Simón afirma que diferents àrees de salut valencianes «encara no estan» en situació de passar a fase 1

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat que diferents departaments de salut valencians s’han quedat en la fase 0 del pla de desescalada perquè «encara no estan en la situació que permet passar a fase 1», però que «no falta molt, falta molt poc».

 

«No és qüestió de si és hui o és demà, és qüestió de fer-ho bé», ha afirmat Simón en la roda de premsa diària sobre l’evolució del coronavirus a preguntes dels periodistes. D’eixa manera, Simón ha indicat que «per un principi de prudència», s’ha decidit que «és millor esperar uns dies».

 

D’eixa manera, ha afirmat que «pot ser qüestió d’una setmana, el dilluns que ve, segons les dades i la valoració que es faja en conjunt podran passar de fase».

 

«L’epidèmia ha tingut un impacte alt en el territori valencià»

Simón ha destacat que en el territori valencià «l’epidèmia ha tingut un impacte alt, però s’ha treballat des dels servicis assistencials i l’atenció primària amb una qualitat excel·lent en tota la comunitat autònoma».

 

«S’ha de valorar la qualitat assistencial, la qualitat de l’atenció primària, la qualitat de la salut pública. El territori valencià té un dels sistemes d’informació per a prendre decisions millors d’Espanya», ha manifestat Simón, al mateix temps que ha indicat que «hi ha factors associats en la transmissió de l’epidèmia que encara no estan en la situació que permet passar a la fase 1».

 

D’eixa forma, ha assenyalat que «l’equip tècnic que ha estat avaluant, després de discussions molt intenses amb els tècnics del territori valencià, es va valorar que 10 dels 24 departaments estan en una situació adequada». A demés, el director ha agregat que «si tractem de convertir això en una carrera arribarem a on ningú vol arribar, a eixe temut rebrot».

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.