16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sagunt tindrà 32 efectius de seguretat de servei durant el cap d’any

 

L’Ajuntament de Sagunt ha comunicat el dispositiu de seguretat per al Cap d’Any del municipi, tant a Sagunt com al Port.

El regidor de Policia Local, Enric Ariño, ha explicat que la policia sol tindre un servei establit i en el cas d’una festa sobrevinguda com la de Cap d’any se solen agafar “operatius”, policies que no estan de servei que se’ls paga una quantitat pel servei. “A l’hora de buscar operatius per a la nit de cap d’any no hem trobat a cap efectiu que vulga vindre”, ha declarat el regidor. Este succés ha obligat a buscar seguretat privada per a reforçar l’acte i resoldre la problemàtica. En total són 32 persones de seguretat les que estaran de servei durant la festivitat, “xifra prudent i suficient per a donar solució a aquesta qüestió” ha afirmat Ariño. El regidor ha agregat que “lamentablement no es pot intervindre, no se’ls pot obligar a treballar però nosaltres tampoc podem pagar més perquè no tenim cap norma, negociació ni cap document que ens avale pagar una quantitat més”.

Per part seua, la regidora de Festes, Asun Moll, ha volgut aclarir que les declaracions que han eixit en premsa que acusaven l’Ajuntament de posar traves en l’organització de l’acte de Nit de cap d’any en el nucli de Port de Sagunt. “Com a delegada de Festes vull aclarir que això no ha sigut així, s’ha exigit el mateix per a la festa de Sagunt, que la del Port. Destacar, a més, que l’acte de l’activitat de Cap d’any que es fa en el Port de Sagunt és organitzat per una associació”.

Moll incidix que “l’Ajuntament organitza la festa de Cap d’any en el nucli de Sagunt de la mateixa manera que organitza altres activitats en Port de Sagunt. A més, s’ha fet càrrec, a través del departament de Festes, de totes les despeses i de l’organització de l’acte”.

La delegada explica, així mateix que, en la Junta de Seguretat, celebrada dimecres passat 19 de desembre, el subdelegat del Govern a València, José Roberto González Cachorro, “va demanar que tant a Sagunt, com en el Port de Sagunt, hagueren huit guàrdies de seguretat per a cobrir l’acte de Cap d’any. El departament de festes el va transmetre a l’organitzador de l’activitat del Port que era necessari aqueixa seguretat privada, com ells no podien assumir-lo i tractant-se d’un tema de seguretat, la Junta de Govern va acordar que això correguera per part de l’Ajuntament. Per tant, no sé on estan les traves”.

“Des del departament de Festes hem posat totes les facilitats perquè hi haja, també neteja i altres serveis, tant en Port com a Sagunt. En lloc de traves tot el que hem posat des del departament de Festes ha sigut facilitats perquè els dos actes es puguen organitzar”, ha finalitzat la regidora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.