Els residus del coronavirus podran ser incinerats després de passar una quarantena de 72 hores

 

Els residus sanitaris de grup III, com els equips de protecció individual que puguen haver estat en contacte amb el coronavirus, podran ser destinats al seu tractament final en les instal·lacions de coincineració de residus autoritzades, després d’un període de quarantena mínim de 72 hores.

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, així ho establix una resolució signada per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, amb data del 17 de febrer, que contempla esta mesura per als residus sanitaris covid, com els equips de protecció individual rebutjats recollits separadament dins dels centres sanitaris i sociosanitaris.

La resolució, publicada este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) no empara la gestió d’altres tipus de residus sanitaris dels tipus III i IV, que hauran de continuar gestionant-se pels mètodes estàndard ordinaris.

 

No implica la reducció d’altres residus sanitaris

La disposició assegura que esta mesura excepcional de gestió de residus sanitaris no impedirà la reducció o preparació per a la reutilització d’altres residus sanitaris, en la mesura de tot el que és possible.

Tampoc impedirà la priorització de l’increment de les capacitats productives d’esterilització, trituració i gestió ordinària de residus sanitaris en la Comunitat Valenciana.

Les modificacions o adaptacions de les autoritzacions administratives de les instal·lacions de tractament de residus que hagen de formar part de la gestió descrita la resolució, hauran de tramitar-se d’urgència i despatx preferent, així com en tot cas, com a modificacions no substancials.

 

Fins quan estaran vigents estes mesures?

Estes mesures es mantindran mentres continue vigent l’estat d’alarma actual i les possibles pròrrogues, a fi de garantir el correcte tractament dels residus sanitaris en contacte amb el coronavirus.

Contra esta resolució pot interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà al de la seua notificació, o recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l’acte, en el termini d’un mes.

Últimes notícies

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.