Els resultats preliminars confirmen que la vacuna russa contra el coronavirus és segura

 

La candidata a vacuna contra la Covid-19 que desenvolupen científics russos genera anticossos i no ha provocat reaccions adverses, segons els resultats preliminars dels assajos clínics, detallats en un estudi difós este divendres per la revista mèdica britànica ‘The Lancet’. L’informe es publica setmanes després de què Rússia anunciara que tenia una vacuna contra el coronavirus, batejada com a Sputnik V, però sense haver aportat detalls de les proves clíniques.

 

L’estudi detalla les primeres troballes que han revelat dos assajos clínics en la seua fase primerenca, en els que han participat 76 persones. El grup d’experts va trobar que dos formulacions —una congelada i una altra liofilitzada— de la vacuna, que consta de dos parts, són «segures», perquè no s’han identificat reaccions adverses de gravetat en més de 42 dies i van induir respostes d’anticossos en tots els participants en un termini de 21 dies.

 

Els resultats secundaris dels assajos, no tan rellevants com els primaris, també han revelat que la vacuna produïx de la mateixa manera, en un termini de 28 dies, resposta de les cèl·lules T, que detecten i maten patògens invasors o cèl·lules infectades.

 

Ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus

L’estudi explica que la vacuna inclou dos vectors d’adenovirus modificats per a replicar la ‘proteïna de pic’ del SARS-CoV-2, ferramenta clau que el virus usa per a envair les cèl·lules humanes. En les proves fetes, es van afeblir els adenovirus amb l’objectiu de què no es puguen replicar en cèl·lules humanes i que no puguen provocar malalties, ja que, en general, causen habitualment el refredat comú.

 

Esta classe de vectors d’adenovirus ja s’han usat en molts assajos clínics de manera segura, segons l’estudi, que apunta que estes vacunes tenen com a objectiu estimular els dos braços del sistema immune: els anticossos i les cèl·lules T, de manera que ataquen al virus quan circule per l’organisme i també les cèl·lules infectades pel SARS-CoV-2.

 

L’autor principal, Denis Logunov, del Centre Nacional de Recerca per a Epidemiologia i Microbiologia de Rússia va comentar que «quan les vacunes de l’adenovirus entren en les cèl·lules de les persones, generen el codi genètic de la proteïna S del SARS-CoV-2». Això ajuda, segons ha dit, a «ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus de la Covid-19», encara que «per a formar una resposta immunològica potent contra el virus, és important proporcionar una vacuna de reforç».

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.