Sagunt tindrà 32 efectius de seguretat de servei durant el cap d’any

 

L’Ajuntament de Sagunt ha comunicat el dispositiu de seguretat per al Cap d’Any del municipi, tant a Sagunt com al Port.

El regidor de Policia Local, Enric Ariño, ha explicat que la policia sol tindre un servei establit i en el cas d’una festa sobrevinguda com la de Cap d’any se solen agafar «operatius», policies que no estan de servei que se’ls paga una quantitat pel servei. “A l’hora de buscar operatius per a la nit de cap d’any no hem trobat a cap efectiu que vulga vindre”, ha declarat el regidor. Este succés ha obligat a buscar seguretat privada per a reforçar l’acte i resoldre la problemàtica. En total són 32 persones de seguretat les que estaran de servei durant la festivitat, “xifra prudent i suficient per a donar solució a aquesta qüestió” ha afirmat Ariño. El regidor ha agregat que “lamentablement no es pot intervindre, no se’ls pot obligar a treballar però nosaltres tampoc podem pagar més perquè no tenim cap norma, negociació ni cap document que ens avale pagar una quantitat més”.

Per part seua, la regidora de Festes, Asun Moll, ha volgut aclarir que les declaracions que han eixit en premsa que acusaven l’Ajuntament de posar traves en l’organització de l’acte de Nit de cap d’any en el nucli de Port de Sagunt. “Com a delegada de Festes vull aclarir que això no ha sigut així, s’ha exigit el mateix per a la festa de Sagunt, que la del Port. Destacar, a més, que l’acte de l’activitat de Cap d’any que es fa en el Port de Sagunt és organitzat per una associació”.

Moll incidix que “l’Ajuntament organitza la festa de Cap d’any en el nucli de Sagunt de la mateixa manera que organitza altres activitats en Port de Sagunt. A més, s’ha fet càrrec, a través del departament de Festes, de totes les despeses i de l’organització de l’acte”.

La delegada explica, així mateix que, en la Junta de Seguretat, celebrada dimecres passat 19 de desembre, el subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, “va demanar que tant a Sagunt, com en el Port de Sagunt, hagueren huit guàrdies de seguretat per a cobrir l’acte de Cap d’any. El departament de festes el va transmetre a l’organitzador de l’activitat del Port que era necessari aqueixa seguretat privada, com ells no podien assumir-lo i tractant-se d’un tema de seguretat, la Junta de Govern va acordar que això correguera per part de l’Ajuntament. Per tant, no sé on estan les traves”.

“Des del departament de Festes hem posat totes les facilitats perquè hi haja, també neteja i altres serveis, tant en Port com a Sagunt. En lloc de traves tot el que hem posat des del departament de Festes ha sigut facilitats perquè els dos actes es puguen organitzar», ha finalitzat la regidora.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.