Salvador Illa explica la realitat sobre una segona onada de coronavirus en Espanya

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha opinat que durant la primera meitat del 2021 ja hi haurà «una o algunes vacunes disponibles» contra el coronavirus. A pesar de les dades optimistes, Illa ha recordat que no cal baixar la guarda amb les mesures d’higiene i seguretat: «Fins a este moment cal conviure amb el virus sense por però sense perdre-li el respecte», ha dit este dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres.

 

Illa ha explicat que no pot aventurar si hi haurà una vacuna espanyola entre les primeres disponibles. D’altra banda, Illa ha afirmat que en Espanya té la situació «controlada» i ha dit que «no es pot parlar d’una segona onada generalitzada» encara que hi haja una situació «una mica més preocupant» en Catalunya i l’Aragó. Segons Illa, si es respecten les recomanacions, Espanya seguix sent un «destí segur».

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Continua ascendint la corba de contagis en Espanya

Les declaracions del ministre arriben després de l’últim balanç de coronavirus oficial al país. En les últimes 24 hores, el Ministeri de Sanitat ha registrat 1.828 nous positius per Covid-19 en Espanya en relació amb el total de casos confirmats. Segons l’últim informe, des de què va començar la pandèmia hi ha hagut 280.610 casos confirmats per proves diagnòstiques davant dels 278.782 d’ahir.

 

Pel que fa a les defuncions, en els últims set dies han mort en Espanya sis persones amb Covid-19, la mateixa xifra que ahir, mentres que el total de morts ha augmentat en dos víctimes en les últimes 24 hores fins a arribar als 28.436.

 

Pel que fa a l’afirmació de Salvador Illa sobre que Espanya continua sent «un destí segur», més d’un centenar de països tenen alguna restricció contra els ciutadans espanyols. En total, 109 països tenen en vigor actualment algun tipus de prohibició contra l’entrada d’espanyols en els seus territoris o mantenen suspeses les comunicacions aèries i marítimes amb Espanya. En esta llista estan inclosos països com els Estats Units, Canadà, Argentina, Brasil, Austràlia i l’Aràbia Saudita, segons l’últim balanç del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació espanyol.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.