La Salut reconstruïx el cor d’una bebé amb una cardiopatia incompatible amb la vida

 

La Unitat de Cardiocirugia Infantil de la Salut de València ha intervingut amb èxit a una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu, incompatible amb la vida, segons ha informat el centre en un comunicat.

 

Els pares de la bebé, Sonsoles i Jaime, sabien, perquè li ho havien diagnosticat en les revisions de diagnòstic prenatal durant l’embaràs, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement. No obstant això, van decidir seguir avant i continuar amb l’embaràs.

 

La xicoteta Sonsoles va nàixer fa quatre mesos i, des del primer dia, va mostrar una «gran dificultat respiratòria». A demés, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta d’augment de pes, i suava molt. Segons l’equip de professionals de la Salut, «presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular (AV) comú complet que, si no es corregia, haguera sigut incompatible amb la vida als pocs mesos».

 

Va tindre el cor parat 45 minuts

La cirurgia es va fer en La Salut amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xicoteta va estar parat 45 minuts durant els que l’equip de cirurgians el van reconstruir completament creant dos aurícules, dos ventricles i dos vàlvules auriculoventriculars. L’equip assegura que és una operació «tremendament delicada en la que un mal resultat significa la no supervivència del pacient».

 

«Les hores que va durar l’operació van ser molt dures perquè la xiqueta solament té quatre mesos; és una cirurgia dura per a un adult, imagina’t per a un bebé», segons ha afirmat Jaime, el pare, qui assegura «estar orgullós de la seua filla perquè ha sigut una lluitadora».

 

Asseguren que han estat molt tranquils en l’hospital i s’han mostrat «encantats tant amb la cirurgia com amb les cures posteriors que han sigut òptimes». «Cada volta que anàvem a l’UCI Pediàtrica la nostra filla tenia a dos metges damunt, a les infermeres pendents i, a demés, cuidant-la amb molt d’afecte. Ens hem sentit molt compresos i escoltats», han relatat.

Últimes notícies

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.

Una nova tecnologia 3D permet localitzar millor les arítmies cardíaques

Un equip de la Universitat Politècnica de València lidera el projecte EPICA+, que combina ECGI, intel·ligència artificial i gemels digitals per a reconstruir en 3D l’activitat elèctrica del cor i localitzar amb més precisió les arítmies cardíaques. La tecnologia ja es troba en fase de validació clínica en pacients de València i Barcelona sotmesos a procediments d’ablació.

Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d'incendis després de registrar 37 focs dimecres, amb una nit molt calorosa i humida per a la vegetació i consorcis de bombers reforçant crides a la prudència.

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.