Queden suspeses les Fogueres 2020 d’Alacant

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

Ho ha anunciat hui l’alcalde d’Alacant | Europa Press

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha acordat este dimarts la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 a la vista de l’evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i després d’escoltar l’opinió majoritària a favor de la cancel·lació expressada per les comissions i les barraques en el qüestionari remés a este efecte per la Federació.

 

L’alcalde ha comunicat la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 en el transcurs de la reunió que ha mantingut el primer edil amb la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i integrants de la seua Junta Directiva.

 

L’alcalde ha lamentat haver de prendre «una decisió que mai m’haguera agradat prendre» i ha explicat que ha hagut de fer este pas perquè «el primer de tot és garantir la seguretat de tots els nostres veïns davant de la mateixa evolució de la pandèmia. El fet de què es prorrogue l’Estat d’Alarma, la circumstància que teníem per davant encara un calendari molt dens d’activitats a fer en els mesos de juliol i agost, com era la pròpia elecció i proclamació de la Bellea del Foc, i l’opinió majoritària de fogueres i barraques, que han posat de manifest les dificultats econòmiques per a poder plantar i la incertesa i inseguretat en la situació, als que agraïsc la sensatesa que han demostrat a l’hora d’haver de renunciar a la nostra festa oficial».

 

Asseguren que les del 2021 seran inoblidables

Barcala ha animat a tots els integrants de la festa a posar-se a treballar des de ja en les Fogueres de 2021. «Hem de conseguir que les festes del pròxim any siguen les més brillants i estic segur que fogueres i barraques sumaran les seues forces amb les de l’Ajuntament d’Alacant per a conseguir-ho».

 

La vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha expressat en esta mateixa reunió el seu «profund dolor per una decisió que mai haguérem volgut prendre, però les circumstàncies de la pandèmia no ens han deixat una altra alternativa». Sánchez també ha convidat a renovar esforços per a que en 2021 ens puguem rescabalar i disfrutar de nou de les nostres fogueres».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.