Es reprén la construcció del carril bici de l’avinguda del Cid de València

 

Amb l’aprovació del projecte actualitzat que es portarà este divendres a la Junta de Govern Local, l’Ajuntament de València reactiva el procés per a la construcció de la connexió ciclista a través de l’avinguda del Cid entre la plaça d’Espanya i el carrer de les Tres Forques.

 

El projecte, que eixirà a licitació amb un import de partida de 927.398,46 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de cinc mesos, reprendrà l’actuació que va quedar paralitzada en l’abril de 2017, completant un recorregut ciclista de 2.100 metres de longitud.

 

Com estava previst, el carril bidireccional tindrà un ample de 2,50 metres i, després de discórrer per la via de servici de l’avinguda del Cid en sentit centre, passarà a l’altura del carrer de la Totana a la banda nord de la calçada, completant el seu recorregut fins a la plaça d’Espanya.

 

Millores per a la circulació dels vianants

Com sol ser habitual en les actuacions de nova infraestructura ciclista, també vindrà acompanyada d’una millora per a la circulació per als vianants, en este cas a l’altura de la plaça del Bisbe Amigó, a on es farà un nou pas de vianants paral·lel al carril bici per a millorar la mobilitat per als vianants al pas per esta illeta.

 

El repartiment viari de la calçada en el seu recorregut per Sant Josep de Calassanç, Sant Francesc de Borja i Pintor Benedito, es distribuirà entre dos carrils per al trànsit motoritzat, dos per a bicicletes i VMP (un per sentit), quedant tot l’altre segregat per a l’ús exclusiu d’EMT i taxi.

 

El projecte compta amb el dictamen favorable de la Comissió de Patrimoni preceptiu per a travessar l’entorn del Bé de Rellevància Local de l’Antic Mercat d’Abastos, a demés dels informes favorables en relació al seu pas per l’àrea de vigilància arqueològica AVA-03, Roqueta i voltants.

 

De la mateixa manera, també esta setmana s’aprovarà per resolució d’Alcaldia el projecte per a completar l’eix ciclista pel carrer de Sant Vicent que discorre entre el carrer de Marvà i la plaça d’Espanya, i que donarà continuïtat al ja executat fins a la plaça de Sant Agustí i l’Anell Ciclista. El projecte partix d’un import de 235.359,65 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 2 mesos.

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.