Anuncios

Simón afirma que diferents àrees de salut valencianes «encara no estan» en situació de passar a fase 1

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat que diferents departaments de salut valencians s’han quedat en la fase 0 del pla de desescalada perquè «encara no estan en la situació que permet passar a fase 1», però que «no falta molt, falta molt poc».

 

«No és qüestió de si és hui o és demà, és qüestió de fer-ho bé», ha afirmat Simón en la roda de premsa diària sobre l’evolució del coronavirus a preguntes dels periodistes. D’eixa manera, Simón ha indicat que «per un principi de prudència», s’ha decidit que «és millor esperar uns dies».

Anuncios

 

D’eixa manera, ha afirmat que «pot ser qüestió d’una setmana, el dilluns que ve, segons les dades i la valoració que es faja en conjunt podran passar de fase».

 

«L’epidèmia ha tingut un impacte alt en el territori valencià»

Simón ha destacat que en el territori valencià «l’epidèmia ha tingut un impacte alt, però s’ha treballat des dels servicis assistencials i l’atenció primària amb una qualitat excel·lent en tota la comunitat autònoma».

 

«S’ha de valorar la qualitat assistencial, la qualitat de l’atenció primària, la qualitat de la salut pública. El territori valencià té un dels sistemes d’informació per a prendre decisions millors d’Espanya», ha manifestat Simón, al mateix temps que ha indicat que «hi ha factors associats en la transmissió de l’epidèmia que encara no estan en la situació que permet passar a la fase 1».

 

D’eixa forma, ha assenyalat que «l’equip tècnic que ha estat avaluant, després de discussions molt intenses amb els tècnics del territori valencià, es va valorar que 10 dels 24 departaments estan en una situació adequada». A demés, el director ha agregat que «si tractem de convertir això en una carrera arribarem a on ningú vol arribar, a eixe temut rebrot».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.
Anuncios