Pedro Sánchez confirma que la Constitució pot canviar molt prompte

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s’ha obert modificar la Consttitució per a limitar la inviolabilitat del rei i que esta se circumscriga en la seua activitat en el càrrec. «La Constitució espanyola ha d’evolucionar conforme a les exigències d’exemplaritat i conducta política de les societats», ha dit Sánchez en una entrevista amb ‘eldiario.es’ i ‘Infolibre’.

 

El cap de l’executiu ha plantejat «una reforma de la Constitució per a revisar els aforaments dels càrrecs públics per a que estiguen circumscrits a la seua activitat parlamentària, i no a una altra. Per tant, si això defensa per a qualsevol càrrec públic, lògicament també per al cap d’Estat», ha afegit.

 

Les informacions sobre Joan Carles I «són pertorbadores»

«No hi ha espai per a la impunitat en el nostre país», ha dit Sánchez, que ha insistit que les informacions sobre els presumptes negocis irregulars del rei emèrit, Joan Carles I, «són pertorbadores». No obstant això, Sánchez ha destacat que els mitjans de comunicació estan informant, el poder judicial està actuant i la Casa Reial «clarament s’està distanciant d’estes suposades pràctiques reprovables». Estos tres elements ens fan reivindicar que la nostra democràcia funciona i que no hi ha espai per a la impunitat.

 

Sánchez ha descartat que Felip VI es juge el seu futur en funció de la resposta que la Zarzuela tinga respecte a estes informacions i ha subratllat que «és la mateixa Casa Reial la que està marcant distàncies amb esta suposada pràctica reprovable». «Deixem treballar a la justícia», ha demanat.

 

Calvo desvincula a Felip VI del seu pare

La vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo, va desvincular la causa judicial contra el rei emèrit, Joan Carles I, del seu fill Felip VI, actual monarca. Calvo assenyalava este dimecres en una atenció als mitjans en Valladolid que «No estem parlant del rei Felip VI» sinó d’una causa que «està en una justícia d’un estat diferent de l’espanyol» i d’una situació «que fa referència al passat».

 

D’altra banda, va defensar que, actualment, la Casa Reial funciona «de forma plena i correcta» tot remarcant novament que el rei emèrit està «al marge total» i «fora de les activitats públiques» de l’actual cap d’Estat.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.