La Salut reconstruïx el cor d’una bebé amb una cardiopatia incompatible amb la vida

 

La Unitat de Cardiocirugia Infantil de la Salut de València ha intervingut amb èxit a una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu, incompatible amb la vida, segons ha informat el centre en un comunicat.

 

Els pares de la bebé, Sonsoles i Jaime, sabien, perquè li ho havien diagnosticat en les revisions de diagnòstic prenatal durant l’embaràs, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement. No obstant això, van decidir seguir avant i continuar amb l’embaràs.

 

La xicoteta Sonsoles va nàixer fa quatre mesos i, des del primer dia, va mostrar una «gran dificultat respiratòria». A demés, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta d’augment de pes, i suava molt. Segons l’equip de professionals de la Salut, «presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular (AV) comú complet que, si no es corregia, haguera sigut incompatible amb la vida als pocs mesos».

 

Va tindre el cor parat 45 minuts

La cirurgia es va fer en La Salut amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xicoteta va estar parat 45 minuts durant els que l’equip de cirurgians el van reconstruir completament creant dos aurícules, dos ventricles i dos vàlvules auriculoventriculars. L’equip assegura que és una operació «tremendament delicada en la que un mal resultat significa la no supervivència del pacient».

 

«Les hores que va durar l’operació van ser molt dures perquè la xiqueta solament té quatre mesos; és una cirurgia dura per a un adult, imagina’t per a un bebé», segons ha afirmat Jaime, el pare, qui assegura «estar orgullós de la seua filla perquè ha sigut una lluitadora».

 

Asseguren que han estat molt tranquils en l’hospital i s’han mostrat «encantats tant amb la cirurgia com amb les cures posteriors que han sigut òptimes». «Cada volta que anàvem a l’UCI Pediàtrica la nostra filla tenia a dos metges damunt, a les infermeres pendents i, a demés, cuidant-la amb molt d’afecte. Ens hem sentit molt compresos i escoltats», han relatat.

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.