Renda 2021: la Comunitat Valenciana tindrà aquest any l’IRPF més alt de tota Espanya

La campanya de la Renda 2021 que comença el pròxim dia 6 abril té entre les principals novetats el canvi dels trams de l’impost en la quota estatal que passen a ser sis en comptes de cinc. Això és així perquè s’hi ha inclòs un nou tipus per a les rendes superiors a 300.000 que no es va incloure l’any passat.

No obstant això, tot i que l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF, és d’origen estatal, es troba cedit en un 50% a les comunitats autònomes que poden afegir o treure els trams que consideren oportuns, així com augmentar o disminuir els percentatges corresponents a cada tram. A excepció de Navarra i el País Basc que compten amb el seu propi règim foral.

 

Quins són els canvis a la Comunitat Valenciana per a este any?

 

Este és el cas de la Comunitat Valenciana que este any ha canviat les escales autonòmiques en relació amb l’any passat incloent dos nous trams per als contribuents amb uns ingressos superiors a 120.000 euros, convertint-se així a la CCAA amb l’IRPF més alt d’Espanya, seguida per La Rioja i molt lluny d’altres comunitats autònomes com Madrid o Castella i Lleó que seran les que este any tinguen un tram superior de l’IRPF més baix.

A més d’esta comunitat, només Andalusia i la Regió de Múrcia han fet canvis este any a les escales autonòmiques. La resta de CCAA continuen amb els mateixos trams d’anys anteriors.

En este sentit és important destacar que el percentatge final que es paga a Hisenda es divideix en dos parts: d’una banda la part estatal, que pararà al Govern i és la mateixa per a tothom; i per altra banda, la part autonòmica, que reben les comunitats autònomes i que varia de les unes a les altres.

Per tant, “un contribuent que tinga uns ingressos superiors als 175.000 € a l’any i que visca a qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, haurà de pagar este any el 24,50% del seu salari de la quota estatal i un 29,50% de la quota autonòmica valenciana.

O cosa que és el mateix, haurà de tributar obligatòriament, el 54% del seu salari”, afirma Álvaro Falcones, cofundador de TaxDown.

A diferència per exemple de la quota autonòmica de Madrid, que no ha canviat este any respecte a anys anteriors i en què l’últim tram d’IRPF aplica a aquells salaris la base liquidable dels quals siga superior als 53.407,20. Tots els contribuents que superen esta xifra (siga esta tan alta com siga) pagaran un percentatge del 21% a Hisenda. A diferència del 29,50% de la Comunitat Valenciana.

Per posar un exemple més clar, un ciutadà amb alts ingressos de Madrid pagarà este any el 45,50% del salari a Hisenda mentre que un de Castelló, per exemple, haurà d’abonar el 54%, o cosa que és el mateix, una diferència de més de 10 punts percentuals.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.