12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Salvador Illa explica la realitat sobre una segona onada de coronavirus en Espanya

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha opinat que durant la primera meitat del 2021 ja hi haurà «una o algunes vacunes disponibles» contra el coronavirus. A pesar de les dades optimistes, Illa ha recordat que no cal baixar la guarda amb les mesures d’higiene i seguretat: «Fins a este moment cal conviure amb el virus sense por però sense perdre-li el respecte», ha dit este dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres.

 

Illa ha explicat que no pot aventurar si hi haurà una vacuna espanyola entre les primeres disponibles. D’altra banda, Illa ha afirmat que en Espanya té la situació «controlada» i ha dit que «no es pot parlar d’una segona onada generalitzada» encara que hi haja una situació «una mica més preocupant» en Catalunya i l’Aragó. Segons Illa, si es respecten les recomanacions, Espanya seguix sent un «destí segur».

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Continua ascendint la corba de contagis en Espanya

Les declaracions del ministre arriben després de l’últim balanç de coronavirus oficial al país. En les últimes 24 hores, el Ministeri de Sanitat ha registrat 1.828 nous positius per Covid-19 en Espanya en relació amb el total de casos confirmats. Segons l’últim informe, des de què va començar la pandèmia hi ha hagut 280.610 casos confirmats per proves diagnòstiques davant dels 278.782 d’ahir.

 

Pel que fa a les defuncions, en els últims set dies han mort en Espanya sis persones amb Covid-19, la mateixa xifra que ahir, mentres que el total de morts ha augmentat en dos víctimes en les últimes 24 hores fins a arribar als 28.436.

 

Pel que fa a l’afirmació de Salvador Illa sobre que Espanya continua sent «un destí segur», més d’un centenar de països tenen alguna restricció contra els ciutadans espanyols. En total, 109 països tenen en vigor actualment algun tipus de prohibició contra l’entrada d’espanyols en els seus territoris o mantenen suspeses les comunicacions aèries i marítimes amb Espanya. En esta llista estan inclosos països com els Estats Units, Canadà, Argentina, Brasil, Austràlia i l’Aràbia Saudita, segons l’últim balanç del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació espanyol.

Últimes notícies

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.

Detingut a Orihuela per enganyar i coaccionar al seu gendre per a obligar-lo a delinquir

La Policia Nacional ha detingut a Orihuela a un home de 45 anys que, segons la denúncia, va enganyar el seu gendre per a portar-lo a Espanya i forçar-lo a delinquir amb violència i amenaces. El sospitós ha sigut posat a disposició judicial per tràfic d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus.

Robles condecora a quatre alcaldes per la dana i a cinc militars pels incendis

Defensa ha reconegut a regidors de Letur, Mira, Loriguilla i Sedaví pel seu suport després de la dana i a cinc efectius de la UME per la seua labor en els incendis.

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³ en l’última setmana

El Xúquer se situa al 52,3% de la seua capacitat després de sumar 21 hm³; el Segura aconseguix el 26,6% amb 6 hm³ més. La bretxa amb la mitjana decennal diferix en cada conca.

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.