Els rebrots de coronavirus condicionen les vacacions d’estiu en Espanya

 

La pandèmia provocada pel Covid-19 ha posat en escac els plans de tota la població. Amb la ‘nova normalitat’ vigent en Espanya des de fa una setmana, són molts els que ja pensen en el seu destí per a les pròximes vacances d’estiu. Però estos plans es veuen condicionats per la incertesa i pels rebrots que es produïxen per tot el país.

 

La notícia positiva, des de fa uns dies, és la reobertura de les fronteres internes de la Unió Europea (UE), que Espanya completarà el pròxim 1 de juliol amb l’alçament de les restriccions amb Portugal. Este mateix 1 de juliol la UE obrirà les fronteres amb una quinzena de països fora de l’Espai Schengen, entre els que estarà la Xina, però no els Estats Units, a on la pandèmia de coronavirus continua sense control.

 

Tot això, condiciona la decisió d’anar o no de vacacions este estiu i de quan i a on anar. En este sentit, les destinacions nacionals pareix que seran la tria preferent d’aquells que han decidit agafar uns dies. Segons portals especialitzats, les busques en Internet sobre turisme nacional s’han incrementat un 25% en les últimes setmanes.

 

La reobertura del turisme, un risc?

L’arribada de ciutadans de la Unió Europea i la proximitat de les vacacions, estan en el punt de mira perquè podrien suposar una expansió de la malaltia. El sistema sanitari tem que una segona onada de la pandèmia col·lapsi de nou els hospitals quan encara estem intentant eixir de la primera.

 

De moment, des del govern espanyol s’assegura que estos brots estan controlats encara preocupa, tot i que hi ha certa preocupació per si es produïx un increment. En este sentit, ja són 11 les comunitats autònomes afectades per estos rebrots, sent els de Màlaga i Aragó els que més preocupació i incertesa desperten pel seu elevat volum.

 

El Ministeri de Sanitat assegura que el sistema sanitari està preparat per a atendre els malalts però els casos importats que arribaran amb el turisme «entraran i no es podrà evitar». Deixa manera, preocupa la falta de controls en aeroports i estacions de tren, a on molts passatgers consideren que s’estan prenent mesures molt lleus.

 

Els casos importats, un problema

Andalusia és l’autonomia que més nous casos està registrant, situant-se com la regió més afectada pels rebrots. Màlaga es troba al capdavant amb 91 casos positius, als que se li sumen els 33 de Granada, quatre en Almeria i 23 en Algesires. En Aragó són 320 els positius acumulats, un fet que ha provocat que quatre comarques hagen retrocedit a la fase 2 del procés de desescalada. Molts d’estos focus tenen el seu origen en temporers de la fruita i en centres d’acollida.

 

L’alerta s’ha instal·lat en les Illes Canàries, amb 31 nous casos registrats en una pastera d’immigrants. En les Balears, concretament en Menorca, s’han registrat dos casos procedents dels Estats Units. També s’han registrat nous positius en la Regió de Múrcia, amb 32 contagiats de casos importats des de Bolívia.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.