18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Més de quatre mesos i mig d’espera i 67.000 pacients per a operar-se en els quiròfans del territori valencià

Quiròfan

Imatge de l’Hospital Provincial de Castelló | Europa Press

 

La crisi sanitària derivada de la pandèmia de la COVID-19 s’ha notat en els quiròfans del territori valencià: el temps d’espera per operar-se supera els quatre mesos i mig, en concret 126 dies, i un total de 66.973 pacients estan a l’espera de ser cridats.

 

La Conselleria de Sanitat, en una resolució dictada el 12 de març, va ordenar la suspensió o el retard de les intervencions quirúrgiques programades, les consultes externes no preferents, les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats per a poder fer front als ingressos del coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El resultat ha sigut que la mitjana de retard estructural ha passat dels 80 dies de febrer, als 97 en març i els 126 dies del tall d’abril, mentres que les persones en espera també han augmentat de les 61.793 en febrer, a les 66.345 de març i les 66.973 d’abril.

 

En concret, en abril han hagut 25.812 pacients que fa 90 dies que esperen a ser citats per a ser operats, 23.706 entre 91 i 180 dies i 17.455 més de 180 dies.

 

Temps d’espera per departament de salut

Els departaments amb major retard són l’Hospital Provincial de Castelló, amb 215 dies; seguit del de Castelló, amb 168; el General de València i el de Sant Joan d’Alacant, amb 165; el de Vinaròs, amb 157; el General d’Alacant, amb 150; La Fe, amb 135; Ontinyent, amb 128; Alcoi, amb 119; Dénia, amb 116; La Plana, amb 108; La Ribera, amb 122; el Clínic, amb 107 i la Marina Baixa amb 104.

 

Per contra, els departaments en els que cal esperar menys són el d’Elx, amb 81 dies, Torrevieja, amb 85; Elda, amb 88; Manises i Sagunt amb 89; el del Doctor Peset amb 92; Requena, amb 93; l’Arnau i Gandia amb 96 i Orihuela amb 97.

 

Per altra banda, les especialitats amb major demora són cirurgia pediàtrica amb 180 dies; plàstica, 179; neurocirurgia, 171; toràcica, 160; traumatologia, 147; maxil·lofacial, 125; urologia, 121; vascular, 116; otorrinolaringologia, 114; cirurgia general, 112 dies; ginecologia, 104 dies; dermatologia, 89 i cirurgia cardiovascular 88.

 

Tornada escalonada de les llistes d’espera

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reconegut este dimarts que portarà «molt de temps» tornar a les llistes d’espera quirúrgiques que hi havia abans de la pandèmia i ha assegurat que haurà de fer-se «escalonadament».

 

Barceló ha explicat que estan preparant el pla per a tornar a la normalitat en l’activitat sanitària, que esperen presentar «prompte», però recalca que s’han de compatibilitzar els dos supòsits: la desescalada i com reprendre la normalitat «en la mesura que siga possible».

 

De moment, es continuen fent les intervencions que són urgents i no demorables i les altres s’aniran recuperant «segons evolucione la pandèmia». «El Ministeri sol·licita que el sistema sanitari tinga capacitat de reacció per si es produïra un pic o un brot pel que hem d’estar pendents de les dos coses», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial