Sánchez demana «prudència» al territori valencià per no haver passat a la fase 1

Pedro Sánchez en rueda de prensa por el coronavirus el 2 de mayo de 2020

Sánchez | València Diari

 

Este dissabte pel migdia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha explicat durant la seua compareixença en roda de premsa que «els criteris són el de l’emergència sanitària i el de la prudència que creiem que ha de dominar». Esta és la resposta que donava Sánchez en ser preguntat per les crítiques d’algunes autonomies, com la valenciana, d’haver-se quedat en la fase 0.

 

Segons explica el diari ‘ABC’, Sánchez no va voler entrar en cap discussió amb el territori valencià ni fer cap polèmica per les reaccions d’alguns dels dirigents polítics valencians, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló, qui es va mostrar molt sorpresa perquè els valencians s’hagueren quedat fora de la fase 1.

 

Per la seua banda, Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ja va assenyalar pel matí en una roda de premsa en la Moncloa que falta molt poc per a que el territori valencià passe a la fase 1, i des del govern central demanen calma.

Últimes notícies

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.
FILMOTECA D'ESTIU