10.3 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La quimioteràpia serà història per a curar el càncer de mama

La ciència avança amb passes de gegant i ara és torn de mirar cap avant en tractaments contra el càncer. Fa uns dies transcendia que Estats units havia desenvolupat un nou sistema per a diagnosticar el càncer de mama a 20 anys vista. I ara Espanya, en concret l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva de l’Hospital Clínic de València, ha volgut formar part de l’estudi internacional RxPONDER, que té una nova missió: trobar la manera de no usar la quimioteràpia en pacients amb càncer de mama.

La nova fórmula proposada, i ja provada amb èxit en els primers assajos clínics, és oferir un tractament hormonal en comptes de quimioterapèutic assegurant un pronòstic igual de favorable i eficaç. Això significa, que un important percentatge de pacients amb càncer de mama podrien prescindir dels efectes adversos que té la quimioteràpia.

 

Més de 800 espanyoles van participar en els assajos

 

El Grup GEICAM d’Investigació en el Càncer de Mama ha contribuït a l’estudi amb 792 dones afectades per este càncer de manera voluntària, la qual cosa suposa quasi el 20% del total dels participants en l’assaig. A més, dels diferents centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana també van participar 66 dones.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.