La Ribera ha registrat 42 contagis en menys d’una setmana, segons Barceló

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en una roda de premsa

La consellera Ana Barceló en la roda de premsa d’este dijous | València Diari

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir que les limitacions que s’aplicaran en el Departament de Salut de la Ribera quan passe a la fase 1 es deu a un repunt de contagis que conviden a la prudència i a l’estudi de la seua traçabilitat.

 

En este sentit, este dijous, la consellera Ana Barceló, a preguntes dels periodistes, ha confirmat que en un període de cinc o sis dies s’han registrat 42 contagis en este departament, motiu pel que demanen que no s’aplique la mesura que permet les reunions de 10 persones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però, a demés, Barceló ha assegurat que encara no es coneix el focus d’este rebrot i tampoc les seues causes, raó per la que volen establir limitacions en la seua desescalada per a poder estudiar en profunditat que ha dut a este departament, que es troba en la 15a posició amb 498 positius, a esta situació.

 

«Hem fet un esforç enorme per a arribar fins ací. Paga la pena prendre una mesura de contenció que, en termes relatius, té a penes repercussió. Seran uns dies, res més. Crec que és comprensible per a tots», ha afegit Barceló.

 

Per la seua banda, diferents mitjans asseguren que alguns alcaldes de la Ribera han mostrat el seu desacord amb la mesura que vol prendre la Generalitat. Davant d’esta afirmació, la consellera assegura que creu que «la majoria dels alcaldes coneixen les seues responsabilitats i molts d’ells es van pronunciar a favor de la salut dels veïns de la seua comarca. No estem estigmatitzant a ningú, però si podem estar amb menys contagis, millor».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.