Els rebrots de coronavirus condicionen les vacacions d’estiu en Espanya

 

La pandèmia provocada pel Covid-19 ha posat en escac els plans de tota la població. Amb la ‘nova normalitat’ vigent en Espanya des de fa una setmana, són molts els que ja pensen en el seu destí per a les pròximes vacances d’estiu. Però estos plans es veuen condicionats per la incertesa i pels rebrots que es produïxen per tot el país.

 

La notícia positiva, des de fa uns dies, és la reobertura de les fronteres internes de la Unió Europea (UE), que Espanya completarà el pròxim 1 de juliol amb l’alçament de les restriccions amb Portugal. Este mateix 1 de juliol la UE obrirà les fronteres amb una quinzena de països fora de l’Espai Schengen, entre els que estarà la Xina, però no els Estats Units, a on la pandèmia de coronavirus continua sense control.

 

Tot això, condiciona la decisió d’anar o no de vacacions este estiu i de quan i a on anar. En este sentit, les destinacions nacionals pareix que seran la tria preferent d’aquells que han decidit agafar uns dies. Segons portals especialitzats, les busques en Internet sobre turisme nacional s’han incrementat un 25% en les últimes setmanes.

 

La reobertura del turisme, un risc?

L’arribada de ciutadans de la Unió Europea i la proximitat de les vacacions, estan en el punt de mira perquè podrien suposar una expansió de la malaltia. El sistema sanitari tem que una segona onada de la pandèmia col·lapsi de nou els hospitals quan encara estem intentant eixir de la primera.

 

De moment, des del govern espanyol s’assegura que estos brots estan controlats encara preocupa, tot i que hi ha certa preocupació per si es produïx un increment. En este sentit, ja són 11 les comunitats autònomes afectades per estos rebrots, sent els de Màlaga i Aragó els que més preocupació i incertesa desperten pel seu elevat volum.

 

El Ministeri de Sanitat assegura que el sistema sanitari està preparat per a atendre els malalts però els casos importats que arribaran amb el turisme «entraran i no es podrà evitar». Deixa manera, preocupa la falta de controls en aeroports i estacions de tren, a on molts passatgers consideren que s’estan prenent mesures molt lleus.

 

Els casos importats, un problema

Andalusia és l’autonomia que més nous casos està registrant, situant-se com la regió més afectada pels rebrots. Màlaga es troba al capdavant amb 91 casos positius, als que se li sumen els 33 de Granada, quatre en Almeria i 23 en Algesires. En Aragó són 320 els positius acumulats, un fet que ha provocat que quatre comarques hagen retrocedit a la fase 2 del procés de desescalada. Molts d’estos focus tenen el seu origen en temporers de la fruita i en centres d’acollida.

 

L’alerta s’ha instal·lat en les Illes Canàries, amb 31 nous casos registrats en una pastera d’immigrants. En les Balears, concretament en Menorca, s’han registrat dos casos procedents dels Estats Units. També s’han registrat nous positius en la Regió de Múrcia, amb 32 contagiats de casos importats des de Bolívia.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.