La Ribera ha registrat 42 contagis en menys d’una setmana, segons Barceló

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en una roda de premsa

La consellera Ana Barceló en la roda de premsa d’este dijous | València Diari

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir que les limitacions que s’aplicaran en el Departament de Salut de la Ribera quan passe a la fase 1 es deu a un repunt de contagis que conviden a la prudència i a l’estudi de la seua traçabilitat.

 

En este sentit, este dijous, la consellera Ana Barceló, a preguntes dels periodistes, ha confirmat que en un període de cinc o sis dies s’han registrat 42 contagis en este departament, motiu pel que demanen que no s’aplique la mesura que permet les reunions de 10 persones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però, a demés, Barceló ha assegurat que encara no es coneix el focus d’este rebrot i tampoc les seues causes, raó per la que volen establir limitacions en la seua desescalada per a poder estudiar en profunditat que ha dut a este departament, que es troba en la 15a posició amb 498 positius, a esta situació.

 

«Hem fet un esforç enorme per a arribar fins ací. Paga la pena prendre una mesura de contenció que, en termes relatius, té a penes repercussió. Seran uns dies, res més. Crec que és comprensible per a tots», ha afegit Barceló.

 

Per la seua banda, diferents mitjans asseguren que alguns alcaldes de la Ribera han mostrat el seu desacord amb la mesura que vol prendre la Generalitat. Davant d’esta afirmació, la consellera assegura que creu que «la majoria dels alcaldes coneixen les seues responsabilitats i molts d’ells es van pronunciar a favor de la salut dels veïns de la seua comarca. No estem estigmatitzant a ningú, però si podem estar amb menys contagis, millor».

Últimes notícies

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.