Els rebrots de coronavirus condicionen les vacacions d’estiu en Espanya

 

La pandèmia provocada pel Covid-19 ha posat en escac els plans de tota la població. Amb la ‘nova normalitat’ vigent en Espanya des de fa una setmana, són molts els que ja pensen en el seu destí per a les pròximes vacances d’estiu. Però estos plans es veuen condicionats per la incertesa i pels rebrots que es produïxen per tot el país.

 

La notícia positiva, des de fa uns dies, és la reobertura de les fronteres internes de la Unió Europea (UE), que Espanya completarà el pròxim 1 de juliol amb l’alçament de les restriccions amb Portugal. Este mateix 1 de juliol la UE obrirà les fronteres amb una quinzena de països fora de l’Espai Schengen, entre els que estarà la Xina, però no els Estats Units, a on la pandèmia de coronavirus continua sense control.

 

Tot això, condiciona la decisió d’anar o no de vacacions este estiu i de quan i a on anar. En este sentit, les destinacions nacionals pareix que seran la tria preferent d’aquells que han decidit agafar uns dies. Segons portals especialitzats, les busques en Internet sobre turisme nacional s’han incrementat un 25% en les últimes setmanes.

 

La reobertura del turisme, un risc?

L’arribada de ciutadans de la Unió Europea i la proximitat de les vacacions, estan en el punt de mira perquè podrien suposar una expansió de la malaltia. El sistema sanitari tem que una segona onada de la pandèmia col·lapsi de nou els hospitals quan encara estem intentant eixir de la primera.

 

De moment, des del govern espanyol s’assegura que estos brots estan controlats encara preocupa, tot i que hi ha certa preocupació per si es produïx un increment. En este sentit, ja són 11 les comunitats autònomes afectades per estos rebrots, sent els de Màlaga i Aragó els que més preocupació i incertesa desperten pel seu elevat volum.

 

El Ministeri de Sanitat assegura que el sistema sanitari està preparat per a atendre els malalts però els casos importats que arribaran amb el turisme «entraran i no es podrà evitar». Deixa manera, preocupa la falta de controls en aeroports i estacions de tren, a on molts passatgers consideren que s’estan prenent mesures molt lleus.

 

Els casos importats, un problema

Andalusia és l’autonomia que més nous casos està registrant, situant-se com la regió més afectada pels rebrots. Màlaga es troba al capdavant amb 91 casos positius, als que se li sumen els 33 de Granada, quatre en Almeria i 23 en Algesires. En Aragó són 320 els positius acumulats, un fet que ha provocat que quatre comarques hagen retrocedit a la fase 2 del procés de desescalada. Molts d’estos focus tenen el seu origen en temporers de la fruita i en centres d’acollida.

 

L’alerta s’ha instal·lat en les Illes Canàries, amb 31 nous casos registrats en una pastera d’immigrants. En les Balears, concretament en Menorca, s’han registrat dos casos procedents dels Estats Units. També s’han registrat nous positius en la Regió de Múrcia, amb 32 contagiats de casos importats des de Bolívia.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.