9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

‘Salvem Correos’, es tanquen en l’Oficina principal de Castelló com a reivindicació

Representants de CCOO i UGT de Castelló s’han tancat hui en l’OFICINA PRINCIPAL DE CASTELLÓ, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREOS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandó del servei públic postal i de CorreOs, que ha provocat l’enfonsament de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de quasi 600 milions d’euros des de 2019, “si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica”.

Aquesta “política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació fem, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla”, assenyalen des dels sindicats majoritaris.

A la província de Castelló la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

La deterioració del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Castelló “a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correos, l’enfonsament de la seua activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball”, exposen des de les mateixes fonts.

El president de Correos i el govern han demostrat “molt poc interés pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correos”, ressalten.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “Salvem Correos”.

Totes dos organitzacions exigeixen al Govern d’Espanya “un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país”, finalitzen.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.