Els residus del coronavirus podran ser incinerats després de passar una quarantena de 72 hores

 

Els residus sanitaris de grup III, com els equips de protecció individual que puguen haver estat en contacte amb el coronavirus, podran ser destinats al seu tractament final en les instal·lacions de coincineració de residus autoritzades, després d’un període de quarantena mínim de 72 hores.

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, així ho establix una resolució signada per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, amb data del 17 de febrer, que contempla esta mesura per als residus sanitaris covid, com els equips de protecció individual rebutjats recollits separadament dins dels centres sanitaris i sociosanitaris.

La resolució, publicada este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) no empara la gestió d’altres tipus de residus sanitaris dels tipus III i IV, que hauran de continuar gestionant-se pels mètodes estàndard ordinaris.

 

No implica la reducció d’altres residus sanitaris

La disposició assegura que esta mesura excepcional de gestió de residus sanitaris no impedirà la reducció o preparació per a la reutilització d’altres residus sanitaris, en la mesura de tot el que és possible.

Tampoc impedirà la priorització de l’increment de les capacitats productives d’esterilització, trituració i gestió ordinària de residus sanitaris en la Comunitat Valenciana.

Les modificacions o adaptacions de les autoritzacions administratives de les instal·lacions de tractament de residus que hagen de formar part de la gestió descrita la resolució, hauran de tramitar-se d’urgència i despatx preferent, així com en tot cas, com a modificacions no substancials.

 

Fins quan estaran vigents estes mesures?

Estes mesures es mantindran mentres continue vigent l’estat d’alarma actual i les possibles pròrrogues, a fi de garantir el correcte tractament dels residus sanitaris en contacte amb el coronavirus.

Contra esta resolució pot interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà al de la seua notificació, o recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l’acte, en el termini d’un mes.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.