Renfe recupera la normalitat del seu servici l’11 de maig en el territori valencià

 

Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens en el Nucli de Rodalia de València, cosa que suposarà tornar als nivells de circulació previs a la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus.

 

Segons ha informat l’empresa ferroviària en un comunicat, des de la declaració de l’estat d’alarma, Renfe ha adaptat els seus servicis de Rodalia a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per a complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servici bàsic als qui han de desplaçar-se per motius inajornables o professionals.

 

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda, garantint un nombre de freqüències suficient per a facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per a evitar aglomeracions. A demés, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta per a garantir la mobilitat dels viatgers, han afirmat les mateixes fonts.

 

La companyia també farà una campanya de comunicació per a donar a conéixer a tots els usuaris de Rodalia les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servici que a partir del dia 11, baix del lema «Estar cada volta més pròxim depén també de tu», que es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports en estacions i trens.

 

Les recomanacions de Renfe

Durant les setmanes en les que s‘ha prolongat l’estat d’alarma, els diferents nuclis de Rodalia han registrat caigudes de la demanda d’entre el 80% i el 90% respecte als dies equivalents de l’any 2019. L’ocupació dels servicis en hora punta ha fregat el 15% en alguns nuclis, però la tònica general han sigut els baixos nivells d’ocupació mitjana diària.

 

Renfe recomana no usar el transport públic si s’està diagnosticat de COVID-19 o si es tenen símptomes compatibles amb la malaltia; evitar els desplaçaments si no són estrictament necessaris, i desplaçar-se preferentment a peu, amb bicicleta o en qualsevol altra manera de transport individual.

 

També insta a evitar el transport públic si es pertany a un grup de risc, les hores punta sempre que siga possible, pagar en efectiu, parlar amb altres usuaris o per telèfon, i consumir aliments o begudes, i recomana portar màscara i mantindre la distància social amb altres usuaris.

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.