Pedro Sánchez confirma que la Constitució pot canviar molt prompte

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha obert modificar la Consttitució per a limitar la inviolabilitat del rei i que esta se circumscriga en la seua activitat en el càrrec. «La Constitució espanyola ha d’evolucionar conforme a les exigències d’exemplaritat i conducta política de les societats», ha dit Sánchez en una entrevista amb ‘eldiario.es’ i ‘Infolibre’.

 

El cap de l’executiu ha plantejat «una reforma de la Constitució per a revisar els aforaments dels càrrecs públics per a que estiguen circumscrits a la seua activitat parlamentària, i no a una altra. Per tant, si això defensa per a qualsevol càrrec públic, lògicament també per al cap d’Estat», ha afegit.

 

Les informacions sobre Joan Carles I «són pertorbadores»

«No hi ha espai per a la impunitat en el nostre país», ha dit Sánchez, que ha insistit que les informacions sobre els presumptes negocis irregulars del rei emèrit, Joan Carles I, «són pertorbadores». No obstant això, Sánchez ha destacat que els mitjans de comunicació estan informant, el poder judicial està actuant i la Casa Reial «clarament s’està distanciant d’estes suposades pràctiques reprovables». Estos tres elements ens fan reivindicar que la nostra democràcia funciona i que no hi ha espai per a la impunitat.

 

Sánchez ha descartat que Felip VI es juge el seu futur en funció de la resposta que la Zarzuela tinga respecte a estes informacions i ha subratllat que «és la mateixa Casa Reial la que està marcant distàncies amb esta suposada pràctica reprovable». «Deixem treballar a la justícia», ha demanat.

 

Calvo desvincula a Felip VI del seu pare

La vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, va desvincular la causa judicial contra el rei emèrit, Joan Carles I, del seu fill Felip VI, actual monarca. Calvo assenyalava este dimecres en una atenció als mitjans en Valladolid que «No estem parlant del rei Felip VI» sinó d’una causa que «està en una justícia d’un estat diferent de l’espanyol» i d’una situació «que fa referència al passat».

 

D’altra banda, va defensar que, actualment, la Casa Reial funciona «de forma plena i correcta» tot remarcant novament que el rei emèrit està «al marge total» i «fora de les activitats públiques» de l’actual cap d’Estat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.