Queden en llibertat provisional els set detinguts a Sagunt per l’Operació Flotador

 

Els set detinguts ahir a Sagunt (el Camp de Morvedre) en l’operació que investiga irregularitats en la gestió de l’aigua del municipi, han quedat en llibertat provisional. Així ho ha decidit la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt, qui ha deixat en llibertat provisional i sense mesures cautelars els arrestats. La jutgessa no ha considerat que hi haja risc de fugida, ja que existeix domicili conegut dels arrestats i a més tenen arrelament familiar.

Ahir, la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF), activava aquesta branca de l’operació en la qual es detenien les set persones citades abans, entre els quals estaria qui va ser interventor de l’Ajuntament de Sagunt, així com un regidor i una exregidora.

Les diligències que estan investigant-se actualment, per delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental, formarien part d’una peça separada dins l’Operació Flotador, posada en marxa en octubre de 2015, per delictes de prevaricació i suborn, i dins la qual estan sent investigades dotze persones, així com sis persones jurídiques.

L’Ajuntament de Sagunt ja confirmava aquest dimarts, a través d’un comunicat de la regidora d’Aigües, que es personarà en el procés judicial si es confirmen les irregularitats, mentre que l’empresa Aigües de Sagunt ha afirmat que col·laborarà en la investigació.

Irregularitats en la selecció d’un soci privat

La investigació encetada ahir estaria centrada en una presumpta adjudicació irregular de la gestió municipal de l’aigua. Així, s’haurien produït irregularitats durant el concurs per a la selecció del soci privat que havia de formar part de la societat mixta de gestió de les aigües de Sagunt, que es repartiria el pes i la gestió de l’empresa conjuntament amb el consistori. La quantitat de diners presumptament malversada seria de fins a 24 milions d’euros.

Vincles amb l’exalcalde Alfredo Castelló

La investigació de l’Operació Flotador iniciada en 2015 pel presumpte aparaulament de contractes al consistori de Sagunt va esguitar Alfredo Castelló, exalcalde de la ciutat i actual diputat a les Corts pel Partit Popular, així com altres regidors i exregidors del municipi. En relació amb els nous fets, Castelló s’ha desvinculat d’ells afirmant que la situació que s’investiga és prèvia a la seua entrada a l’alcaldia. A més, ha afirmat que no ha rebut cap comunicació del jutjat ni té més coneixement de la investigació.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.