‘Salvem Correos’, es tanquen en l’Oficina principal de Castelló com a reivindicació

Representants de CCOO i UGT de Castelló s’han tancat hui en l’OFICINA PRINCIPAL DE CASTELLÓ, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREOS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandó del servei públic postal i de CorreOs, que ha provocat l’enfonsament de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de quasi 600 milions d’euros des de 2019, “si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica”.

Aquesta “política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació fem, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla”, assenyalen des dels sindicats majoritaris.

A la província de Castelló la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

La deterioració del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Castelló “a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correos, l’enfonsament de la seua activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball”, exposen des de les mateixes fonts.

El president de Correos i el govern han demostrat “molt poc interés pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correos”, ressalten.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “Salvem Correos”.

Totes dos organitzacions exigeixen al Govern d’Espanya “un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país”, finalitzen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.