Sagunt fa públics els informes de la DANA per ajudar a les persones afectades

L’Ajuntament de Sagunt ha realitzat un informe de l’episodi de pluges que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2, definit per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). Les dades han sigut obtingudes per les dos estacions meteorològiques del terme municipal, amb l’objectiu que totes aquelles persones afectades per l’episodi de pluges puguen acreditar la situació meteorològica i els danys causats davant les seues respectives entitats asseguradores.

Esta xarxa és gestionada i controlada diàriament per l’empresa INFORATGE SL. Gràcies al manteniment regular de la xarxa, les dades registrades són fiables, permetent conéixer així amb precisió els detalls de les situacions meteorològiques que afecten a tot el terme municipal.

Totes aquelles persones que estiguen interessades a obtindre l’informe poden descarregar-lo a través d’este enllaç.

El regidor delegat del Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions (SMIC), Pepe Gil, ha destacat la situació de la setmana passada com «especialment complicada» pels diferents episodis de temporals de pluja que ha patit el municipi: «El problema començava la nit del diumenge al dilluns, i després entre el dia 1 i 2 de setembre hem tingut una altra vegada una tempesta important».

Així mateix, l’edil ha valorat el servei d’informació meteorològica ja que «realment facilita als veïns poder obtindre les ajudes o que les assegurances puguen fer cas a les demandes que s’hagen pogut realitzar a causa dels temporals».

Segons s’explica en l’informe, en esta ocasió ha sigut el nucli de Sagunt el més afectat, arribant a registrar-se en tan sols 30 minuts 50,0 l/m² (entre les 23.10 i les 23.40).

Les dades recollides per l’estació meteorològica ‘Casc Urbà’, situada en els voltants del pavelló René Marigil, destaquen que el total de la precipitació acumulada durant l’episodi va ser de 72,4 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts un total de 29,6 l/m², la qual cosa es cataloga segons AEMET com una intensitat torrencial, ja que l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en 177,6 l/m².

D’altra banda, en l’estació meteorològica ‘Internuclis’, situada en els voltants de la central de la Policia Local, el total de precipitació acumulada en l’episodi va ser de 57,2 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts, que va tindre lloc entre les 23.20 i les 23.30 hores del dia 1, amb un total de 20,0 l/m², la qual cosa AEMET cataloga com una de pluja intensitat torrencial perquè l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en els 120,0 l/m². Així mateix, en esta estació destaca el fet que en 30 minuts, entre les 23.20 i les 23.50, hores es van registrar 40,8 l/m².

Pel que respecta al vent durant els dies 1 i 2, segons les anàlisis de les ràfegues màximes diàries registrades, la ràfega de vent més alta la va registrar l’estació ‘Internuclis’ amb 89,9 km/h el dia 1 a les 23.20 hores amb direcció 293ºWNW (ponent, mestral). No es descarta que en qualsevol altre punt del terme municipal s’arribaren a superar els 95 km/h.

La situació sinòptica que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2 va estar definida per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts o embossament d’aire fred a uns 5.500 m d’altura aproximadament) que va entrar per Portugal i es va dirigir cap al nord-est de la península provocant un augment molt significatiu de la inestabilitat a la Comunitat Valenciana en forma d’una línia de tempestes molt violentes que van avançar per tot l’interior del país i que van arribar al nostre territori entre la nit del dimecres 31 i la matinada del dijous 2 (la matinada del dimecres vam tindre un capítol de tempestes estàtiques entre el litoral nord de Castelló i litoral sud de Tarragona) amb importants inundacions en este sector.

Cap a la nit del dimecres 1 va arribar a l’interior de la Comunitat una línia de tempestes molt actives i organitzades que van derivar en la formació d’una línia de torbonada que va agranar tota la província de València i el sud de Castelló amb direcció d’oest a est arribant al litoral, provocant forts aigualits amb intensitat torrencial, inundacions, llampecs, intenses calamarsades, abundant aparell elèctric i fortes ratxes de vent i grans danys materials. La part final de l’episodi va tindre lloc la vesprada del dijous 2 amb la formació d’una potent tempesta, recorrent les comarques del sud de València i nord d’Alacant.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.