Els resultats preliminars confirmen que la vacuna russa contra el coronavirus és segura

 

La candidata a vacuna contra la Covid-19 que desenvolupen científics russos genera anticossos i no ha provocat reaccions adverses, segons els resultats preliminars dels assajos clínics, detallats en un estudi difós este divendres per la revista mèdica britànica ‘The Lancet’. L’informe es publica setmanes després de què Rússia anunciara que tenia una vacuna contra el coronavirus, batejada com a Sputnik V, però sense haver aportat detalls de les proves clíniques.

 

L’estudi detalla les primeres troballes que han revelat dos assajos clínics en la seua fase primerenca, en els que han participat 76 persones. El grup d’experts va trobar que dos formulacions —una congelada i una altra liofilitzada— de la vacuna, que consta de dos parts, són «segures», perquè no s’han identificat reaccions adverses de gravetat en més de 42 dies i van induir respostes d’anticossos en tots els participants en un termini de 21 dies.

 

Els resultats secundaris dels assajos, no tan rellevants com els primaris, també han revelat que la vacuna produïx de la mateixa manera, en un termini de 28 dies, resposta de les cèl·lules T, que detecten i maten patògens invasors o cèl·lules infectades.

 

Ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus

L’estudi explica que la vacuna inclou dos vectors d’adenovirus modificats per a replicar la ‘proteïna de pic’ del SARS-CoV-2, ferramenta clau que el virus usa per a envair les cèl·lules humanes. En les proves fetes, es van afeblir els adenovirus amb l’objectiu de què no es puguen replicar en cèl·lules humanes i que no puguen provocar malalties, ja que, en general, causen habitualment el refredat comú.

 

Esta classe de vectors d’adenovirus ja s’han usat en molts assajos clínics de manera segura, segons l’estudi, que apunta que estes vacunes tenen com a objectiu estimular els dos braços del sistema immune: els anticossos i les cèl·lules T, de manera que ataquen al virus quan circule per l’organisme i també les cèl·lules infectades pel SARS-CoV-2.

 

L’autor principal, Denis Logunov, del Centre Nacional de Recerca per a Epidemiologia i Microbiologia de Rússia va comentar que «quan les vacunes de l’adenovirus entren en les cèl·lules de les persones, generen el codi genètic de la proteïna S del SARS-CoV-2». Això ajuda, segons ha dit, a «ensenyar al sistema immunitari a reconéixer i atacar el virus de la Covid-19», encara que «per a formar una resposta immunològica potent contra el virus, és important proporcionar una vacuna de reforç».

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.