Queden suspeses les Fogueres 2020 d’Alacant

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

Ho ha anunciat hui l’alcalde d’Alacant | Europa Press

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha acordat este dimarts la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 a la vista de l’evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i després d’escoltar l’opinió majoritària a favor de la cancel·lació expressada per les comissions i les barraques en el qüestionari remés a este efecte per la Federació.

 

L’alcalde ha comunicat la suspensió definitiva de les Fogueres 2020 en el transcurs de la reunió que ha mantingut el primer edil amb la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i integrants de la seua Junta Directiva.

 

L’alcalde ha lamentat haver de prendre «una decisió que mai m’haguera agradat prendre» i ha explicat que ha hagut de fer este pas perquè «el primer de tot és garantir la seguretat de tots els nostres veïns davant de la mateixa evolució de la pandèmia. El fet de què es prorrogue l’Estat d’Alarma, la circumstància que teníem per davant encara un calendari molt dens d’activitats a fer en els mesos de juliol i agost, com era la pròpia elecció i proclamació de la Bellea del Foc, i l’opinió majoritària de fogueres i barraques, que han posat de manifest les dificultats econòmiques per a poder plantar i la incertesa i inseguretat en la situació, als que agraïsc la sensatesa que han demostrat a l’hora d’haver de renunciar a la nostra festa oficial».

 

Asseguren que les del 2021 seran inoblidables

Barcala ha animat a tots els integrants de la festa a posar-se a treballar des de ja en les Fogueres de 2021. «Hem de conseguir que les festes del pròxim any siguen les més brillants i estic segur que fogueres i barraques sumaran les seues forces amb les de l’Ajuntament d’Alacant per a conseguir-ho».

 

La vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha expressat en esta mateixa reunió el seu «profund dolor per una decisió que mai haguérem volgut prendre, però les circumstàncies de la pandèmia no ens han deixat una altra alternativa». Sánchez també ha convidat a renovar esforços per a que en 2021 ens puguem rescabalar i disfrutar de nou de les nostres fogueres».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.