La Ribera ha registrat 42 contagis en menys d’una setmana, segons Barceló

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en una roda de premsa

La consellera Ana Barceló en la roda de premsa d’este dijous | València Diari

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir que les limitacions que s’aplicaran en el Departament de Salut de la Ribera quan passe a la fase 1 es deu a un repunt de contagis que conviden a la prudència i a l’estudi de la seua traçabilitat.

 

En este sentit, este dijous, la consellera Ana Barceló, a preguntes dels periodistes, ha confirmat que en un període de cinc o sis dies s’han registrat 42 contagis en este departament, motiu pel que demanen que no s’aplique la mesura que permet les reunions de 10 persones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però, a demés, Barceló ha assegurat que encara no es coneix el focus d’este rebrot i tampoc les seues causes, raó per la que volen establir limitacions en la seua desescalada per a poder estudiar en profunditat que ha dut a este departament, que es troba en la 15a posició amb 498 positius, a esta situació.

 

«Hem fet un esforç enorme per a arribar fins ací. Paga la pena prendre una mesura de contenció que, en termes relatius, té a penes repercussió. Seran uns dies, res més. Crec que és comprensible per a tots», ha afegit Barceló.

 

Per la seua banda, diferents mitjans asseguren que alguns alcaldes de la Ribera han mostrat el seu desacord amb la mesura que vol prendre la Generalitat. Davant d’esta afirmació, la consellera assegura que creu que «la majoria dels alcaldes coneixen les seues responsabilitats i molts d’ells es van pronunciar a favor de la salut dels veïns de la seua comarca. No estem estigmatitzant a ningú, però si podem estar amb menys contagis, millor».

Últimes notícies

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.

Juny es tanca amb 59 morts per calor a la Comunitat Valenciana, 17 d’elles a la província de València

El mes de juny ha registrat 59 morts atribuïdes a les altes temperatures a la Comunitat Valenciana, 54 d’elles concentrades en l’última setmana de l’episodi de calor extrema.

Mompó diu al jutjat que no recorda l’avís de la batlessa de Torrent sobre el desbordament

Vicent Mompó ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda la telefonada en què la batlessa de Torrent li hauria advertit del desbordament del barranc de l’Horteta durant la DANA.

Recuperat l’entorn del riu Buñol i reforçada la seguretat davant noves avingudes

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha completat obres d’emergència al riu Buñol i altres afluents del Magre amb 3,5 milions d’euros per a reduir el risc d’inundacions i recuperar espais naturals i d’ús públic.

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.

Detinguts dos hòmens pel furt d’una excavadora de 36.000 euros a Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens de 45 i 49 anys pel furt d’una excavadora valorada en 36.000 euros a Alcalà de Xivert, localitzada en un taller del mateix municipi i retornada al seu propietari.

Més de 250 guàrdies civils en pràctiques reforcen les unitats de la Comandància de València

Un total de 3.123 guàrdies civils alumnes en pràctiques s'han incorporat a unitats de seguretat ciutadana de tot l'Estat, 253 d'ells destinats a la Comandància de València per a completar la seua formació.