Sagunt fa públics els informes de la DANA per ajudar a les persones afectades

L’Ajuntament de Sagunt ha realitzat un informe de l’episodi de pluges que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2, definit per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). Les dades han sigut obtingudes per les dos estacions meteorològiques del terme municipal, amb l’objectiu que totes aquelles persones afectades per l’episodi de pluges puguen acreditar la situació meteorològica i els danys causats davant les seues respectives entitats asseguradores.

Esta xarxa és gestionada i controlada diàriament per l’empresa INFORATGE SL. Gràcies al manteniment regular de la xarxa, les dades registrades són fiables, permetent conéixer així amb precisió els detalls de les situacions meteorològiques que afecten a tot el terme municipal.

Totes aquelles persones que estiguen interessades a obtindre l’informe poden descarregar-lo a través d’este enllaç.

El regidor delegat del Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions (SMIC), Pepe Gil, ha destacat la situació de la setmana passada com «especialment complicada» pels diferents episodis de temporals de pluja que ha patit el municipi: «El problema començava la nit del diumenge al dilluns, i després entre el dia 1 i 2 de setembre hem tingut una altra vegada una tempesta important».

Així mateix, l’edil ha valorat el servei d’informació meteorològica ja que «realment facilita als veïns poder obtindre les ajudes o que les assegurances puguen fer cas a les demandes que s’hagen pogut realitzar a causa dels temporals».

Segons s’explica en l’informe, en esta ocasió ha sigut el nucli de Sagunt el més afectat, arribant a registrar-se en tan sols 30 minuts 50,0 l/m² (entre les 23.10 i les 23.40).

Les dades recollides per l’estació meteorològica ‘Casc Urbà’, situada en els voltants del pavelló René Marigil, destaquen que el total de la precipitació acumulada durant l’episodi va ser de 72,4 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts un total de 29,6 l/m², la qual cosa es cataloga segons AEMET com una intensitat torrencial, ja que l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en 177,6 l/m².

D’altra banda, en l’estació meteorològica ‘Internuclis’, situada en els voltants de la central de la Policia Local, el total de precipitació acumulada en l’episodi va ser de 57,2 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts, que va tindre lloc entre les 23.20 i les 23.30 hores del dia 1, amb un total de 20,0 l/m², la qual cosa AEMET cataloga com una de pluja intensitat torrencial perquè l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en els 120,0 l/m². Així mateix, en esta estació destaca el fet que en 30 minuts, entre les 23.20 i les 23.50, hores es van registrar 40,8 l/m².

Pel que respecta al vent durant els dies 1 i 2, segons les anàlisis de les ràfegues màximes diàries registrades, la ràfega de vent més alta la va registrar l’estació ‘Internuclis’ amb 89,9 km/h el dia 1 a les 23.20 hores amb direcció 293ºWNW (ponent, mestral). No es descarta que en qualsevol altre punt del terme municipal s’arribaren a superar els 95 km/h.

La situació sinòptica que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2 va estar definida per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts o embossament d’aire fred a uns 5.500 m d’altura aproximadament) que va entrar per Portugal i es va dirigir cap al nord-est de la península provocant un augment molt significatiu de la inestabilitat a la Comunitat Valenciana en forma d’una línia de tempestes molt violentes que van avançar per tot l’interior del país i que van arribar al nostre territori entre la nit del dimecres 31 i la matinada del dijous 2 (la matinada del dimecres vam tindre un capítol de tempestes estàtiques entre el litoral nord de Castelló i litoral sud de Tarragona) amb importants inundacions en este sector.

Cap a la nit del dimecres 1 va arribar a l’interior de la Comunitat una línia de tempestes molt actives i organitzades que van derivar en la formació d’una línia de torbonada que va agranar tota la província de València i el sud de Castelló amb direcció d’oest a est arribant al litoral, provocant forts aigualits amb intensitat torrencial, inundacions, llampecs, intenses calamarsades, abundant aparell elèctric i fortes ratxes de vent i grans danys materials. La part final de l’episodi va tindre lloc la vesprada del dijous 2 amb la formació d’una potent tempesta, recorrent les comarques del sud de València i nord d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla