Rafa Nadal obri un centre per a menors en situació de vulnerabilitat en València

L’Ajuntament de València ha cedit un local a la Fundació Rafa Nadal en el barri de Natzaret, un dels més vulnerables de la ciutat. El tenista utilitzarà el local, situat en el carrer del Castell de Pop, per a crear un centre per a xiquets i adolescents en situació de vulnerabilitat.

 

La iniciativa preveu atendre en una primera fase a 40 menors procedents de Natzaret, un dels barris de la ciutat amb major taxa de persones en risc d’exclusió social, oferint-los un programa complementari a la seua formació escolar obligatòria

 

En el centre, s’implementarà un programa integral que inclou tant una vessant educativa i de reforç escolar, com una altra deportiva, a on el deport i el joc es convertixen en instruments d’inclusió social i de foment d’actituds i valors com les bones relacions entre companys, la responsabilitat, l’esforç o la igualtat, entre altres.

 

«Hem detectat una clara necessitat en este barri en concret»

L’activitat del centre es preveu que comence a mitjans de novembre, una volta estiga tot a punt. El local compta amb dos aules-taller, a on es faran les activitats de l’àmbit educatiu, mentres que les activitats deportives es desenvoluparan en el poliesportiu del barri. A més, les instal·lacions del centre inclouen un menjador, a on s’oferirà un berenar diàri als menors.

 

Tal com han indicat els promotors de la iniciativa «el de València serà el segon Centre Fundació Rafa Nadal, després del que es va posar en marxa en 2014 en Palma de Mallorca. Després de 5 anys de trajectòria i d’obtindre resultats molt positius, amb més de 450 menors atesos, ha arribat el moment de fer un pas més gran, traslladant l’experiència a València, a on hem detectat una clara necessitat en este barri en concret».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.