13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Reclamen mesures per a frenar l’augment d’agressions al personal sanitari

 

L’Associació de Dret Sanitari de la Comunitat Valenciana (ADSCV) ha descrit la situació en els centres d’Atenció Primària de «molt preocupant» i ha reclamat a l’Administració mesures per a frenar l’augment d’agressions a personal sanitari.

 

D’eixa manera ho ha explicat el seu president, Carlos Fornes, en un comunicat, en el que ha afegit que l’associació se suma «a la petició a l’Administració de més recursos per als professionals sanitaris, sobretot en els centres d’Atenció Primària, a on ja estan desbordats».

 

«A la demanda per Covid-19 se suma la dels pacients crònics que no s’han atés durant el confinament», ha afegit, a la volta que ha descrit que la gent va al centre de salut «perquè no li agafen el telèfon i s’ho troba buit, no perquè els metges no estan, sinó perquè tenen ara mateix entre 70 o 80 consultes telefòniques, que a demés són més llargues que les presencials».

 

Per últim, Carlos Fornes ha assenyalat que «en els centres de salut i en els corredors dels hospitals ja ningú es recorda dels aplaudiments que es donaven als professionals sanitaris a les 20.00 hores de la vesprada».

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.