Queden en llibertat provisional els set detinguts a Sagunt per l’Operació Flotador

 

Els set detinguts ahir a Sagunt (el Camp de Morvedre) en l’operació que investiga irregularitats en la gestió de l’aigua del municipi, han quedat en llibertat provisional. Així ho ha decidit la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt, qui ha deixat en llibertat provisional i sense mesures cautelars els arrestats. La jutgessa no ha considerat que hi haja risc de fugida, ja que existeix domicili conegut dels arrestats i a més tenen arrelament familiar.

Ahir, la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF), activava aquesta branca de l’operació en la qual es detenien les set persones citades abans, entre els quals estaria qui va ser interventor de l’Ajuntament de Sagunt, així com un regidor i una exregidora.

Les diligències que estan investigant-se actualment, per delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental, formarien part d’una peça separada dins l’Operació Flotador, posada en marxa en octubre de 2015, per delictes de prevaricació i suborn, i dins la qual estan sent investigades dotze persones, així com sis persones jurídiques.

L’Ajuntament de Sagunt ja confirmava aquest dimarts, a través d’un comunicat de la regidora d’Aigües, que es personarà en el procés judicial si es confirmen les irregularitats, mentre que l’empresa Aigües de Sagunt ha afirmat que col·laborarà en la investigació.

Irregularitats en la selecció d’un soci privat

La investigació encetada ahir estaria centrada en una presumpta adjudicació irregular de la gestió municipal de l’aigua. Així, s’haurien produït irregularitats durant el concurs per a la selecció del soci privat que havia de formar part de la societat mixta de gestió de les aigües de Sagunt, que es repartiria el pes i la gestió de l’empresa conjuntament amb el consistori. La quantitat de diners presumptament malversada seria de fins a 24 milions d’euros.

Vincles amb l’exalcalde Alfredo Castelló

La investigació de l’Operació Flotador iniciada en 2015 pel presumpte aparaulament de contractes al consistori de Sagunt va esguitar Alfredo Castelló, exalcalde de la ciutat i actual diputat a les Corts pel Partit Popular, així com altres regidors i exregidors del municipi. En relació amb els nous fets, Castelló s’ha desvinculat d’ells afirmant que la situació que s’investiga és prèvia a la seua entrada a l’alcaldia. A més, ha afirmat que no ha rebut cap comunicació del jutjat ni té més coneixement de la investigació.

Últimes notícies

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.