11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

‘Salvem Correos’, es tanquen en l’Oficina principal de Castelló com a reivindicació

Representants de CCOO i UGT de Castelló s’han tancat hui en l’OFICINA PRINCIPAL DE CASTELLÓ, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREOS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandó del servei públic postal i de CorreOs, que ha provocat l’enfonsament de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de quasi 600 milions d’euros des de 2019, “si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica”.

Aquesta “política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació fem, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla”, assenyalen des dels sindicats majoritaris.

A la província de Castelló la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

La deterioració del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Castelló “a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correos, l’enfonsament de la seua activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball”, exposen des de les mateixes fonts.

El president de Correos i el govern han demostrat “molt poc interés pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correos”, ressalten.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “Salvem Correos”.

Totes dos organitzacions exigeixen al Govern d’Espanya “un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país”, finalitzen.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.