Els resultats preliminars confirmen que la vacuna russa contra el coronavirus és segura

 

La candidata a vacuna contra la Covid-19 que desenvolupen científics russos genera anticossos i no ha provocat reaccions adverses, segons els resultats preliminars dels assajos clínics, detallats en un estudi difós este divendres per la revista mèdica britànica ‘The Lancet’. L’informe es publica setmanes després de què Rússia anunciara que tenia una vacuna contra el coronavirus, batejada com a Sputnik V, però sense haver aportat detalls de les proves clíniques.

 

L’estudi detalla les primeres troballes que han revelat dos assajos clínics en la seua fase primerenca, en els que han participat 76 persones. El grup d’experts va trobar que dos formulacions —una congelada i una altra liofilitzada— de la vacuna, que consta de dos parts, són «segures», perquè no s’han identificat reaccions adverses de gravetat en més de 42 dies i van induir respostes d’anticossos en tots els participants en un termini de 21 dies.

 

Els resultats secundaris dels assajos, no tan rellevants com els primaris, també han revelat que la vacuna produïx de la mateixa manera, en un termini de 28 dies, resposta de les cèl·lules T, que detecten i maten patògens invasors o cèl·lules infectades.

 

Ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus

L’estudi explica que la vacuna inclou dos vectors d’adenovirus modificats per a replicar la ‘proteïna de pic’ del SARS-CoV-2, ferramenta clau que el virus usa per a envair les cèl·lules humanes. En les proves fetes, es van afeblir els adenovirus amb l’objectiu de què no es puguen replicar en cèl·lules humanes i que no puguen provocar malalties, ja que, en general, causen habitualment el refredat comú.

 

Esta classe de vectors d’adenovirus ja s’han usat en molts assajos clínics de manera segura, segons l’estudi, que apunta que estes vacunes tenen com a objectiu estimular els dos braços del sistema immune: els anticossos i les cèl·lules T, de manera que ataquen al virus quan circule per l’organisme i també les cèl·lules infectades pel SARS-CoV-2.

 

L’autor principal, Denis Logunov, del Centre Nacional de Recerca per a Epidemiologia i Microbiologia de Rússia va comentar que «quan les vacunes de l’adenovirus entren en les cèl·lules de les persones, generen el codi genètic de la proteïna S del SARS-CoV-2». Això ajuda, segons ha dit, a «ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus de la Covid-19», encara que «per a formar una resposta immunològica potent contra el virus, és important proporcionar una vacuna de reforç».

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.