Pedro Sánchez confirma que la Constitució pot canviar molt prompte

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha obert modificar la Consttitució per a limitar la inviolabilitat del rei i que esta se circumscriga en la seua activitat en el càrrec. «La Constitució espanyola ha d’evolucionar conforme a les exigències d’exemplaritat i conducta política de les societats», ha dit Sánchez en una entrevista amb ‘eldiario.es’ i ‘Infolibre’.

 

El cap de l’executiu ha plantejat «una reforma de la Constitució per a revisar els aforaments dels càrrecs públics per a que estiguen circumscrits a la seua activitat parlamentària, i no a una altra. Per tant, si això defensa per a qualsevol càrrec públic, lògicament també per al cap d’Estat», ha afegit.

 

Les informacions sobre Joan Carles I «són pertorbadores»

«No hi ha espai per a la impunitat en el nostre país», ha dit Sánchez, que ha insistit que les informacions sobre els presumptes negocis irregulars del rei emèrit, Joan Carles I, «són pertorbadores». No obstant això, Sánchez ha destacat que els mitjans de comunicació estan informant, el poder judicial està actuant i la Casa Reial «clarament s’està distanciant d’estes suposades pràctiques reprovables». Estos tres elements ens fan reivindicar que la nostra democràcia funciona i que no hi ha espai per a la impunitat.

 

Sánchez ha descartat que Felip VI es juge el seu futur en funció de la resposta que la Zarzuela tinga respecte a estes informacions i ha subratllat que «és la mateixa Casa Reial la que està marcant distàncies amb esta suposada pràctica reprovable». «Deixem treballar a la justícia», ha demanat.

 

Calvo desvincula a Felip VI del seu pare

La vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, va desvincular la causa judicial contra el rei emèrit, Joan Carles I, del seu fill Felip VI, actual monarca. Calvo assenyalava este dimecres en una atenció als mitjans en Valladolid que «No estem parlant del rei Felip VI» sinó d’una causa que «està en una justícia d’un estat diferent de l’espanyol» i d’una situació «que fa referència al passat».

 

D’altra banda, va defensar que, actualment, la Casa Reial funciona «de forma plena i correcta» tot remarcant novament que el rei emèrit està «al marge total» i «fora de les activitats públiques» de l’actual cap d’Estat.

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.