Queden suspeses les Fogueres 2020 d’Alacant

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

Ho ha anunciat hui l’alcalde d’Alacant | Europa Press

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha acordat este dimarts la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 a la vista de l’evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i després d’escoltar l’opinió majoritària a favor de la cancel·lació expressada per les comissions i les barraques en el qüestionari remés a este efecte per la Federació.

 

L’alcalde ha comunicat la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 en el transcurs de la reunió que ha mantingut el primer edil amb la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i integrants de la seua Junta Directiva.

 

L’alcalde ha lamentat haver de prendre «una decisió que mai m’haguera agradat prendre» i ha explicat que ha hagut de fer este pas perquè «el primer de tot és garantir la seguretat de tots els nostres veïns davant de la mateixa evolució de la pandèmia. El fet de què es prorrogue l’Estat d’Alarma, la circumstància que teníem per davant encara un calendari molt dens d’activitats a fer en els mesos de juliol i agost, com era la pròpia elecció i proclamació de la Bellea del Foc, i l’opinió majoritària de fogueres i barraques, que han posat de manifest les dificultats econòmiques per a poder plantar i la incertesa i inseguretat en la situació, als que agraïsc la sensatesa que han demostrat a l’hora d’haver de renunciar a la nostra festa oficial».

 

Asseguren que les del 2021 seran inoblidables

Barcala ha animat a tots els integrants de la festa a posar-se a treballar des de ja en les Fogueres de 2021. «Hem de conseguir que les festes del pròxim any siguen les més brillants i estic segur que fogueres i barraques sumaran les seues forces amb les de l’Ajuntament d’Alacant per a conseguir-ho».

 

La vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha expressat en esta mateixa reunió el seu «profund dolor per una decisió que mai haguérem volgut prendre, però les circumstàncies de la pandèmia no ens han deixat una altra alternativa». Sánchez també ha convidat a renovar esforços per a que en 2021 ens puguem rescabalar i disfrutar de nou de les nostres fogueres».

Últimes notícies

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.