Rafa Nadal obri un centre per a menors en situació de vulnerabilitat en València

L’Ajuntament de València ha cedit un local a la Fundació Rafa Nadal en el barri de Natzaret, un dels més vulnerables de la ciutat. El tenista utilitzarà el local, situat en el carrer del Castell de Pop, per a crear un centre per a xiquets i adolescents en situació de vulnerabilitat.

 

La iniciativa preveu atendre en una primera fase a 40 menors procedents de Natzaret, un dels barris de la ciutat amb major taxa de persones en risc d’exclusió social, oferint-los un programa complementari a la seua formació escolar obligatòria

 

En el centre, s’implementarà un programa integral que inclou tant una vessant educativa i de reforç escolar, com una altra deportiva, a on el deport i el joc es convertixen en instruments d’inclusió social i de foment d’actituds i valors com les bones relacions entre companys, la responsabilitat, l’esforç o la igualtat, entre altres.

 

«Hem detectat una clara necessitat en este barri en concret»

L’activitat del centre es preveu que comence a mitjans de novembre, una volta estiga tot a punt. El local compta amb dos aules-taller, a on es faran les activitats de l’àmbit educatiu, mentres que les activitats deportives es desenvoluparan en el poliesportiu del barri. A més, les instal·lacions del centre inclouen un menjador, a on s’oferirà un berenar diàri als menors.

 

Tal com han indicat els promotors de la iniciativa «el de València serà el segon Centre Fundació Rafa Nadal, després del que es va posar en marxa en 2014 en Palma de Mallorca. Després de 5 anys de trajectòria i d’obtindre resultats molt positius, amb més de 450 menors atesos, ha arribat el moment de fer un pas més gran, traslladant l’experiència a València, a on hem detectat una clara necessitat en este barri en concret».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.