Reclamen mesures per a frenar l’augment d’agressions al personal sanitari

 

L’Associació de Dret Sanitari de la Comunitat Valenciana (ADSCV) ha descrit la situació en els centres d’Atenció Primària de «molt preocupant» i ha reclamat a l’Administració mesures per a frenar l’augment d’agressions a personal sanitari.

 

D’eixa manera ho ha explicat el seu president, Carlos Fornes, en un comunicat, en el que ha afegit que l’associació se suma «a la petició a l’Administració de més recursos per als professionals sanitaris, sobretot en els centres d’Atenció Primària, a on ja estan desbordats».

 

«A la demanda per Covid-19 se suma la dels pacients crònics que no s’han atés durant el confinament», ha afegit, a la volta que ha descrit que la gent va al centre de salut «perquè no li agafen el telèfon i s’ho troba buit, no perquè els metges no estan, sinó perquè tenen ara mateix entre 70 o 80 consultes telefòniques, que a demés són més llargues que les presencials».

 

Per últim, Carlos Fornes ha assenyalat que «en els centres de salut i en els corredors dels hospitals ja ningú es recorda dels aplaudiments que es donaven als professionals sanitaris a les 20.00 hores de la vesprada».

Últimes notícies

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.