22.5 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

Els Reis d’Orient recorreran els carrers de Gandia per a saludar als xiquets en les seues cases

 

El regidor delegat de Política Festiva, José Manuel Prieto, i el regidor delegat de Promoció del Valencià, Nahuel González, acompanyats del director general de Polítiques Festives, Joan Muñoz, han presentat este matí de dilluns la programació amb motiu de l’arribada dels Reis d’Orient a Gandia, capital de la Safor (València).

 

Des de fa un parell de setmanes s’han repartit 6.000 cartes a tots els col·legis de la localitat, biblioteques i centres socials per encomanda dels Reis d’Orient. Les missives reials també es poden descarregar des de hui dilluns fins al dia 3 de gener, en la web de l’Ajuntament i enviar-les per e-mail reisdorient@gandia.org. A demés, enguany s’hi comptarà amb la novetat d’una carta autoemplenable i un dibuix per acolorir.

 

El regidor de Política Festiva ha aclarit que enguany la visita dels reis d’Orient es farà de manera diferent a altres anys, ja que, per seguretat, seran ells qui visiten als xiquets a les cases, premiant el seu esforç en un any complicat. Prieto ha explicat que arribaran «cap a les 16.00 hores de la vesprada, i a les 17.45 hores començaran el recorregut pels carrers i les places de Gandia en tots els barris; com a novetat destacada, fins a les 21.00 hores de la nit, moment en què conclourà el recorregut per la nostra localitat».

 

Es podran dirigir de manera personalitzada als xiquets

El responsable de Promoció Lingüística, per la seua part, ha agraït el disseny de la carta a càrrec de Marta Antello i ha subratllat la col·laboració en la campanya de la festivitat de 29 agències AVIVA de municipis valencians i la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València.

 

González també ha volgut transmetre un missatge de felicitat a tots els xiquets: «És un any diferent, però l’Ajuntament de Gandia vol que eixa felicitat arribe a totes les cases, i per això estic segur que, a pesar de les circumstàncies, els xiquets tindran eixe missatge feliç, que és el més important de tot».

 

Finalment, Muñoz ha indicat que la web de l’Ajuntament ja compta amb el vídeo genèric dels Reis d’Orient, a on les famílies podran enviar les dades perquè les seues Majestats es dirigisquen de manera personalitzada als xiquets. D’altra banda, ha destacat que també es comptarà amb banderoles per a rebre els Reis d’Orient, un decorat que es podrà recollir de manera gratuïta en la Casa de la Marquesa, en l’Ajuntament de Gandia i en el Centre Social del Grau.

Últimes notícies

Compromís acusa el PP d’un comentari sobre Auschwitz dirigit a Juan Bordera

Compromís acusa el diputat popular Manuel Pérez Fenoll de proferir una al·lusió a Auschwitz contra Juan Bordera en l'arrancada del ple. El PP demana no agitar el carrer i Bordera critica un acord de pau que considera insuficient.

Albares inaugura a la Xina la seu de la UPV, primer campus espanyol a l’estranger

L'Institut de la UPV en la Universitat de Beihang obri en Hangzhou com a primer centre espanyol amb docència oficial fora del país i reforça els llaços amb la Xina.

Detinguda a Torrent l’administradora d’un estudi d’arquitectura per estafa de 22.000 euros

La Policia Nacional arresta a l'administradora d'un estudi per presumpta estafa i falsedat documental després d'exigir pagaments per tràmits urbanístics que mai es van realitzar. El client va abonar quasi 22.000 euros i va descobrir l'engany en consultar a l'ajuntament.

Mazón remet a la comissió el llistat de 26 crides que va realitzar durant la DANA del 29-O

Presidència ha enviat a les Corts el detall de 26 crides realitzades el 29 d'octubre, algunes des del mòbil d'un col·laborador per fallades tècniques. El registre abasta contactes amb càrrecs autonòmics, Govern, líders polítics i l'operadora.

Presidència remet a les Corts el llistat de 26 crides de Mazón del 29-O

La Generalitat ha enviat a la comissió del 29-O en Les Corts un registre amb 26 crides fetes per Carlos Mazón entre les 17.37 i les 23.29. El document inclou comunicacions per telefono i WhatsApp i l'ús del movil d'un col·laborador davant fallades de xarxa.

Avís groc a l’interior nord de València per pluges de 20 l/m² i tempestes este dijous

Aemet activa l'avís groc a l'interior nord de València per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol, vigent de 14 a 22 h.

Piquet en suport a Palestina curta l’avinguda de Catalunya a València i causa retencions puntuals

Un piquet d'unes 50 persones va interrompre el trànsit a les 08.20 en l'avinguda de Catalunya, a l'altura de Blasco Ibáñez. Va haver-hi retencions en la V21 i la circulació es va normalitzar a les 08.30.

Un any de presó a Alacant per vexar i amenaçar a la seua veïna per ser estrangera

L'Audiència d'Alacant imposa un any de presó, multes i indemnització a una dona per insults xenòfobs i amenaces a la seua veïna marroquina. El tribunal aprecia trencament d'una mesura cautelar i un delicte contra els drets fonamentals.