La quimioteràpia serà història per a curar el càncer de mama

La ciència avança amb passes de gegant i ara és torn de mirar cap avant en tractaments contra el càncer. Fa uns dies transcendia que Estats units havia desenvolupat un nou sistema per a diagnosticar el càncer de mama a 20 anys vista. I ara Espanya, en concret l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva de l’Hospital Clínic de València, ha volgut formar part de l’estudi internacional RxPONDER, que té una nova missió: trobar la manera de no usar la quimioteràpia en pacients amb càncer de mama.

La nova fórmula proposada, i ja provada amb èxit en els primers assajos clínics, és oferir un tractament hormonal en comptes de quimioterapèutic assegurant un pronòstic igual de favorable i eficaç. Això significa, que un important percentatge de pacients amb càncer de mama podrien prescindir dels efectes adversos que té la quimioteràpia.

 

Més de 800 espanyoles van participar en els assajos

 

El Grup GEICAM d’Investigació en el Càncer de Mama ha contribuït a l’estudi amb 792 dones afectades per este càncer de manera voluntària, la qual cosa suposa quasi el 20% del total dels participants en l’assaig. A més, dels diferents centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana també van participar 66 dones.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.