Renfe recupera la normalitat del seu servici l’11 de maig en el territori valencià

 

Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens en el Nucli de Rodalia de València, cosa que suposarà tornar als nivells de circulació previs a la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus.

 

Segons ha informat l’empresa ferroviària en un comunicat, des de la declaració de l’estat d’alarma, Renfe ha adaptat els seus servicis de Rodalia a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per a complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servici bàsic als qui han de desplaçar-se per motius inajornables o professionals.

 

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda, garantint un nombre de freqüències suficient per a facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per a evitar aglomeracions. A demés, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta per a garantir la mobilitat dels viatgers, han afirmat les mateixes fonts.

 

La companyia també farà una campanya de comunicació per a donar a conéixer a tots els usuaris de Rodalia les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servici que a partir del dia 11, baix del lema «Estar cada volta més pròxim depén també de tu», que es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports en estacions i trens.

 

Les recomanacions de Renfe

Durant les setmanes en les que s‘ha prolongat l’estat d’alarma, els diferents nuclis de Rodalia han registrat caigudes de la demanda d’entre el 80% i el 90% respecte als dies equivalents de l’any 2019. L’ocupació dels servicis en hora punta ha fregat el 15% en alguns nuclis, però la tònica general han sigut els baixos nivells d’ocupació mitjana diària.

 

Renfe recomana no usar el transport públic si s’està diagnosticat de COVID-19 o si es tenen símptomes compatibles amb la malaltia; evitar els desplaçaments si no són estrictament necessaris, i desplaçar-se preferentment a peu, amb bicicleta o en qualsevol altra manera de transport individual.

 

També insta a evitar el transport públic si es pertany a un grup de risc, les hores punta sempre que siga possible, pagar en efectiu, parlar amb altres usuaris o per telèfon, i consumir aliments o begudes, i recomana portar màscara i mantindre la distància social amb altres usuaris.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.