Renda 2021: la Comunitat Valenciana tindrà aquest any l’IRPF més alt de tota Espanya

La campanya de la Renda 2021 que comença el pròxim dia 6 abril té entre les principals novetats el canvi dels trams de l’impost en la quota estatal que passen a ser sis en comptes de cinc. Això és així perquè s’hi ha inclòs un nou tipus per a les rendes superiors a 300.000 que no es va incloure l’any passat.

No obstant això, tot i que l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF, és d’origen estatal, es troba cedit en un 50% a les comunitats autònomes que poden afegir o treure els trams que consideren oportuns, així com augmentar o disminuir els percentatges corresponents a cada tram. A excepció de Navarra i el País Basc que compten amb el seu propi règim foral.

 

Quins són els canvis a la Comunitat Valenciana per a este any?

 

Este és el cas de la Comunitat Valenciana que este any ha canviat les escales autonòmiques en relació amb l’any passat incloent dos nous trams per als contribuents amb uns ingressos superiors a 120.000 euros, convertint-se així a la CCAA amb l’IRPF més alt d’Espanya, seguida per La Rioja i molt lluny d’altres comunitats autònomes com Madrid o Castella i Lleó que seran les que este any tinguen un tram superior de l’IRPF més baix.

A més d’esta comunitat, només Andalusia i la Regió de Múrcia han fet canvis este any a les escales autonòmiques. La resta de CCAA continuen amb els mateixos trams d’anys anteriors.

En este sentit és important destacar que el percentatge final que es paga a Hisenda es divideix en dos parts: d’una banda la part estatal, que pararà al Govern i és la mateixa per a tothom; i per altra banda, la part autonòmica, que reben les comunitats autònomes i que varia de les unes a les altres.

Per tant, “un contribuent que tinga uns ingressos superiors als 175.000 € a l’any i que visca a qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, haurà de pagar este any el 24,50% del seu salari de la quota estatal i un 29,50% de la quota autonòmica valenciana.

O cosa que és el mateix, haurà de tributar obligatòriament, el 54% del seu salari”, afirma Álvaro Falcones, cofundador de TaxDown.

A diferència per exemple de la quota autonòmica de Madrid, que no ha canviat este any respecte a anys anteriors i en què l’últim tram d’IRPF aplica a aquells salaris la base liquidable dels quals siga superior als 53.407,20. Tots els contribuents que superen esta xifra (siga esta tan alta com siga) pagaran un percentatge del 21% a Hisenda. A diferència del 29,50% de la Comunitat Valenciana.

Per posar un exemple més clar, un ciutadà amb alts ingressos de Madrid pagarà este any el 45,50% del salari a Hisenda mentre que un de Castelló, per exemple, haurà d’abonar el 54%, o cosa que és el mateix, una diferència de més de 10 punts percentuals.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.