Simón afirma que diferents àrees de salut valencianes «encara no estan» en situació de passar a fase 1

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat que diferents departaments de salut valencians s’han quedat en la fase 0 del pla de desescalada perquè «encara no estan en la situació que permet passar a fase 1», però que «no falta molt, falta molt poc».

 

«No és qüestió de si és hui o és demà, és qüestió de fer-ho bé», ha afirmat Simón en la roda de premsa diària sobre l’evolució del coronavirus a preguntes dels periodistes. D’eixa manera, Simón ha indicat que «per un principi de prudència», s’ha decidit que «és millor esperar uns dies».

 

D’eixa manera, ha afirmat que «pot ser qüestió d’una setmana, el dilluns que ve, segons les dades i la valoració que es faja en conjunt podran passar de fase».

 

«L’epidèmia ha tingut un impacte alt en el territori valencià»

Simón ha destacat que en el territori valencià «l’epidèmia ha tingut un impacte alt, però s’ha treballat des dels servicis assistencials i l’atenció primària amb una qualitat excel·lent en tota la comunitat autònoma».

 

«S’ha de valorar la qualitat assistencial, la qualitat de l’atenció primària, la qualitat de la salut pública. El territori valencià té un dels sistemes d’informació per a prendre decisions millors d’Espanya», ha manifestat Simón, al mateix temps que ha indicat que «hi ha factors associats en la transmissió de l’epidèmia que encara no estan en la situació que permet passar a la fase 1».

 

D’eixa forma, ha assenyalat que «l’equip tècnic que ha estat avaluant, després de discussions molt intenses amb els tècnics del territori valencià, es va valorar que 10 dels 24 departaments estan en una situació adequada». A demés, el director ha agregat que «si tractem de convertir això en una carrera arribarem a on ningú vol arribar, a eixe temut rebrot».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.