La quimioteràpia serà història per a curar el càncer de mama

La ciència avança amb passes de gegant i ara és torn de mirar cap avant en tractaments contra el càncer. Fa uns dies transcendia que Estats units havia desenvolupat un nou sistema per a diagnosticar el càncer de mama a 20 anys vista. I ara Espanya, en concret l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva de l’Hospital Clínic de València, ha volgut formar part de l’estudi internacional RxPONDER, que té una nova missió: trobar la manera de no usar la quimioteràpia en pacients amb càncer de mama.

La nova fórmula proposada, i ja provada amb èxit en els primers assajos clínics, és oferir un tractament hormonal en comptes de quimioterapèutic assegurant un pronòstic igual de favorable i eficaç. Això significa, que un important percentatge de pacients amb càncer de mama podrien prescindir dels efectes adversos que té la quimioteràpia.

 

Més de 800 espanyoles van participar en els assajos

 

El Grup GEICAM d’Investigació en el Càncer de Mama ha contribuït a l’estudi amb 792 dones afectades per este càncer de manera voluntària, la qual cosa suposa quasi el 20% del total dels participants en l’assaig. A més, dels diferents centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana també van participar 66 dones.

Últimes notícies

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.

L’alumne amb millor nota de la Comunitat estudiarà Medicina a la UMH

Ricardo Regalado, alumne del col·legi La Purísima de Torrevieja, ha aconseguit un 13,92 sobre 14 en la PAU i cursarà Medicina a la Universitat Miguel Hernández, al campus de Sant Joan d’Alacant.

Rovira recorda que l’‘Extra FLA’ és deute i que a la Comunitat no li regalen res

El conseller d’Hisenda José Antonio Rovira ha remarcat que l’‘Extra FLA’ és nou endeutament i que el Govern central només ingressa a la Comunitat Valenciana el que li correspon per llei.

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.