Rafa Nadal obri un centre per a menors en situació de vulnerabilitat en València

L’Ajuntament de València ha cedit un local a la Fundació Rafa Nadal en el barri de Natzaret, un dels més vulnerables de la ciutat. El tenista utilitzarà el local, situat en el carrer del Castell de Pop, per a crear un centre per a xiquets i adolescents en situació de vulnerabilitat.

 

La iniciativa preveu atendre en una primera fase a 40 menors procedents de Natzaret, un dels barris de la ciutat amb major taxa de persones en risc d’exclusió social, oferint-los un programa complementari a la seua formació escolar obligatòria

 

En el centre, s’implementarà un programa integral que inclou tant una vessant educativa i de reforç escolar, com una altra deportiva, a on el deport i el joc es convertixen en instruments d’inclusió social i de foment d’actituds i valors com les bones relacions entre companys, la responsabilitat, l’esforç o la igualtat, entre altres.

 

«Hem detectat una clara necessitat en este barri en concret»

L’activitat del centre es preveu que comence a mitjans de novembre, una volta estiga tot a punt. El local compta amb dos aules-taller, a on es faran les activitats de l’àmbit educatiu, mentres que les activitats deportives es desenvoluparan en el poliesportiu del barri. A més, les instal·lacions del centre inclouen un menjador, a on s’oferirà un berenar diàri als menors.

 

Tal com han indicat els promotors de la iniciativa «el de València serà el segon Centre Fundació Rafa Nadal, després del que es va posar en marxa en 2014 en Palma de Mallorca. Després de 5 anys de trajectòria i d’obtindre resultats molt positius, amb més de 450 menors atesos, ha arribat el moment de fer un pas més gran, traslladant l’experiència a València, a on hem detectat una clara necessitat en este barri en concret».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.