11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Renfe recupera la normalitat del seu servici l’11 de maig en el territori valencià

 

Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens en el Nucli de Rodalia de València, cosa que suposarà tornar als nivells de circulació previs a la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus.

 

Segons ha informat l’empresa ferroviària en un comunicat, des de la declaració de l’estat d’alarma, Renfe ha adaptat els seus servicis de Rodalia a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per a complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servici bàsic als qui han de desplaçar-se per motius inajornables o professionals.

 

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda, garantint un nombre de freqüències suficient per a facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per a evitar aglomeracions. A demés, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta per a garantir la mobilitat dels viatgers, han afirmat les mateixes fonts.

 

La companyia també farà una campanya de comunicació per a donar a conéixer a tots els usuaris de Rodalia les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servici que a partir del dia 11, baix del lema «Estar cada volta més pròxim depén també de tu», que es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports en estacions i trens.

 

Les recomanacions de Renfe

Durant les setmanes en les que s‘ha prolongat l’estat d’alarma, els diferents nuclis de Rodalia han registrat caigudes de la demanda d’entre el 80% i el 90% respecte als dies equivalents de l’any 2019. L’ocupació dels servicis en hora punta ha fregat el 15% en alguns nuclis, però la tònica general han sigut els baixos nivells d’ocupació mitjana diària.

 

Renfe recomana no usar el transport públic si s’està diagnosticat de COVID-19 o si es tenen símptomes compatibles amb la malaltia; evitar els desplaçaments si no són estrictament necessaris, i desplaçar-se preferentment a peu, amb bicicleta o en qualsevol altra manera de transport individual.

 

També insta a evitar el transport públic si es pertany a un grup de risc, les hores punta sempre que siga possible, pagar en efectiu, parlar amb altres usuaris o per telèfon, i consumir aliments o begudes, i recomana portar màscara i mantindre la distància social amb altres usuaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs