La Salut reconstruïx el cor d’una bebé amb una cardiopatia incompatible amb la vida

 

La Unitat de Cardiocirugia Infantil de la Salut de València ha intervingut amb èxit a una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu, incompatible amb la vida, segons ha informat el centre en un comunicat.

 

Els pares de la bebé, Sonsoles i Jaime, sabien, perquè li ho havien diagnosticat en les revisions de diagnòstic prenatal durant l’embaràs, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement. No obstant això, van decidir seguir avant i continuar amb l’embaràs.

 

La xicoteta Sonsoles va nàixer fa quatre mesos i, des del primer dia, va mostrar una «gran dificultat respiratòria». A demés, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta d’augment de pes, i suava molt. Segons l’equip de professionals de la Salut, «presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular (AV) comú complet que, si no es corregia, haguera sigut incompatible amb la vida als pocs mesos».

 

Va tindre el cor parat 45 minuts

La cirurgia es va fer en La Salut amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xicoteta va estar parat 45 minuts durant els que l’equip de cirurgians el van reconstruir completament creant dos aurícules, dos ventricles i dos vàlvules auriculoventriculars. L’equip assegura que és una operació «tremendament delicada en la que un mal resultat significa la no supervivència del pacient».

 

«Les hores que va durar l’operació van ser molt dures perquè la xiqueta solament té quatre mesos; és una cirurgia dura per a un adult, imagina’t per a un bebé», segons ha afirmat Jaime, el pare, qui assegura «estar orgullós de la seua filla perquè ha sigut una lluitadora».

 

Asseguren que han estat molt tranquils en l’hospital i s’han mostrat «encantats tant amb la cirurgia com amb les cures posteriors que han sigut òptimes». «Cada volta que anàvem a l’UCI Pediàtrica la nostra filla tenia a dos metges damunt, a les infermeres pendents i, a demés, cuidant-la amb molt d’afecte. Ens hem sentit molt compresos i escoltats», han relatat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.