Sagunt fa públics els informes de la DANA per ajudar a les persones afectades

L’Ajuntament de Sagunt ha realitzat un informe de l’episodi de pluges que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2, definit per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). Les dades han sigut obtingudes per les dos estacions meteorològiques del terme municipal, amb l’objectiu que totes aquelles persones afectades per l’episodi de pluges puguen acreditar la situació meteorològica i els danys causats davant les seues respectives entitats asseguradores.

Esta xarxa és gestionada i controlada diàriament per l’empresa INFORATGE SL. Gràcies al manteniment regular de la xarxa, les dades registrades són fiables, permetent conéixer així amb precisió els detalls de les situacions meteorològiques que afecten a tot el terme municipal.

Totes aquelles persones que estiguen interessades a obtindre l’informe poden descarregar-lo a través d’este enllaç.

El regidor delegat del Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions (SMIC), Pepe Gil, ha destacat la situació de la setmana passada com «especialment complicada» pels diferents episodis de temporals de pluja que ha patit el municipi: «El problema començava la nit del diumenge al dilluns, i després entre el dia 1 i 2 de setembre hem tingut una altra vegada una tempesta important».

Així mateix, l’edil ha valorat el servei d’informació meteorològica ja que «realment facilita als veïns poder obtindre les ajudes o que les assegurances puguen fer cas a les demandes que s’hagen pogut realitzar a causa dels temporals».

Segons s’explica en l’informe, en esta ocasió ha sigut el nucli de Sagunt el més afectat, arribant a registrar-se en tan sols 30 minuts 50,0 l/m² (entre les 23.10 i les 23.40).

Les dades recollides per l’estació meteorològica ‘Casc Urbà’, situada en els voltants del pavelló René Marigil, destaquen que el total de la precipitació acumulada durant l’episodi va ser de 72,4 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts un total de 29,6 l/m², la qual cosa es cataloga segons AEMET com una intensitat torrencial, ja que l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en 177,6 l/m².

D’altra banda, en l’estació meteorològica ‘Internuclis’, situada en els voltants de la central de la Policia Local, el total de precipitació acumulada en l’episodi va ser de 57,2 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts, que va tindre lloc entre les 23.20 i les 23.30 hores del dia 1, amb un total de 20,0 l/m², la qual cosa AEMET cataloga com una de pluja intensitat torrencial perquè l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en els 120,0 l/m². Així mateix, en esta estació destaca el fet que en 30 minuts, entre les 23.20 i les 23.50, hores es van registrar 40,8 l/m².

Pel que respecta al vent durant els dies 1 i 2, segons les anàlisis de les ràfegues màximes diàries registrades, la ràfega de vent més alta la va registrar l’estació ‘Internuclis’ amb 89,9 km/h el dia 1 a les 23.20 hores amb direcció 293ºWNW (ponent, mestral). No es descarta que en qualsevol altre punt del terme municipal s’arribaren a superar els 95 km/h.

La situació sinòptica que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2 va estar definida per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts o embossament d’aire fred a uns 5.500 m d’altura aproximadament) que va entrar per Portugal i es va dirigir cap al nord-est de la península provocant un augment molt significatiu de la inestabilitat a la Comunitat Valenciana en forma d’una línia de tempestes molt violentes que van avançar per tot l’interior del país i que van arribar al nostre territori entre la nit del dimecres 31 i la matinada del dijous 2 (la matinada del dimecres vam tindre un capítol de tempestes estàtiques entre el litoral nord de Castelló i litoral sud de Tarragona) amb importants inundacions en este sector.

Cap a la nit del dimecres 1 va arribar a l’interior de la Comunitat una línia de tempestes molt actives i organitzades que van derivar en la formació d’una línia de torbonada que va agranar tota la província de València i el sud de Castelló amb direcció d’oest a est arribant al litoral, provocant forts aigualits amb intensitat torrencial, inundacions, llampecs, intenses calamarsades, abundant aparell elèctric i fortes ratxes de vent i grans danys materials. La part final de l’episodi va tindre lloc la vesprada del dijous 2 amb la formació d’una potent tempesta, recorrent les comarques del sud de València i nord d’Alacant.

Últimes notícies

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.

Diumenge amb núvols a l’interior i temperatures sense canvis a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el cel estarà nuvolós a l’interior de la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats i temperatures molt semblants a les d’ahir. Dilluns continuaran els núvols i els ruixats dispersos, sobretot al nord i a l’interior, amb màximes lleugerament més altes a l’interior.

Investigar un incendi forestal és quasi més difícil que un assassinat

El caporal Luis Rueda, expert del Seprona a València, explica per què demostrar l’autoria d’un incendi forestal és extremadament complex i sovint més difícil que aclarir un assassinat.

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.