14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Sis punts per conduir amb el mòbil i primera regulació de patinets elèctrics

 

Les normes de tràfic han canviat. Ara, conduir mentres es parla o s’usa el telèfon mòbil restarà un total de sis punts del permís de conduir i no tres, com estava establit fins al moment. Per altra banda, no usar el cinturó de seguretat, ni sistemes de retenció infantil, no portar el casc o altres elements de protecció implicarà perdre quatre punts.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, estes i altres disposicions les va aprovar pel Consell de Ministres en una nova reforma del codi de circulació, que també regula per primera volta els patinets i altres vehicles de mobilitat urbana. 

 

Esta nova normativa inclou com a infracció greu portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres, castigat amb una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts i se suprimirà la possibilitat de que cotxes i motos puguen passar-se en 20 quilòmetres per hora els límits de velocitat en les carreteres convencionals en els adelantaments. A continuació, les principals mesures imposades:

 

Reforma del carnet per punts

  • Augmenten de 3 a 6 els punts a llevar per conduir subjectant amb la mà el mòbil. Es manté la multa de 200 euros.
  • Eleva de tres a quatre els punts que es resten per no usar el cinturó de seguretat, els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció. A demés, se sanciona el mal ús d’estos elements.
  • Portar en el cotxe mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres encara que es desactiven serà una infracció greu multada amb 500 euros i la pèrdua de tres punts.
  • Els cotxes i motos no podran passar en 20 km/h els límits de velocitat en les carreteres convencionals quan avancen a altres vehicles.
  • Es podran recuperar dos punts del carnet per fer cursos de conducció segura certificats per la DGT.
  • S’unifica en dos anys el termini sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de punts.
  • Les empreses de transport de persones i de mercaderies podran accedir ‘en línia’ al registre de conductors per a conéixer si el permís de conduir dels seus treballadors està vigent o no. S’informarà en roig (no en vigor) o verd (si).

 

Mobilitat urbana

  • No es podran passar els 20 km/h en les vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.
  • En les d’un únic carril per sentit de circulació, el límit serà de 30 km/h. En les de dos o més carrils per sentit de circulació, el límit continuarà sent de 50 km/h.

 

Vehicles de mobilitat personal

  • Es regulen els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics, com a patinets, amb una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h.
  • No es podrà circular amb ells per les voreres i les zones per als vianants o per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcórreguen per poblacions, ni en túnels urbans.
  • Hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, per això els conductors podran ser sotmesos a la prova d’alcoholèmia i no es podran usar auriculars.
  • Estes tres mesures han entrat en vigor el 2 de gener de 2021.
  • Estos vehicles hauran de comptar amb el corresponent certificat de circulació que acredite que complixen amb els requisits tècnics contemplats en el Manual.

Últimes notícies

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.