11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Salvador Illa explica la realitat sobre una segona onada de coronavirus en Espanya

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha opinat que durant la primera meitat del 2021 ja hi haurà «una o algunes vacunes disponibles» contra el coronavirus. A pesar de les dades optimistes, Illa ha recordat que no cal baixar la guarda amb les mesures d’higiene i seguretat: «Fins a este moment cal conviure amb el virus sense por però sense perdre-li el respecte», ha dit este dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres.

 

Illa ha explicat que no pot aventurar si hi haurà una vacuna espanyola entre les primeres disponibles. D’altra banda, Illa ha afirmat que en Espanya té la situació «controlada» i ha dit que «no es pot parlar d’una segona onada generalitzada» encara que hi haja una situació «una mica més preocupant» en Catalunya i l’Aragó. Segons Illa, si es respecten les recomanacions, Espanya seguix sent un «destí segur».

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Continua ascendint la corba de contagis en Espanya

Les declaracions del ministre arriben després de l’últim balanç de coronavirus oficial al país. En les últimes 24 hores, el Ministeri de Sanitat ha registrat 1.828 nous positius per Covid-19 en Espanya en relació amb el total de casos confirmats. Segons l’últim informe, des de què va començar la pandèmia hi ha hagut 280.610 casos confirmats per proves diagnòstiques davant dels 278.782 d’ahir.

 

Pel que fa a les defuncions, en els últims set dies han mort en Espanya sis persones amb Covid-19, la mateixa xifra que ahir, mentres que el total de morts ha augmentat en dos víctimes en les últimes 24 hores fins a arribar als 28.436.

 

Pel que fa a l’afirmació de Salvador Illa sobre que Espanya continua sent «un destí segur», més d’un centenar de països tenen alguna restricció contra els ciutadans espanyols. En total, 109 països tenen en vigor actualment algun tipus de prohibició contra l’entrada d’espanyols en els seus territoris o mantenen suspeses les comunicacions aèries i marítimes amb Espanya. En esta llista estan inclosos països com els Estats Units, Canadà, Argentina, Brasil, Austràlia i l’Aràbia Saudita, segons l’últim balanç del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació espanyol.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.