Pedro Sánchez confirma que la Constitució pot canviar molt prompte

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha obert modificar la Consttitució per a limitar la inviolabilitat del rei i que esta se circumscriga en la seua activitat en el càrrec. «La Constitució espanyola ha d’evolucionar conforme a les exigències d’exemplaritat i conducta política de les societats», ha dit Sánchez en una entrevista amb ‘eldiario.es’ i ‘Infolibre’.

 

El cap de l’executiu ha plantejat «una reforma de la Constitució per a revisar els aforaments dels càrrecs públics per a que estiguen circumscrits a la seua activitat parlamentària, i no a una altra. Per tant, si això defensa per a qualsevol càrrec públic, lògicament també per al cap d’Estat», ha afegit.

 

Les informacions sobre Joan Carles I «són pertorbadores»

«No hi ha espai per a la impunitat en el nostre país», ha dit Sánchez, que ha insistit que les informacions sobre els presumptes negocis irregulars del rei emèrit, Joan Carles I, «són pertorbadores». No obstant això, Sánchez ha destacat que els mitjans de comunicació estan informant, el poder judicial està actuant i la Casa Reial «clarament s’està distanciant d’estes suposades pràctiques reprovables». Estos tres elements ens fan reivindicar que la nostra democràcia funciona i que no hi ha espai per a la impunitat.

 

Sánchez ha descartat que Felip VI es juge el seu futur en funció de la resposta que la Zarzuela tinga respecte a estes informacions i ha subratllat que «és la mateixa Casa Reial la que està marcant distàncies amb esta suposada pràctica reprovable». «Deixem treballar a la justícia», ha demanat.

 

Calvo desvincula a Felip VI del seu pare

La vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, va desvincular la causa judicial contra el rei emèrit, Joan Carles I, del seu fill Felip VI, actual monarca. Calvo assenyalava este dimecres en una atenció als mitjans en Valladolid que «No estem parlant del rei Felip VI» sinó d’una causa que «està en una justícia d’un estat diferent de l’espanyol» i d’una situació «que fa referència al passat».

 

D’altra banda, va defensar que, actualment, la Casa Reial funciona «de forma plena i correcta» tot remarcant novament que el rei emèrit està «al marge total» i «fora de les activitats públiques» de l’actual cap d’Estat.

Últimes notícies

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.