Salut Pública alça la quarantena per als regidors de Sagunt en no considerar el saló de plens focus de contagi

 

Després de què l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, donara positiu en coronavirus el passat dissabte, Salut Pública ordenà la quarantena preventiva per a tots els regidors de l’Ajuntament de la capital del Camp de Morvedre (València) i tres treballadors que van acudir al ple ordinari del passat dimecres.

 

En canvi, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública l’ha cancel·lat este diumenge, segons ha informat ‘Levante-EMV’. El motiu és que no es cataloguen com a casos de contagi aquelles persones que hagen tingut un contacte de menys de 15 minuts amb la persona contagiada i a més de metre i mig.

 

«Consideren que el ple, amb les mesures de seguretat que es van adoptar, no ha sigut focus de contagi, pel que hem d’abandonar la quarantena preventiva, fer vida normal i simplement hem de fer una vigilància passiva dels símptomes, ja que, si aparegueren dolors musculars, febre, pressió en el pit o insuficiència respiratòria, s’hauria de tornar a comunicar a Salut Pública», ha explicat el regidor de Sanitat, Javier Timón.

 

D’altra banda, Timón ha assegurat que l’empresa Lokímica ja ha desinfectat totes les dependències d’alcaldia, els despatxos i el saló de plens de l’ajuntament per a evitar contagis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.