Rafa Nadal obri un centre per a menors en situació de vulnerabilitat en València

L’Ajuntament de València ha cedit un local a la Fundació Rafa Nadal en el barri de Natzaret, un dels més vulnerables de la ciutat. El tenista utilitzarà el local, situat en el carrer del Castell de Pop, per a crear un centre per a xiquets i adolescents en situació de vulnerabilitat.

 

La iniciativa preveu atendre en una primera fase a 40 menors procedents de Natzaret, un dels barris de la ciutat amb major taxa de persones en risc d’exclusió social, oferint-los un programa complementari a la seua formació escolar obligatòria

 

En el centre, s’implementarà un programa integral que inclou tant una vessant educativa i de reforç escolar, com una altra deportiva, a on el deport i el joc es convertixen en instruments d’inclusió social i de foment d’actituds i valors com les bones relacions entre companys, la responsabilitat, l’esforç o la igualtat, entre altres.

 

«Hem detectat una clara necessitat en este barri en concret»

L’activitat del centre es preveu que comence a mitjans de novembre, una volta estiga tot a punt. El local compta amb dos aules-taller, a on es faran les activitats de l’àmbit educatiu, mentres que les activitats deportives es desenvoluparan en el poliesportiu del barri. A més, les instal·lacions del centre inclouen un menjador, a on s’oferirà un berenar diàri als menors.

 

Tal com han indicat els promotors de la iniciativa «el de València serà el segon Centre Fundació Rafa Nadal, després del que es va posar en marxa en 2014 en Palma de Mallorca. Després de 5 anys de trajectòria i d’obtindre resultats molt positius, amb més de 450 menors atesos, ha arribat el moment de fer un pas més gran, traslladant l’experiència a València, a on hem detectat una clara necessitat en este barri en concret».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.