Els rebrots de coronavirus condicionen les vacacions d’estiu en Espanya

 

La pandèmia provocada pel Covid-19 ha posat en escac els plans de tota la població. Amb la ‘nova normalitat’ vigent en Espanya des de fa una setmana, són molts els que ja pensen en el seu destí per a les pròximes vacances d’estiu. Però estos plans es veuen condicionats per la incertesa i pels rebrots que es produïxen per tot el país.

 

La notícia positiva, des de fa uns dies, és la reobertura de les fronteres internes de la Unió Europea (UE), que Espanya completarà el pròxim 1 de juliol amb l’alçament de les restriccions amb Portugal. Este mateix 1 de juliol la UE obrirà les fronteres amb una quinzena de països fora de l’Espai Schengen, entre els que estarà la Xina, però no els Estats Units, a on la pandèmia de coronavirus continua sense control.

 

Tot això, condiciona la decisió d’anar o no de vacacions este estiu i de quan i a on anar. En este sentit, les destinacions nacionals pareix que seran la tria preferent d’aquells que han decidit agafar uns dies. Segons portals especialitzats, les busques en Internet sobre turisme nacional s’han incrementat un 25% en les últimes setmanes.

 

La reobertura del turisme, un risc?

L’arribada de ciutadans de la Unió Europea i la proximitat de les vacacions, estan en el punt de mira perquè podrien suposar una expansió de la malaltia. El sistema sanitari tem que una segona onada de la pandèmia col·lapsi de nou els hospitals quan encara estem intentant eixir de la primera.

 

De moment, des del govern espanyol s’assegura que estos brots estan controlats encara preocupa, tot i que hi ha certa preocupació per si es produïx un increment. En este sentit, ja són 11 les comunitats autònomes afectades per estos rebrots, sent els de Màlaga i Aragó els que més preocupació i incertesa desperten pel seu elevat volum.

 

El Ministeri de Sanitat assegura que el sistema sanitari està preparat per a atendre els malalts però els casos importats que arribaran amb el turisme «entraran i no es podrà evitar». Deixa manera, preocupa la falta de controls en aeroports i estacions de tren, a on molts passatgers consideren que s’estan prenent mesures molt lleus.

 

Els casos importats, un problema

Andalusia és l’autonomia que més nous casos està registrant, situant-se com la regió més afectada pels rebrots. Màlaga es troba al capdavant amb 91 casos positius, als que se li sumen els 33 de Granada, quatre en Almeria i 23 en Algesires. En Aragó són 320 els positius acumulats, un fet que ha provocat que quatre comarques hagen retrocedit a la fase 2 del procés de desescalada. Molts d’estos focus tenen el seu origen en temporers de la fruita i en centres d’acollida.

 

L’alerta s’ha instal·lat en les Illes Canàries, amb 31 nous casos registrats en una pastera d’immigrants. En les Balears, concretament en Menorca, s’han registrat dos casos procedents dels Estats Units. També s’han registrat nous positius en la Regió de Múrcia, amb 32 contagiats de casos importats des de Bolívia.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.