Sánchez anuncia el major enviament d’armes d’Espanya a Ucraïna

El president del Govern va enlairar el dimecres a la vesprada de Madrid per a aterrar en una localitat de Polònia prop de la frontera amb Ucraïna. Des d’allí un viatge amb tren de diverses hores fins a la capital, on s’ha reunit amb el president Volodimir Zelenski. Agents dels GEO s’encarreguen de la seguretat el del cap de l’Executiu.

Al costat del president del Govern ha viatjat també la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen. Tots dos han sigut rebuts per la viceprimera ministra ucraïnesa, Olga Stefanishina.
Després de reunir-se amb el president d’Ucraïna, en una compareixença conjunta dels tres mandataris, Sánchez ha anunciat el major enviament d’armament fins hui a Ucraïna.


De fet, el vaixell de l’Armada ‘Ysabel’ ja està rumb a Polònia amb unes 200 tones de material, entre el qual figuren munició i un total de 40 camions, 30 de major grandària i 10 de menor grandària i més àgils. «És el major enviament realitzat fins hui. Més del doble de l’enviat«, ha exposat el cap de l’Executiu espanyol.

Espanya havia enviat més d’una desena d’avions amb material defensiu i humanitari. Fins ara s’ha tractat d'»armament lleuger defensiu» perquè pese a la crida que ha fet Zelenski demanant armament pesant a Occident, no figurava en les previsions de les autoritats espanyoles l’enviament d’aquest material. O, almenys, no figurava hui dia.

A més, ha destacat que Espanya ha contribuït amb ajuda financera a través del fons europeu de pau amb 111 milions d’euros i un paquet d’ajuda humanitària de 31 milions d’eurosel major fet mai«-, dels quals set aniran destinats a protegir menors i dones a través d’Unicef i Nacions Unides.

A preguntes dels periodistes, el cap del Govern espanyol també ha assegurat que pel que fa a les sancions econòmiques de la UE contra Rússia «és important la unitat«, perquè és «el major actiu que té la UE».

Al costat de l’armament que trasllada el vaixell de l’Armada, Espanya s’ha compromés a «lluitar contra la impunitat, les atrocitats comeses» per Rússia, que «no poden romandre sense càstig«, ha assenyalat Sánchez.

En aquest sentit, el Govern enviarà un equip multidisciplinari de huit agents de les Forces i Cossos de Seguretat, al costat d’un altre equip de 46 doctores forenses per a treballar en les zones més afectades, experts en el treball de camp i de laboratori, a càrrec del Ministeri de Justícia.

Pedro Sánchez i José Andrés

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aterrat aquest dijous a Kíev, i s’ha reunit amb el xef José Andrés, que porta instal·lat allí dos mesos per a ajudar en primera persona i de manera altruista al poble ucraïnés. Aquesta trobada es produeix quatre dies després que esclatara un míssil en les instal·lacions del xef en Jarkov, deixant quatre ferits.


El prestigiós xef es va traslladar a la fi de febrer al costat dela seua ONG, World Central Kitchen, a Ucraïna. L’objectiu del xef i de la seua organització és alimentar a tots aquells que necessitaren un plat de menjar, ja que després d’esclatar la guerra a les mans de soldats russos dirigits pel govern rus de Vladimir Putin, considerava que havia de fer costat al poble ucraïnés.

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.