Sagunt tindrà 32 efectius de seguretat de servei durant el cap d’any

 

L’Ajuntament de Sagunt ha comunicat el dispositiu de seguretat per al Cap d’Any del municipi, tant a Sagunt com al Port.

El regidor de Policia Local, Enric Ariño, ha explicat que la policia sol tindre un servei establit i en el cas d’una festa sobrevinguda com la de Cap d’any se solen agafar «operatius», policies que no estan de servei que se’ls paga una quantitat pel servei. “A l’hora de buscar operatius per a la nit de cap d’any no hem trobat a cap efectiu que vulga vindre”, ha declarat el regidor. Este succés ha obligat a buscar seguretat privada per a reforçar l’acte i resoldre la problemàtica. En total són 32 persones de seguretat les que estaran de servei durant la festivitat, “xifra prudent i suficient per a donar solució a aquesta qüestió” ha afirmat Ariño. El regidor ha agregat que “lamentablement no es pot intervindre, no se’ls pot obligar a treballar però nosaltres tampoc podem pagar més perquè no tenim cap norma, negociació ni cap document que ens avale pagar una quantitat més”.

Per part seua, la regidora de Festes, Asun Moll, ha volgut aclarir que les declaracions que han eixit en premsa que acusaven l’Ajuntament de posar traves en l’organització de l’acte de Nit de cap d’any en el nucli de Port de Sagunt. “Com a delegada de Festes vull aclarir que això no ha sigut així, s’ha exigit el mateix per a la festa de Sagunt, que la del Port. Destacar, a més, que l’acte de l’activitat de Cap d’any que es fa en el Port de Sagunt és organitzat per una associació”.

Moll incidix que “l’Ajuntament organitza la festa de Cap d’any en el nucli de Sagunt de la mateixa manera que organitza altres activitats en Port de Sagunt. A més, s’ha fet càrrec, a través del departament de Festes, de totes les despeses i de l’organització de l’acte”.

La delegada explica, així mateix que, en la Junta de Seguretat, celebrada dimecres passat 19 de desembre, el subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, “va demanar que tant a Sagunt, com en el Port de Sagunt, hagueren huit guàrdies de seguretat per a cobrir l’acte de Cap d’any. El departament de festes el va transmetre a l’organitzador de l’activitat del Port que era necessari aqueixa seguretat privada, com ells no podien assumir-lo i tractant-se d’un tema de seguretat, la Junta de Govern va acordar que això correguera per part de l’Ajuntament. Per tant, no sé on estan les traves”.

“Des del departament de Festes hem posat totes les facilitats perquè hi haja, també neteja i altres serveis, tant en Port com a Sagunt. En lloc de traves tot el que hem posat des del departament de Festes ha sigut facilitats perquè els dos actes es puguen organitzar», ha finalitzat la regidora.

Últimes notícies

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.