Simón afirma que diferents àrees de salut valencianes «encara no estan» en situació de passar a fase 1

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat que diferents departaments de salut valencians s’han quedat en la fase 0 del pla de desescalada perquè «encara no estan en la situació que permet passar a fase 1», però que «no falta molt, falta molt poc».

 

«No és qüestió de si és hui o és demà, és qüestió de fer-ho bé», ha afirmat Simón en la roda de premsa diària sobre l’evolució del coronavirus a preguntes dels periodistes. D’eixa manera, Simón ha indicat que «per un principi de prudència», s’ha decidit que «és millor esperar uns dies».

 

D’eixa manera, ha afirmat que «pot ser qüestió d’una setmana, el dilluns que ve, segons les dades i la valoració que es faja en conjunt podran passar de fase».

 

«L’epidèmia ha tingut un impacte alt en el territori valencià»

Simón ha destacat que en el territori valencià «l’epidèmia ha tingut un impacte alt, però s’ha treballat des dels servicis assistencials i l’atenció primària amb una qualitat excel·lent en tota la comunitat autònoma».

 

«S’ha de valorar la qualitat assistencial, la qualitat de l’atenció primària, la qualitat de la salut pública. El territori valencià té un dels sistemes d’informació per a prendre decisions millors d’Espanya», ha manifestat Simón, al mateix temps que ha indicat que «hi ha factors associats en la transmissió de l’epidèmia que encara no estan en la situació que permet passar a la fase 1».

 

D’eixa forma, ha assenyalat que «l’equip tècnic que ha estat avaluant, després de discussions molt intenses amb els tècnics del territori valencià, es va valorar que 10 dels 24 departaments estan en una situació adequada». A demés, el director ha agregat que «si tractem de convertir això en una carrera arribarem a on ningú vol arribar, a eixe temut rebrot».

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.