Sagunt tindrà 32 efectius de seguretat de servei durant el cap d’any

 

L’Ajuntament de Sagunt ha comunicat el dispositiu de seguretat per al Cap d’Any del municipi, tant a Sagunt com al Port.

El regidor de Policia Local, Enric Ariño, ha explicat que la policia sol tindre un servei establit i en el cas d’una festa sobrevinguda com la de Cap d’any se solen agafar «operatius», policies que no estan de servei que se’ls paga una quantitat pel servei. “A l’hora de buscar operatius per a la nit de cap d’any no hem trobat a cap efectiu que vulga vindre”, ha declarat el regidor. Este succés ha obligat a buscar seguretat privada per a reforçar l’acte i resoldre la problemàtica. En total són 32 persones de seguretat les que estaran de servei durant la festivitat, “xifra prudent i suficient per a donar solució a aquesta qüestió” ha afirmat Ariño. El regidor ha agregat que “lamentablement no es pot intervindre, no se’ls pot obligar a treballar però nosaltres tampoc podem pagar més perquè no tenim cap norma, negociació ni cap document que ens avale pagar una quantitat més”.

Per part seua, la regidora de Festes, Asun Moll, ha volgut aclarir que les declaracions que han eixit en premsa que acusaven l’Ajuntament de posar traves en l’organització de l’acte de Nit de cap d’any en el nucli de Port de Sagunt. “Com a delegada de Festes vull aclarir que això no ha sigut així, s’ha exigit el mateix per a la festa de Sagunt, que la del Port. Destacar, a més, que l’acte de l’activitat de Cap d’any que es fa en el Port de Sagunt és organitzat per una associació”.

Moll incidix que “l’Ajuntament organitza la festa de Cap d’any en el nucli de Sagunt de la mateixa manera que organitza altres activitats en Port de Sagunt. A més, s’ha fet càrrec, a través del departament de Festes, de totes les despeses i de l’organització de l’acte”.

La delegada explica, així mateix que, en la Junta de Seguretat, celebrada dimecres passat 19 de desembre, el subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, “va demanar que tant a Sagunt, com en el Port de Sagunt, hagueren huit guàrdies de seguretat per a cobrir l’acte de Cap d’any. El departament de festes el va transmetre a l’organitzador de l’activitat del Port que era necessari aqueixa seguretat privada, com ells no podien assumir-lo i tractant-se d’un tema de seguretat, la Junta de Govern va acordar que això correguera per part de l’Ajuntament. Per tant, no sé on estan les traves”.

“Des del departament de Festes hem posat totes les facilitats perquè hi haja, també neteja i altres serveis, tant en Port com a Sagunt. En lloc de traves tot el que hem posat des del departament de Festes ha sigut facilitats perquè els dos actes es puguen organitzar», ha finalitzat la regidora.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.