9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Rafa Nadal obri un centre per a menors en situació de vulnerabilitat en València

L’Ajuntament de València ha cedit un local a la Fundació Rafa Nadal en el barri de Natzaret, un dels més vulnerables de la ciutat. El tenista utilitzarà el local, situat en el carrer del Castell de Pop, per a crear un centre per a xiquets i adolescents en situació de vulnerabilitat.

 

La iniciativa preveu atendre en una primera fase a 40 menors procedents de Natzaret, un dels barris de la ciutat amb major taxa de persones en risc d’exclusió social, oferint-los un programa complementari a la seua formació escolar obligatòria

 

En el centre, s’implementarà un programa integral que inclou tant una vessant educativa i de reforç escolar, com una altra deportiva, a on el deport i el joc es convertixen en instruments d’inclusió social i de foment d’actituds i valors com les bones relacions entre companys, la responsabilitat, l’esforç o la igualtat, entre altres.

 

«Hem detectat una clara necessitat en este barri en concret»

L’activitat del centre es preveu que comence a mitjans de novembre, una volta estiga tot a punt. El local compta amb dos aules-taller, a on es faran les activitats de l’àmbit educatiu, mentres que les activitats deportives es desenvoluparan en el poliesportiu del barri. A més, les instal·lacions del centre inclouen un menjador, a on s’oferirà un berenar diàri als menors.

 

Tal com han indicat els promotors de la iniciativa «el de València serà el segon Centre Fundació Rafa Nadal, després del que es va posar en marxa en 2014 en Palma de Mallorca. Després de 5 anys de trajectòria i d’obtindre resultats molt positius, amb més de 450 menors atesos, ha arribat el moment de fer un pas més gran, traslladant l’experiència a València, a on hem detectat una clara necessitat en este barri en concret».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.