Renda 2021: la Comunitat Valenciana tindrà aquest any l’IRPF més alt de tota Espanya

La campanya de la Renda 2021 que comença el pròxim dia 6 abril té entre les principals novetats el canvi dels trams de l’impost en la quota estatal que passen a ser sis en comptes de cinc. Això és així perquè s’hi ha inclòs un nou tipus per a les rendes superiors a 300.000 que no es va incloure l’any passat.

No obstant això, tot i que l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF, és d’origen estatal, es troba cedit en un 50% a les comunitats autònomes que poden afegir o treure els trams que consideren oportuns, així com augmentar o disminuir els percentatges corresponents a cada tram. A excepció de Navarra i el País Basc que compten amb el seu propi règim foral.

 

Quins són els canvis a la Comunitat Valenciana per a este any?

 

Este és el cas de la Comunitat Valenciana que este any ha canviat les escales autonòmiques en relació amb l’any passat incloent dos nous trams per als contribuents amb uns ingressos superiors a 120.000 euros, convertint-se així a la CCAA amb l’IRPF més alt d’Espanya, seguida per La Rioja i molt lluny d’altres comunitats autònomes com Madrid o Castella i Lleó que seran les que este any tinguen un tram superior de l’IRPF més baix.

A més d’esta comunitat, només Andalusia i la Regió de Múrcia han fet canvis este any a les escales autonòmiques. La resta de CCAA continuen amb els mateixos trams d’anys anteriors.

En este sentit és important destacar que el percentatge final que es paga a Hisenda es divideix en dos parts: d’una banda la part estatal, que pararà al Govern i és la mateixa per a tothom; i per altra banda, la part autonòmica, que reben les comunitats autònomes i que varia de les unes a les altres.

Per tant, “un contribuent que tinga uns ingressos superiors als 175.000 € a l’any i que visca a qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, haurà de pagar este any el 24,50% del seu salari de la quota estatal i un 29,50% de la quota autonòmica valenciana.

O cosa que és el mateix, haurà de tributar obligatòriament, el 54% del seu salari”, afirma Álvaro Falcones, cofundador de TaxDown.

A diferència per exemple de la quota autonòmica de Madrid, que no ha canviat este any respecte a anys anteriors i en què l’últim tram d’IRPF aplica a aquells salaris la base liquidable dels quals siga superior als 53.407,20. Tots els contribuents que superen esta xifra (siga esta tan alta com siga) pagaran un percentatge del 21% a Hisenda. A diferència del 29,50% de la Comunitat Valenciana.

Per posar un exemple més clar, un ciutadà amb alts ingressos de Madrid pagarà este any el 45,50% del salari a Hisenda mentre que un de Castelló, per exemple, haurà d’abonar el 54%, o cosa que és el mateix, una diferència de més de 10 punts percentuals.
 

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.