10.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Salvador Illa explica la realitat sobre una segona onada de coronavirus en Espanya

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha opinat que durant la primera meitat del 2021 ja hi haurà «una o algunes vacunes disponibles» contra el coronavirus. A pesar de les dades optimistes, Illa ha recordat que no cal baixar la guarda amb les mesures d’higiene i seguretat: «Fins a este moment cal conviure amb el virus sense por però sense perdre-li el respecte», ha dit este dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres.

 

Illa ha explicat que no pot aventurar si hi haurà una vacuna espanyola entre les primeres disponibles. D’altra banda, Illa ha afirmat que en Espanya té la situació «controlada» i ha dit que «no es pot parlar d’una segona onada generalitzada» encara que hi haja una situació «una mica més preocupant» en Catalunya i l’Aragó. Segons Illa, si es respecten les recomanacions, Espanya seguix sent un «destí segur».

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Continua ascendint la corba de contagis en Espanya

Les declaracions del ministre arriben després de l’últim balanç de coronavirus oficial al país. En les últimes 24 hores, el Ministeri de Sanitat ha registrat 1.828 nous positius per Covid-19 en Espanya en relació amb el total de casos confirmats. Segons l’últim informe, des de què va començar la pandèmia hi ha hagut 280.610 casos confirmats per proves diagnòstiques davant dels 278.782 d’ahir.

 

Pel que fa a les defuncions, en els últims set dies han mort en Espanya sis persones amb Covid-19, la mateixa xifra que ahir, mentres que el total de morts ha augmentat en dos víctimes en les últimes 24 hores fins a arribar als 28.436.

 

Pel que fa a l’afirmació de Salvador Illa sobre que Espanya continua sent «un destí segur», més d’un centenar de països tenen alguna restricció contra els ciutadans espanyols. En total, 109 països tenen en vigor actualment algun tipus de prohibició contra l’entrada d’espanyols en els seus territoris o mantenen suspeses les comunicacions aèries i marítimes amb Espanya. En esta llista estan inclosos països com els Estats Units, Canadà, Argentina, Brasil, Austràlia i l’Aràbia Saudita, segons l’últim balanç del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació espanyol.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.