Renfe recupera la normalitat del seu servici l’11 de maig en el territori valencià

 

Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens en el Nucli de Rodalia de València, cosa que suposarà tornar als nivells de circulació previs a la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus.

 

Segons ha informat l’empresa ferroviària en un comunicat, des de la declaració de l’estat d’alarma, Renfe ha adaptat els seus servicis de Rodalia a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per a complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servici bàsic als qui han de desplaçar-se per motius inajornables o professionals.

 

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda, garantint un nombre de freqüències suficient per a facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per a evitar aglomeracions. A demés, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta per a garantir la mobilitat dels viatgers, han afirmat les mateixes fonts.

 

La companyia també farà una campanya de comunicació per a donar a conéixer a tots els usuaris de Rodalia les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servici que a partir del dia 11, baix del lema «Estar cada volta més pròxim depén també de tu», que es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports en estacions i trens.

 

Les recomanacions de Renfe

Durant les setmanes en les que s‘ha prolongat l’estat d’alarma, els diferents nuclis de Rodalia han registrat caigudes de la demanda d’entre el 80% i el 90% respecte als dies equivalents de l’any 2019. L’ocupació dels servicis en hora punta ha fregat el 15% en alguns nuclis, però la tònica general han sigut els baixos nivells d’ocupació mitjana diària.

 

Renfe recomana no usar el transport públic si s’està diagnosticat de COVID-19 o si es tenen símptomes compatibles amb la malaltia; evitar els desplaçaments si no són estrictament necessaris, i desplaçar-se preferentment a peu, amb bicicleta o en qualsevol altra manera de transport individual.

 

També insta a evitar el transport públic si es pertany a un grup de risc, les hores punta sempre que siga possible, pagar en efectiu, parlar amb altres usuaris o per telèfon, i consumir aliments o begudes, i recomana portar màscara i mantindre la distància social amb altres usuaris.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.