13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Els residus del coronavirus podran ser incinerats després de passar una quarantena de 72 hores

 

Els residus sanitaris de grup III, com els equips de protecció individual que puguen haver estat en contacte amb el coronavirus, podran ser destinats al seu tractament final en les instal·lacions de coincineració de residus autoritzades, després d’un període de quarantena mínim de 72 hores.

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, així ho establix una resolució signada per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, amb data del 17 de febrer, que contempla esta mesura per als residus sanitaris covid, com els equips de protecció individual rebutjats recollits separadament dins dels centres sanitaris i sociosanitaris.

La resolució, publicada este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) no empara la gestió d’altres tipus de residus sanitaris dels tipus III i IV, que hauran de continuar gestionant-se pels mètodes estàndard ordinaris.

 

No implica la reducció d’altres residus sanitaris

La disposició assegura que esta mesura excepcional de gestió de residus sanitaris no impedirà la reducció o preparació per a la reutilització d’altres residus sanitaris, en la mesura de tot el que és possible.

Tampoc impedirà la priorització de l’increment de les capacitats productives d’esterilització, trituració i gestió ordinària de residus sanitaris en la Comunitat Valenciana.

Les modificacions o adaptacions de les autoritzacions administratives de les instal·lacions de tractament de residus que hagen de formar part de la gestió descrita la resolució, hauran de tramitar-se d’urgència i despatx preferent, així com en tot cas, com a modificacions no substancials.

 

Fins quan estaran vigents estes mesures?

Estes mesures es mantindran mentres continue vigent l’estat d’alarma actual i les possibles pròrrogues, a fi de garantir el correcte tractament dels residus sanitaris en contacte amb el coronavirus.

Contra esta resolució pot interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà al de la seua notificació, o recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l’acte, en el termini d’un mes.

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.