Els resultats preliminars confirmen que la vacuna russa contra el coronavirus és segura

 

La candidata a vacuna contra la Covid-19 que desenvolupen científics russos genera anticossos i no ha provocat reaccions adverses, segons els resultats preliminars dels assajos clínics, detallats en un estudi difós este divendres per la revista mèdica britànica ‘The Lancet’. L’informe es publica setmanes després de què Rússia anunciara que tenia una vacuna contra el coronavirus, batejada com a Sputnik V, però sense haver aportat detalls de les proves clíniques.

 

L’estudi detalla les primeres troballes que han revelat dos assajos clínics en la seua fase primerenca, en els que han participat 76 persones. El grup d’experts va trobar que dos formulacions —una congelada i una altra liofilitzada— de la vacuna, que consta de dos parts, són «segures», perquè no s’han identificat reaccions adverses de gravetat en més de 42 dies i van induir respostes d’anticossos en tots els participants en un termini de 21 dies.

 

Els resultats secundaris dels assajos, no tan rellevants com els primaris, també han revelat que la vacuna produïx de la mateixa manera, en un termini de 28 dies, resposta de les cèl·lules T, que detecten i maten patògens invasors o cèl·lules infectades.

 

Ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus

L’estudi explica que la vacuna inclou dos vectors d’adenovirus modificats per a replicar la ‘proteïna de pic’ del SARS-CoV-2, ferramenta clau que el virus usa per a envair les cèl·lules humanes. En les proves fetes, es van afeblir els adenovirus amb l’objectiu de què no es puguen replicar en cèl·lules humanes i que no puguen provocar malalties, ja que, en general, causen habitualment el refredat comú.

 

Esta classe de vectors d’adenovirus ja s’han usat en molts assajos clínics de manera segura, segons l’estudi, que apunta que estes vacunes tenen com a objectiu estimular els dos braços del sistema immune: els anticossos i les cèl·lules T, de manera que ataquen al virus quan circule per l’organisme i també les cèl·lules infectades pel SARS-CoV-2.

 

L’autor principal, Denis Logunov, del Centre Nacional de Recerca per a Epidemiologia i Microbiologia de Rússia va comentar que «quan les vacunes de l’adenovirus entren en les cèl·lules de les persones, generen el codi genètic de la proteïna S del SARS-CoV-2». Això ajuda, segons ha dit, a «ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus de la Covid-19», encara que «per a formar una resposta immunològica potent contra el virus, és important proporcionar una vacuna de reforç».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.

Detingut a València un taxista il·legal embriac després d’una perillosa fugida amb quatre passatgers

La Policia Local de València deté a un conductor sense permís que exercia com a taxista il·legal, triplicava la taxa d'alcoholèmia i va fugir amb quatre passatgers a bord.

La II Cimera Mèxic–Espanya reforça l’aliança universitària iberoamericana

La II Cimera de Rectores i Rectors Mèxic–Espanya tanca a la Universitat Jaume I amb una declaració conjunta que fixa un full de ruta per a una major cooperació acadèmica, científica i de mobilitat en l'espai iberoamericà.