà perdre quatre punts.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, estes i altres disposicions les va aprovar pel Consell de Ministres en una nova reforma del codi de circulació, que també regula per primera volta els patinets i altres vehicles de mobilitat urbana. 

 

Esta nova normativa inclou com a infracció greu portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres, castigat amb una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts i se suprimirà la possibilitat de que cotxes i motos puguen passar-se en 20 quilòmetres per hora els límits de velocitat en les carreteres convencionals en els adelantaments. A continuació, les principals mesures imposades:

 

Reforma del carnet per punts

  • Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
  • Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no usar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A demés, se sanciona el mal ús d’estos elements.
  • Portar en el cotxe mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactiven serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
  • Els cotxes i motos no podran passar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancen a altres vehicles.
  • Es podran recuperar dos punts del carnet per fer cursos de conducció segura certificats per la DGT.
  • S’unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts.
  • Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir ‘en línia’ al registre de conductors per a conéixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. S’informarà en roig (no en vigor) o verd (si).

 

Mobilitat urbana

  • No es podran passar els 20 km/h en les vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.
  • En les d’un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h. En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

  • Es regulen els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets, amb una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h.
  • No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants o per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcórreguen per poblacions, ni en túnels urbans.
  • Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per això els conductors podran ser sotmesos a la prova d’alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
  • Estes tres mesures han entrat en vigor el 2 de gener de 2021.
  • Estos vehicles hauran de comptar amb el corresponent certificat de circulació que acredite que complixen amb els requisits tècnics contemplats en el Manual.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.