Queden suspeses les Fogueres 2020 d’Alacant

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

Ho ha anunciat hui l’alcalde d’Alacant | Europa Press

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha acordat este dimarts la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 a la vista de l’evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i després d’escoltar l’opinió majoritària a favor de la cancel·lació expressada per les comissions i les barraques en el qüestionari remés a este efecte per la Federació.

 

L’alcalde ha comunicat la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 en el transcurs de la reunió que ha mantingut el primer edil amb la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i integrants de la seua Junta Directiva.

 

L’alcalde ha lamentat haver de prendre «una decisió que mai m’haguera agradat prendre» i ha explicat que ha hagut de fer este pas perquè «el primer de tot és garantir la seguretat de tots els nostres veïns davant de la mateixa evolució de la pandèmia. El fet de què es prorrogue l’Estat d’Alarma, la circumstància que teníem per davant encara un calendari molt dens d’activitats a fer en els mesos de juliol i agost, com era la pròpia elecció i proclamació de la Bellea del Foc, i l’opinió majoritària de fogueres i barraques, que han posat de manifest les dificultats econòmiques per a poder plantar i la incertesa i inseguretat en la situació, als que agraïsc la sensatesa que han demostrat a l’hora d’haver de renunciar a la nostra festa oficial».

 

Asseguren que les del 2021 seran inoblidables

Barcala ha animat a tots els integrants de la festa a posar-se a treballar des de ja en les Fogueres de 2021. «Hem de conseguir que les festes del pròxim any siguen les més brillants i estic segur que fogueres i barraques sumaran les seues forces amb les de l’Ajuntament d’Alacant per a conseguir-ho».

 

La vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha expressat en esta mateixa reunió el seu «profund dolor per una decisió que mai haguérem volgut prendre, però les circumstàncies de la pandèmia no ens han deixat una altra alternativa». Sánchez també ha convidat a renovar esforços per a que en 2021 ens puguem rescabalar i disfrutar de nou de les nostres fogueres».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.