Sagunt tindrà 32 efectius de seguretat de servei durant el cap d’any

 

L’Ajuntament de Sagunt ha comunicat el dispositiu de seguretat per al Cap d’Any del municipi, tant a Sagunt com al Port.

El regidor de Policia Local, Enric Ariño, ha explicat que la policia sol tindre un servei establit i en el cas d’una festa sobrevinguda com la de Cap d’any se solen agafar «operatius», policies que no estan de servei que se’ls paga una quantitat pel servei. “A l’hora de buscar operatius per a la nit de cap d’any no hem trobat a cap efectiu que vulga vindre”, ha declarat el regidor. Este succés ha obligat a buscar seguretat privada per a reforçar l’acte i resoldre la problemàtica. En total són 32 persones de seguretat les que estaran de servei durant la festivitat, “xifra prudent i suficient per a donar solució a aquesta qüestió” ha afirmat Ariño. El regidor ha agregat que “lamentablement no es pot intervindre, no se’ls pot obligar a treballar però nosaltres tampoc podem pagar més perquè no tenim cap norma, negociació ni cap document que ens avale pagar una quantitat més”.

Per part seua, la regidora de Festes, Asun Moll, ha volgut aclarir que les declaracions que han eixit en premsa que acusaven l’Ajuntament de posar traves en l’organització de l’acte de Nit de cap d’any en el nucli de Port de Sagunt. “Com a delegada de Festes vull aclarir que això no ha sigut així, s’ha exigit el mateix per a la festa de Sagunt, que la del Port. Destacar, a més, que l’acte de l’activitat de Cap d’any que es fa en el Port de Sagunt és organitzat per una associació”.

Moll incidix que “l’Ajuntament organitza la festa de Cap d’any en el nucli de Sagunt de la mateixa manera que organitza altres activitats en Port de Sagunt. A més, s’ha fet càrrec, a través del departament de Festes, de totes les despeses i de l’organització de l’acte”.

La delegada explica, així mateix que, en la Junta de Seguretat, celebrada dimecres passat 19 de desembre, el subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, “va demanar que tant a Sagunt, com en el Port de Sagunt, hagueren huit guàrdies de seguretat per a cobrir l’acte de Cap d’any. El departament de festes el va transmetre a l’organitzador de l’activitat del Port que era necessari aqueixa seguretat privada, com ells no podien assumir-lo i tractant-se d’un tema de seguretat, la Junta de Govern va acordar que això correguera per part de l’Ajuntament. Per tant, no sé on estan les traves”.

“Des del departament de Festes hem posat totes les facilitats perquè hi haja, també neteja i altres serveis, tant en Port com a Sagunt. En lloc de traves tot el que hem posat des del departament de Festes ha sigut facilitats perquè els dos actes es puguen organitzar», ha finalitzat la regidora.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.