Queden en llibertat provisional els set detinguts a Sagunt per l’Operació Flotador

 

Els set detinguts ahir a Sagunt (el Camp de Morvedre) en l’operació que investiga irregularitats en la gestió de l’aigua del municipi, han quedat en llibertat provisional. Així ho ha decidit la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt, qui ha deixat en llibertat provisional i sense mesures cautelars els arrestats. La jutgessa no ha considerat que hi haja risc de fugida, ja que existeix domicili conegut dels arrestats i a més tenen arrelament familiar.

Ahir, la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF), activava aquesta branca de l’operació en la qual es detenien les set persones citades abans, entre els quals estaria qui va ser interventor de l’Ajuntament de Sagunt, així com un regidor i una exregidora.

Les diligències que estan investigant-se actualment, per delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental, formarien part d’una peça separada dins l’Operació Flotador, posada en marxa en octubre de 2015, per delictes de prevaricació i suborn, i dins la qual estan sent investigades dotze persones, així com sis persones jurídiques.

L’Ajuntament de Sagunt ja confirmava aquest dimarts, a través d’un comunicat de la regidora d’Aigües, que es personarà en el procés judicial si es confirmen les irregularitats, mentre que l’empresa Aigües de Sagunt ha afirmat que col·laborarà en la investigació.

Irregularitats en la selecció d’un soci privat

La investigació encetada ahir estaria centrada en una presumpta adjudicació irregular de la gestió municipal de l’aigua. Així, s’haurien produït irregularitats durant el concurs per a la selecció del soci privat que havia de formar part de la societat mixta de gestió de les aigües de Sagunt, que es repartiria el pes i la gestió de l’empresa conjuntament amb el consistori. La quantitat de diners presumptament malversada seria de fins a 24 milions d’euros.

Vincles amb l’exalcalde Alfredo Castelló

La investigació de l’Operació Flotador iniciada en 2015 pel presumpte aparaulament de contractes al consistori de Sagunt va esguitar Alfredo Castelló, exalcalde de la ciutat i actual diputat a les Corts pel Partit Popular, així com altres regidors i exregidors del municipi. En relació amb els nous fets, Castelló s’ha desvinculat d’ells afirmant que la situació que s’investiga és prèvia a la seua entrada a l’alcaldia. A més, ha afirmat que no ha rebut cap comunicació del jutjat ni té més coneixement de la investigació.

Últimes notícies

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.