Es reprén la construcció del carril bici de l’avinguda del Cid de València

 

Amb l’aprovació del projecte actualitzat que es portarà este divendres a la Junta de Govern Local, l’Ajuntament de València reactiva el procés per a la construcció de la connexió ciclista a través de l’avinguda del Cid entre la plaça d’Espanya i el carrer de les Tres Forques.

 

El projecte, que eixirà a licitació amb un import de partida de 927.398,46 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de cinc mesos, reprendrà l’actuació que va quedar paralitzada en l’abril de 2017, completant un recorregut ciclista de 2.100 metres de longitud.

 

Com estava previst, el carril bidireccional tindrà un ample de 2,50 metres i, després de discórrer per la via de servici de l’avinguda del Cid en sentit centre, passarà a l’altura del carrer de la Totana a la banda nord de la calçada, completant el seu recorregut fins a la plaça d’Espanya.

 

Millores per a la circulació dels vianants

Com sol ser habitual en les actuacions de nova infraestructura ciclista, també vindrà acompanyada d’una millora per a la circulació per als vianants, en este cas a l’altura de la plaça del Bisbe Amigó, a on es farà un nou pas de vianants paral·lel al carril bici per a millorar la mobilitat per als vianants al pas per esta illeta.

 

El repartiment viari de la calçada en el seu recorregut per Sant Josep de Calassanç, Sant Francesc de Borja i Pintor Benedito, es distribuirà entre dos carrils per al trànsit motoritzat, dos per a bicicletes i VMP (un per sentit), quedant tot l’altre segregat per a l’ús exclusiu d’EMT i taxi.

 

El projecte compta amb el dictamen favorable de la Comissió de Patrimoni preceptiu per a travessar l’entorn del Bé de Rellevància Local de l’Antic Mercat d’Abastos, a demés dels informes favorables en relació al seu pas per l’àrea de vigilància arqueològica AVA-03, Roqueta i voltants.

 

De la mateixa manera, també esta setmana s’aprovarà per resolució d’Alcaldia el projecte per a completar l’eix ciclista pel carrer de Sant Vicent que discorre entre el carrer de Marvà i la plaça d’Espanya, i que donarà continuïtat al ja executat fins a la plaça de Sant Agustí i l’Anell Ciclista. El projecte partix d’un import de 235.359,65 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 2 mesos.

Últimes notícies

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.
FILMOTECA D'ESTIU