Queden en llibertat provisional els set detinguts a Sagunt per l’Operació Flotador

 

Els set detinguts ahir a Sagunt (el Camp de Morvedre) en l’operació que investiga irregularitats en la gestió de l’aigua del municipi, han quedat en llibertat provisional. Així ho ha decidit la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt, qui ha deixat en llibertat provisional i sense mesures cautelars els arrestats. La jutgessa no ha considerat que hi haja risc de fugida, ja que existeix domicili conegut dels arrestats i a més tenen arrelament familiar.

Ahir, la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF), activava aquesta branca de l’operació en la qual es detenien les set persones citades abans, entre els quals estaria qui va ser interventor de l’Ajuntament de Sagunt, així com un regidor i una exregidora.

Les diligències que estan investigant-se actualment, per delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental, formarien part d’una peça separada dins l’Operació Flotador, posada en marxa en octubre de 2015, per delictes de prevaricació i suborn, i dins la qual estan sent investigades dotze persones, així com sis persones jurídiques.

L’Ajuntament de Sagunt ja confirmava aquest dimarts, a través d’un comunicat de la regidora d’Aigües, que es personarà en el procés judicial si es confirmen les irregularitats, mentre que l’empresa Aigües de Sagunt ha afirmat que col·laborarà en la investigació.

Irregularitats en la selecció d’un soci privat

La investigació encetada ahir estaria centrada en una presumpta adjudicació irregular de la gestió municipal de l’aigua. Així, s’haurien produït irregularitats durant el concurs per a la selecció del soci privat que havia de formar part de la societat mixta de gestió de les aigües de Sagunt, que es repartiria el pes i la gestió de l’empresa conjuntament amb el consistori. La quantitat de diners presumptament malversada seria de fins a 24 milions d’euros.

Vincles amb l’exalcalde Alfredo Castelló

La investigació de l’Operació Flotador iniciada en 2015 pel presumpte aparaulament de contractes al consistori de Sagunt va esguitar Alfredo Castelló, exalcalde de la ciutat i actual diputat a les Corts pel Partit Popular, així com altres regidors i exregidors del municipi. En relació amb els nous fets, Castelló s’ha desvinculat d’ells afirmant que la situació que s’investiga és prèvia a la seua entrada a l’alcaldia. A més, ha afirmat que no ha rebut cap comunicació del jutjat ni té més coneixement de la investigació.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.