12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Ribó recolza la pròrroga de les restriccions encara que supose un sacrifici per a evitar una quarta pujada

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha recolzat prorrogar les restriccions actuals en el territori valencià a pesar de què això «suposa un sacrifici econòmic per a moltes empreses, sobretot de l’hostaleria», però ha assenyalat: «Si no fem un esforç seriós per a baixar els índexs a uns nivells raonables», ha afirmat, «ens podem trobar amb una quarta pujada que el que farà és prolongar moltíssim els problemes econòmics i personals».

D’esta forma s’ha expressat Ribó en declaracions als mitjans este dijous, quan ha posat com a exemple que Alemanya parlen de baixar la incidència acumulada a 50 casos per cada 100.000 habitants, i ací «estem molt lluny d’això».

 

En este sentit, ha incidit en baixar els nivells d’incidència, i ha esperat que ajuden les vacunes. Mentres, ha demanat «fer-ho bé» i ha secundat prolongar les mesures fins que «en el moment que es puga, vagen alleugerint a poc a poc».

 

«No arreglarem una cosa per a que després es desbarate una altra», ha asseverat. No obstant això, ha dit que entén «el cansament de la gent i de les pimes però que és imprescindible un esforç seriós per a que puguem guanyar esta batalla».

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.