Simón afirma que diferents àrees de salut valencianes «encara no estan» en situació de passar a fase 1

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat que diferents departaments de salut valencians s’han quedat en la fase 0 del pla de desescalada perquè «encara no estan en la situació que permet passar a fase 1», però que «no falta molt, falta molt poc».

 

«No és qüestió de si és hui o és demà, és qüestió de fer-ho bé», ha afirmat Simón en la roda de premsa diària sobre l’evolució del coronavirus a preguntes dels periodistes. D’eixa manera, Simón ha indicat que «per un principi de prudència», s’ha decidit que «és millor esperar uns dies».

 

D’eixa manera, ha afirmat que «pot ser qüestió d’una setmana, el dilluns que ve, segons les dades i la valoració que es faja en conjunt podran passar de fase».

 

«L’epidèmia ha tingut un impacte alt en el territori valencià»

Simón ha destacat que en el territori valencià «l’epidèmia ha tingut un impacte alt, però s’ha treballat des dels servicis assistencials i l’atenció primària amb una qualitat excel·lent en tota la comunitat autònoma».

 

«S’ha de valorar la qualitat assistencial, la qualitat de l’atenció primària, la qualitat de la salut pública. El territori valencià té un dels sistemes d’informació per a prendre decisions millors d’Espanya», ha manifestat Simón, al mateix temps que ha indicat que «hi ha factors associats en la transmissió de l’epidèmia que encara no estan en la situació que permet passar a la fase 1».

 

D’eixa forma, ha assenyalat que «l’equip tècnic que ha estat avaluant, després de discussions molt intenses amb els tècnics del territori valencià, es va valorar que 10 dels 24 departaments estan en una situació adequada». A demés, el director ha agregat que «si tractem de convertir això en una carrera arribarem a on ningú vol arribar, a eixe temut rebrot».

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.