La Salut reconstruïx el cor d’una bebé amb una cardiopatia incompatible amb la vida

 

La Unitat de Cardiocirugia Infantil de la Salut de València ha intervingut amb èxit a una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu, incompatible amb la vida, segons ha informat el centre en un comunicat.

 

Els pares de la bebé, Sonsoles i Jaime, sabien, perquè li ho havien diagnosticat en les revisions de diagnòstic prenatal durant l’embaràs, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement. No obstant això, van decidir seguir avant i continuar amb l’embaràs.

 

La xicoteta Sonsoles va nàixer fa quatre mesos i, des del primer dia, va mostrar una «gran dificultat respiratòria». A demés, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta d’augment de pes, i suava molt. Segons l’equip de professionals de la Salut, «presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular (AV) comú complet que, si no es corregia, haguera sigut incompatible amb la vida als pocs mesos».

 

Va tindre el cor parat 45 minuts

La cirurgia es va fer en La Salut amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xicoteta va estar parat 45 minuts durant els que l’equip de cirurgians el van reconstruir completament creant dos aurícules, dos ventricles i dos vàlvules auriculoventriculars. L’equip assegura que és una operació «tremendament delicada en la que un mal resultat significa la no supervivència del pacient».

 

«Les hores que va durar l’operació van ser molt dures perquè la xiqueta solament té quatre mesos; és una cirurgia dura per a un adult, imagina’t per a un bebé», segons ha afirmat Jaime, el pare, qui assegura «estar orgullós de la seua filla perquè ha sigut una lluitadora».

 

Asseguren que han estat molt tranquils en l’hospital i s’han mostrat «encantats tant amb la cirurgia com amb les cures posteriors que han sigut òptimes». «Cada volta que anàvem a l’UCI Pediàtrica la nostra filla tenia a dos metges damunt, a les infermeres pendents i, a demés, cuidant-la amb molt d’afecte. Ens hem sentit molt compresos i escoltats», han relatat.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.