La Ribera ha registrat 42 contagis en menys d’una setmana, segons Barceló

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en una roda de premsa

La consellera Ana Barceló en la roda de premsa d’este dijous | València Diari

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir que les limitacions que s’aplicaran en el Departament de Salut de la Ribera quan passe a la fase 1 es deu a un repunt de contagis que conviden a la prudència i a l’estudi de la seua traçabilitat.

 

En este sentit, este dijous, la consellera Ana Barceló, a preguntes dels periodistes, ha confirmat que en un període de cinc o sis dies s’han registrat 42 contagis en este departament, motiu pel que demanen que no s’aplique la mesura que permet les reunions de 10 persones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però, a demés, Barceló ha assegurat que encara no es coneix el focus d’este rebrot i tampoc les seues causes, raó per la que volen establir limitacions en la seua desescalada per a poder estudiar en profunditat que ha dut a este departament, que es troba en la 15a posició amb 498 positius, a esta situació.

 

«Hem fet un esforç enorme per a arribar fins ací. Paga la pena prendre una mesura de contenció que, en termes relatius, té a penes repercussió. Seran uns dies, res més. Crec que és comprensible per a tots», ha afegit Barceló.

 

Per la seua banda, diferents mitjans asseguren que alguns alcaldes de la Ribera han mostrat el seu desacord amb la mesura que vol prendre la Generalitat. Davant d’esta afirmació, la consellera assegura que creu que «la majoria dels alcaldes coneixen les seues responsabilitats i molts d’ells es van pronunciar a favor de la salut dels veïns de la seua comarca. No estem estigmatitzant a ningú, però si podem estar amb menys contagis, millor».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.