Pedro Sánchez confirma que la Constitució pot canviar molt prompte

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha obert modificar la Consttitució per a limitar la inviolabilitat del rei i que esta se circumscriga en la seua activitat en el càrrec. «La Constitució espanyola ha d’evolucionar conforme a les exigències d’exemplaritat i conducta política de les societats», ha dit Sánchez en una entrevista amb ‘eldiario.es’ i ‘Infolibre’.

 

El cap de l’executiu ha plantejat «una reforma de la Constitució per a revisar els aforaments dels càrrecs públics per a que estiguen circumscrits a la seua activitat parlamentària, i no a una altra. Per tant, si això defensa per a qualsevol càrrec públic, lògicament també per al cap d’Estat», ha afegit.

 

Les informacions sobre Joan Carles I «són pertorbadores»

«No hi ha espai per a la impunitat en el nostre país», ha dit Sánchez, que ha insistit que les informacions sobre els presumptes negocis irregulars del rei emèrit, Joan Carles I, «són pertorbadores». No obstant això, Sánchez ha destacat que els mitjans de comunicació estan informant, el poder judicial està actuant i la Casa Reial «clarament s’està distanciant d’estes suposades pràctiques reprovables». Estos tres elements ens fan reivindicar que la nostra democràcia funciona i que no hi ha espai per a la impunitat.

 

Sánchez ha descartat que Felip VI es juge el seu futur en funció de la resposta que la Zarzuela tinga respecte a estes informacions i ha subratllat que «és la mateixa Casa Reial la que està marcant distàncies amb esta suposada pràctica reprovable». «Deixem treballar a la justícia», ha demanat.

 

Calvo desvincula a Felip VI del seu pare

La vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, va desvincular la causa judicial contra el rei emèrit, Joan Carles I, del seu fill Felip VI, actual monarca. Calvo assenyalava este dimecres en una atenció als mitjans en Valladolid que «No estem parlant del rei Felip VI» sinó d’una causa que «està en una justícia d’un estat diferent de l’espanyol» i d’una situació «que fa referència al passat».

 

D’altra banda, va defensar que, actualment, la Casa Reial funciona «de forma plena i correcta» tot remarcant novament que el rei emèrit està «al marge total» i «fora de les activitats públiques» de l’actual cap d’Estat.

Últimes notícies

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.