Renda 2021: la Comunitat Valenciana tindrà aquest any l’IRPF més alt de tota Espanya

La campanya de la Renda 2021 que comença el pròxim dia 6 abril té entre les principals novetats el canvi dels trams de l’impost en la quota estatal que passen a ser sis en comptes de cinc. Això és així perquè s’hi ha inclòs un nou tipus per a les rendes superiors a 300.000 que no es va incloure l’any passat.

No obstant això, tot i que l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF, és d’origen estatal, es troba cedit en un 50% a les comunitats autònomes que poden afegir o treure els trams que consideren oportuns, així com augmentar o disminuir els percentatges corresponents a cada tram. A excepció de Navarra i el País Basc que compten amb el seu propi règim foral.

 

Quins són els canvis a la Comunitat Valenciana per a este any?

 

Este és el cas de la Comunitat Valenciana que este any ha canviat les escales autonòmiques en relació amb l’any passat incloent dos nous trams per als contribuents amb uns ingressos superiors a 120.000 euros, convertint-se així a la CCAA amb l’IRPF més alt d’Espanya, seguida per La Rioja i molt lluny d’altres comunitats autònomes com Madrid o Castella i Lleó que seran les que este any tinguen un tram superior de l’IRPF més baix.

A més d’esta comunitat, només Andalusia i la Regió de Múrcia han fet canvis este any a les escales autonòmiques. La resta de CCAA continuen amb els mateixos trams d’anys anteriors.

En este sentit és important destacar que el percentatge final que es paga a Hisenda es divideix en dos parts: d’una banda la part estatal, que pararà al Govern i és la mateixa per a tothom; i per altra banda, la part autonòmica, que reben les comunitats autònomes i que varia de les unes a les altres.

Per tant, “un contribuent que tinga uns ingressos superiors als 175.000 € a l’any i que visca a qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, haurà de pagar este any el 24,50% del seu salari de la quota estatal i un 29,50% de la quota autonòmica valenciana.

O cosa que és el mateix, haurà de tributar obligatòriament, el 54% del seu salari”, afirma Álvaro Falcones, cofundador de TaxDown.

A diferència per exemple de la quota autonòmica de Madrid, que no ha canviat este any respecte a anys anteriors i en què l’últim tram d’IRPF aplica a aquells salaris la base liquidable dels quals siga superior als 53.407,20. Tots els contribuents que superen esta xifra (siga esta tan alta com siga) pagaran un percentatge del 21% a Hisenda. A diferència del 29,50% de la Comunitat Valenciana.

Per posar un exemple més clar, un ciutadà amb alts ingressos de Madrid pagarà este any el 45,50% del salari a Hisenda mentre que un de Castelló, per exemple, haurà d’abonar el 54%, o cosa que és el mateix, una diferència de més de 10 punts percentuals.
 

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.