Els rebrots de coronavirus condicionen les vacacions d’estiu en Espanya

 

La pandèmia provocada pel Covid-19 ha posat en escac els plans de tota la població. Amb la ‘nova normalitat’ vigent en Espanya des de fa una setmana, són molts els que ja pensen en el seu destí per a les pròximes vacances d’estiu. Però estos plans es veuen condicionats per la incertesa i pels rebrots que es produïxen per tot el país.

 

La notícia positiva, des de fa uns dies, és la reobertura de les fronteres internes de la Unió Europea (UE), que Espanya completarà el pròxim 1 de juliol amb l’alçament de les restriccions amb Portugal. Este mateix 1 de juliol la UE obrirà les fronteres amb una quinzena de països fora de l’Espai Schengen, entre els que estarà la Xina, però no els Estats Units, a on la pandèmia de coronavirus continua sense control.

 

Tot això, condiciona la decisió d’anar o no de vacacions este estiu i de quan i a on anar. En este sentit, les destinacions nacionals pareix que seran la tria preferent d’aquells que han decidit agafar uns dies. Segons portals especialitzats, les busques en Internet sobre turisme nacional s’han incrementat un 25% en les últimes setmanes.

 

La reobertura del turisme, un risc?

L’arribada de ciutadans de la Unió Europea i la proximitat de les vacacions, estan en el punt de mira perquè podrien suposar una expansió de la malaltia. El sistema sanitari tem que una segona onada de la pandèmia col·lapsi de nou els hospitals quan encara estem intentant eixir de la primera.

 

De moment, des del govern espanyol s’assegura que estos brots estan controlats encara preocupa, tot i que hi ha certa preocupació per si es produïx un increment. En este sentit, ja són 11 les comunitats autònomes afectades per estos rebrots, sent els de Màlaga i Aragó els que més preocupació i incertesa desperten pel seu elevat volum.

 

El Ministeri de Sanitat assegura que el sistema sanitari està preparat per a atendre els malalts però els casos importats que arribaran amb el turisme «entraran i no es podrà evitar». Deixa manera, preocupa la falta de controls en aeroports i estacions de tren, a on molts passatgers consideren que s’estan prenent mesures molt lleus.

 

Els casos importats, un problema

Andalusia és l’autonomia que més nous casos està registrant, situant-se com la regió més afectada pels rebrots. Màlaga es troba al capdavant amb 91 casos positius, als que se li sumen els 33 de Granada, quatre en Almeria i 23 en Algesires. En Aragó són 320 els positius acumulats, un fet que ha provocat que quatre comarques hagen retrocedit a la fase 2 del procés de desescalada. Molts d’estos focus tenen el seu origen en temporers de la fruita i en centres d’acollida.

 

L’alerta s’ha instal·lat en les Illes Canàries, amb 31 nous casos registrats en una pastera d’immigrants. En les Balears, concretament en Menorca, s’han registrat dos casos procedents dels Estats Units. També s’han registrat nous positius en la Regió de Múrcia, amb 32 contagiats de casos importats des de Bolívia.

Últimes notícies

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.