La quimioteràpia serà història per a curar el càncer de mama

La ciència avança amb passes de gegant i ara és torn de mirar cap avant en tractaments contra el càncer. Fa uns dies transcendia que Estats units havia desenvolupat un nou sistema per a diagnosticar el càncer de mama a 20 anys vista. I ara Espanya, en concret l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva de l’Hospital Clínic de València, ha volgut formar part de l’estudi internacional RxPONDER, que té una nova missió: trobar la manera de no usar la quimioteràpia en pacients amb càncer de mama.

La nova fórmula proposada, i ja provada amb èxit en els primers assajos clínics, és oferir un tractament hormonal en comptes de quimioterapèutic assegurant un pronòstic igual de favorable i eficaç. Això significa, que un important percentatge de pacients amb càncer de mama podrien prescindir dels efectes adversos que té la quimioteràpia.

 

Més de 800 espanyoles van participar en els assajos

 

El Grup GEICAM d’Investigació en el Càncer de Mama ha contribuït a l’estudi amb 792 dones afectades per este càncer de manera voluntària, la qual cosa suposa quasi el 20% del total dels participants en l’assaig. A més, dels diferents centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana també van participar 66 dones.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.