15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

‘Salvem Correos’, es tanquen en l’Oficina principal de Castelló com a reivindicació

Representants de CCOO i UGT de Castelló s’han tancat hui en l’OFICINA PRINCIPAL DE CASTELLÓ, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREOS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandó del servei públic postal i de CorreOs, que ha provocat l’enfonsament de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de quasi 600 milions d’euros des de 2019, “si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica”.

Aquesta “política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació fem, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla”, assenyalen des dels sindicats majoritaris.

A la província de Castelló la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

La deterioració del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Castelló “a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correos, l’enfonsament de la seua activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball”, exposen des de les mateixes fonts.

El president de Correos i el govern han demostrat “molt poc interés pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correos”, ressalten.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “Salvem Correos”.

Totes dos organitzacions exigeixen al Govern d’Espanya “un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país”, finalitzen.

Últimes notícies

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.