Salvador Illa explica la realitat sobre una segona onada de coronavirus en Espanya

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha opinat que durant la primera meitat del 2021 ja hi haurà «una o algunes vacunes disponibles» contra el coronavirus. A pesar de les dades optimistes, Illa ha recordat que no cal baixar la guarda amb les mesures d’higiene i seguretat: «Fins a este moment cal conviure amb el virus sense por però sense perdre-li el respecte», ha dit este dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres.

 

Illa ha explicat que no pot aventurar si hi haurà una vacuna espanyola entre les primeres disponibles. D’altra banda, Illa ha afirmat que en Espanya té la situació «controlada» i ha dit que «no es pot parlar d’una segona onada generalitzada» encara que hi haja una situació «una mica més preocupant» en Catalunya i l’Aragó. Segons Illa, si es respecten les recomanacions, Espanya seguix sent un «destí segur».

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Continua ascendint la corba de contagis en Espanya

Les declaracions del ministre arriben després de l’últim balanç de coronavirus oficial al país. En les últimes 24 hores, el Ministeri de Sanitat ha registrat 1.828 nous positius per Covid-19 en Espanya en relació amb el total de casos confirmats. Segons l’últim informe, des de què va començar la pandèmia hi ha hagut 280.610 casos confirmats per proves diagnòstiques davant dels 278.782 d’ahir.

 

Pel que fa a les defuncions, en els últims set dies han mort en Espanya sis persones amb Covid-19, la mateixa xifra que ahir, mentres que el total de morts ha augmentat en dos víctimes en les últimes 24 hores fins a arribar als 28.436.

 

Pel que fa a l’afirmació de Salvador Illa sobre que Espanya continua sent «un destí segur», més d’un centenar de països tenen alguna restricció contra els ciutadans espanyols. En total, 109 països tenen en vigor actualment algun tipus de prohibició contra l’entrada d’espanyols en els seus territoris o mantenen suspeses les comunicacions aèries i marítimes amb Espanya. En esta llista estan inclosos països com els Estats Units, Canadà, Argentina, Brasil, Austràlia i l’Aràbia Saudita, segons l’últim balanç del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació espanyol.

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.