15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Els Reis Mags d’Orient recorren els carrers de Gandia repartint il·lusió i regals

 

Ses Majestats els Reis Mags d’Orient han recorregut hui els carrers de Gandia, en la comarca de la Safor (València), per repartir il·lusió als xiquets i xiquetes, en una Nit de Reis inusual marcada per la situació sanitària.

 

Enguany han sigut els Reis Mags els que han anat en cotxe a saludar als xiquets de Gandia, que els han esperat en els balcons de les seues cases, ja que no s’ha pogut fer la tradicional cavalcada.

 

Els Reis Mags han arribat a les 16.30 hores a Gandia amb helicòpter i han sobrevolat la ciutat per tal d’anunciar la seua arribada. A les 16.50 hores ha aterrat l’helicòpter al parc d’Ausiàs March. Un vehicle oficial els esperava per conduir-los al consistori, a on els ha rebut una representació de la corporació municipal.

 

Les paraules de l’alcaldessa de Gandia

Diana Morant, alcaldessa de Gandia, ha donat la benvinguda als Reis al seu despatx i s’ha dirigit als xiquets i xiquetes de Gandia: «No hi ha cap virus que ature la màgia. Melcior, Gaspar i Baltasar, vénen de totes les parts del món i a totes les parts del món van. I sabeu per què fan un esforç tan descomunal? Perquè  vos estimen; perquè viuen per a complir els vostres somnis. I perquè us ho mereixeu».

 

L’alcaldessa ha demanat als Reis tres desitjos: saviesa per eixir més forts de la crisi; generositat per ajudar a qui ho té més difícil, com la solidaritat que han mostrat els sanitaris, els emprenedors i la gent major, que ‘ha sigut el millor regal del 2020’ i per últim, la màgia de recuperar una vida normal, amb abraçades, besos i combois.

 

El pregó del Rei Melcior, que enguany no s’ha pogut fer des del balcó des de l’Ajuntament sinó des del despatx d’Alcaldia, també ha destacat el bon comportament de tots els xiquets i xiquetes:

 

El discurs reial

«Des d’Orient fins a Occident, les xiquetes i xiquets heu sigut tot un exemple a seguir. El vostre comportament al llarg de tot el confinament, la vostra responsabilitat de continuar aprenent a casa i a l’escola, fins i tot heu estat vigilants quan els majors no complien alguna norma,  Mare ficat la mascareta! Pare llavat bé les mans! Què grans sou….  Què grans!!!».

 

Els Reis han expressat el seu desig per a esta nit màgica: «Que donem tots junts les gràcies a aquelles persones que amb el seu treball han fet i seguixen fent possible que estem segurs als carrers, que continueu aprenent a l’escola i un agraïment molt especial al personal sanitari per cuidar de la nostra salut i la nostra vida»

 

En acabar el pregó, els Reis han visitat la Col·legiata per fer l’adoració al Jesuset i després han pujat al seu cotxe descapotable, per recórrer els carrers de Gandia, seguits per un camió amb regals.

 

Els xiquets els han sentit arribar gràcies a l’acompanyament de llums i música i han eixit a saludar-los des del balcó, a on alguns havien penjat la banderola de Nadal repartida l’Ajuntament, que amb el seu estel ajudava els Reis Mags a trobar el recorregut per la ciutat. 

Últimes notícies

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.