Es reprén la construcció del carril bici de l’avinguda del Cid de València

 

Amb l’aprovació del projecte actualitzat que es portarà este divendres a la Junta de Govern Local, l’Ajuntament de València reactiva el procés per a la construcció de la connexió ciclista a través de l’avinguda del Cid entre la plaça d’Espanya i el carrer de les Tres Forques.

 

El projecte, que eixirà a licitació amb un import de partida de 927.398,46 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de cinc mesos, reprendrà l’actuació que va quedar paralitzada en l’abril de 2017, completant un recorregut ciclista de 2.100 metres de longitud.

 

Com estava previst, el carril bidireccional tindrà un ample de 2,50 metres i, després de discórrer per la via de servici de l’avinguda del Cid en sentit centre, passarà a l’altura del carrer de la Totana a la banda nord de la calçada, completant el seu recorregut fins a la plaça d’Espanya.

 

Millores per a la circulació dels vianants

Com sol ser habitual en les actuacions de nova infraestructura ciclista, també vindrà acompanyada d’una millora per a la circulació per als vianants, en este cas a l’altura de la plaça del Bisbe Amigó, a on es farà un nou pas de vianants paral·lel al carril bici per a millorar la mobilitat per als vianants al pas per esta illeta.

 

El repartiment viari de la calçada en el seu recorregut per Sant Josep de Calassanç, Sant Francesc de Borja i Pintor Benedito, es distribuirà entre dos carrils per al trànsit motoritzat, dos per a bicicletes i VMP (un per sentit), quedant tot l’altre segregat per a l’ús exclusiu d’EMT i taxi.

 

El projecte compta amb el dictamen favorable de la Comissió de Patrimoni preceptiu per a travessar l’entorn del Bé de Rellevància Local de l’Antic Mercat d’Abastos, a demés dels informes favorables en relació al seu pas per l’àrea de vigilància arqueològica AVA-03, Roqueta i voltants.

 

De la mateixa manera, també esta setmana s’aprovarà per resolució d’Alcaldia el projecte per a completar l’eix ciclista pel carrer de Sant Vicent que discorre entre el carrer de Marvà i la plaça d’Espanya, i que donarà continuïtat al ja executat fins a la plaça de Sant Agustí i l’Anell Ciclista. El projecte partix d’un import de 235.359,65 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 2 mesos.

Últimes notícies

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.