La Salut reconstruïx el cor d’una bebé amb una cardiopatia incompatible amb la vida

 

La Unitat de Cardiocirugia Infantil de la Salut de València ha intervingut amb èxit a una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu, incompatible amb la vida, segons ha informat el centre en un comunicat.

 

Els pares de la bebé, Sonsoles i Jaime, sabien, perquè li ho havien diagnosticat en les revisions de diagnòstic prenatal durant l’embaràs, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement. No obstant això, van decidir seguir avant i continuar amb l’embaràs.

 

La xicoteta Sonsoles va nàixer fa quatre mesos i, des del primer dia, va mostrar una «gran dificultat respiratòria». A demés, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta d’augment de pes, i suava molt. Segons l’equip de professionals de la Salut, «presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular (AV) comú complet que, si no es corregia, haguera sigut incompatible amb la vida als pocs mesos».

 

Va tindre el cor parat 45 minuts

La cirurgia es va fer en La Salut amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xicoteta va estar parat 45 minuts durant els que l’equip de cirurgians el van reconstruir completament creant dos aurícules, dos ventricles i dos vàlvules auriculoventriculars. L’equip assegura que és una operació «tremendament delicada en la que un mal resultat significa la no supervivència del pacient».

 

«Les hores que va durar l’operació van ser molt dures perquè la xiqueta solament té quatre mesos; és una cirurgia dura per a un adult, imagina’t per a un bebé», segons ha afirmat Jaime, el pare, qui assegura «estar orgullós de la seua filla perquè ha sigut una lluitadora».

 

Asseguren que han estat molt tranquils en l’hospital i s’han mostrat «encantats tant amb la cirurgia com amb les cures posteriors que han sigut òptimes». «Cada volta que anàvem a l’UCI Pediàtrica la nostra filla tenia a dos metges damunt, a les infermeres pendents i, a demés, cuidant-la amb molt d’afecte. Ens hem sentit molt compresos i escoltats», han relatat.

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.