Salut Pública alça la quarantena per als regidors de Sagunt en no considerar el saló de plens focus de contagi

 

Després de què l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, donara positiu en coronavirus el passat dissabte, Salut Pública ordenà la quarantena preventiva per a tots els regidors de l’Ajuntament de la capital del Camp de Morvedre (València) i tres treballadors que van acudir al ple ordinari del passat dimecres.

 

En canvi, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública l’ha cancel·lat este diumenge, segons ha informat ‘Levante-EMV’. El motiu és que no es cataloguen com a casos de contagi aquelles persones que hagen tingut un contacte de menys de 15 minuts amb la persona contagiada i a més de metre i mig.

 

«Consideren que el ple, amb les mesures de seguretat que es van adoptar, no ha sigut focus de contagi, pel que hem d’abandonar la quarantena preventiva, fer vida normal i simplement hem de fer una vigilància passiva dels símptomes, ja que, si aparegueren dolors musculars, febre, pressió en el pit o insuficiència respiratòria, s’hauria de tornar a comunicar a Salut Pública», ha explicat el regidor de Sanitat, Javier Timón.

 

D’altra banda, Timón ha assegurat que l’empresa Lokímica ja ha desinfectat totes les dependències d’alcaldia, els despatxos i el saló de plens de l’ajuntament per a evitar contagis.

Últimes notícies

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.