Queden en llibertat provisional els set detinguts a Sagunt per l’Operació Flotador

 

Els set detinguts ahir a Sagunt (el Camp de Morvedre) en l’operació que investiga irregularitats en la gestió de l’aigua del municipi, han quedat en llibertat provisional. Així ho ha decidit la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt, qui ha deixat en llibertat provisional i sense mesures cautelars els arrestats. La jutgessa no ha considerat que hi haja risc de fugida, ja que existeix domicili conegut dels arrestats i a més tenen arrelament familiar.

Ahir, la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF), activava aquesta branca de l’operació en la qual es detenien les set persones citades abans, entre els quals estaria qui va ser interventor de l’Ajuntament de Sagunt, així com un regidor i una exregidora.

Les diligències que estan investigant-se actualment, per delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental, formarien part d’una peça separada dins l’Operació Flotador, posada en marxa en octubre de 2015, per delictes de prevaricació i suborn, i dins la qual estan sent investigades dotze persones, així com sis persones jurídiques.

L’Ajuntament de Sagunt ja confirmava aquest dimarts, a través d’un comunicat de la regidora d’Aigües, que es personarà en el procés judicial si es confirmen les irregularitats, mentre que l’empresa Aigües de Sagunt ha afirmat que col·laborarà en la investigació.

Irregularitats en la selecció d’un soci privat

La investigació encetada ahir estaria centrada en una presumpta adjudicació irregular de la gestió municipal de l’aigua. Així, s’haurien produït irregularitats durant el concurs per a la selecció del soci privat que havia de formar part de la societat mixta de gestió de les aigües de Sagunt, que es repartiria el pes i la gestió de l’empresa conjuntament amb el consistori. La quantitat de diners presumptament malversada seria de fins a 24 milions d’euros.

Vincles amb l’exalcalde Alfredo Castelló

La investigació de l’Operació Flotador iniciada en 2015 pel presumpte aparaulament de contractes al consistori de Sagunt va esguitar Alfredo Castelló, exalcalde de la ciutat i actual diputat a les Corts pel Partit Popular, així com altres regidors i exregidors del municipi. En relació amb els nous fets, Castelló s’ha desvinculat d’ells afirmant que la situació que s’investiga és prèvia a la seua entrada a l’alcaldia. A més, ha afirmat que no ha rebut cap comunicació del jutjat ni té més coneixement de la investigació.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.