La Ribera ha registrat 42 contagis en menys d’una setmana, segons Barceló

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en una roda de premsa

La consellera Ana Barceló en la roda de premsa d’este dijous | València Diari

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir que les limitacions que s’aplicaran en el Departament de Salut de la Ribera quan passe a la fase 1 es deu a un repunt de contagis que conviden a la prudència i a l’estudi de la seua traçabilitat.

 

En este sentit, este dijous, la consellera Ana Barceló, a preguntes dels periodistes, ha confirmat que en un període de cinc o sis dies s’han registrat 42 contagis en este departament, motiu pel que demanen que no s’aplique la mesura que permet les reunions de 10 persones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però, a demés, Barceló ha assegurat que encara no es coneix el focus d’este rebrot i tampoc les seues causes, raó per la que volen establir limitacions en la seua desescalada per a poder estudiar en profunditat que ha dut a este departament, que es troba en la 15a posició amb 498 positius, a esta situació.

 

«Hem fet un esforç enorme per a arribar fins ací. Paga la pena prendre una mesura de contenció que, en termes relatius, té a penes repercussió. Seran uns dies, res més. Crec que és comprensible per a tots», ha afegit Barceló.

 

Per la seua banda, diferents mitjans asseguren que alguns alcaldes de la Ribera han mostrat el seu desacord amb la mesura que vol prendre la Generalitat. Davant d’esta afirmació, la consellera assegura que creu que «la majoria dels alcaldes coneixen les seues responsabilitats i molts d’ells es van pronunciar a favor de la salut dels veïns de la seua comarca. No estem estigmatitzant a ningú, però si podem estar amb menys contagis, millor».

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.