Renfe recupera la normalitat del seu servici l’11 de maig en el territori valencià

 

Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens en el Nucli de Rodalia de València, cosa que suposarà tornar als nivells de circulació previs a la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus.

 

Segons ha informat l’empresa ferroviària en un comunicat, des de la declaració de l’estat d’alarma, Renfe ha adaptat els seus servicis de Rodalia a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per a complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servici bàsic als qui han de desplaçar-se per motius inajornables o professionals.

 

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda, garantint un nombre de freqüències suficient per a facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per a evitar aglomeracions. A demés, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta per a garantir la mobilitat dels viatgers, han afirmat les mateixes fonts.

 

La companyia també farà una campanya de comunicació per a donar a conéixer a tots els usuaris de Rodalia les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servici que a partir del dia 11, baix del lema «Estar cada volta més pròxim depén també de tu», que es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports en estacions i trens.

 

Les recomanacions de Renfe

Durant les setmanes en les que s‘ha prolongat l’estat d’alarma, els diferents nuclis de Rodalia han registrat caigudes de la demanda d’entre el 80% i el 90% respecte als dies equivalents de l’any 2019. L’ocupació dels servicis en hora punta ha fregat el 15% en alguns nuclis, però la tònica general han sigut els baixos nivells d’ocupació mitjana diària.

 

Renfe recomana no usar el transport públic si s’està diagnosticat de COVID-19 o si es tenen símptomes compatibles amb la malaltia; evitar els desplaçaments si no són estrictament necessaris, i desplaçar-se preferentment a peu, amb bicicleta o en qualsevol altra manera de transport individual.

 

També insta a evitar el transport públic si es pertany a un grup de risc, les hores punta sempre que siga possible, pagar en efectiu, parlar amb altres usuaris o per telèfon, i consumir aliments o begudes, i recomana portar màscara i mantindre la distància social amb altres usuaris.

Últimes notícies

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.

La nova terminal nord del port de València, clau en el pla estatal de ports per a 2027

La nova terminal nord del port de València s’inclou entre els principals projectes d’inversió de Puertos del Estado per a 2027, junt amb les obres per a eòlica marina al port de Castelló, dins d’un pla global de 1.567 milions d’euros.