Sánchez anuncia el major enviament d’armes d’Espanya a Ucraïna

El president del Govern va enlairar el dimecres a la vesprada de Madrid per a aterrar en una localitat de Polònia prop de la frontera amb Ucraïna. Des d’allí un viatge amb tren de diverses hores fins a la capital, on s’ha reunit amb el president Volodimir Zelenski. Agents dels GEO s’encarreguen de la seguretat el del cap de l’Executiu.

Al costat del president del Govern ha viatjat també la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen. Tots dos han sigut rebuts per la viceprimera ministra ucraïnesa, Olga Stefanishina.
Després de reunir-se amb el president d’Ucraïna, en una compareixença conjunta dels tres mandataris, Sánchez ha anunciat el major enviament d’armament fins hui a Ucraïna.


De fet, el vaixell de l’Armada ‘Ysabel’ ja està rumb a Polònia amb unes 200 tones de material, entre el qual figuren munició i un total de 40 camions, 30 de major grandària i 10 de menor grandària i més àgils. «És el major enviament realitzat fins hui. Més del doble de l’enviat«, ha exposat el cap de l’Executiu espanyol.

Espanya havia enviat més d’una desena d’avions amb material defensiu i humanitari. Fins ara s’ha tractat d'»armament lleuger defensiu» perquè pese a la crida que ha fet Zelenski demanant armament pesant a Occident, no figurava en les previsions de les autoritats espanyoles l’enviament d’aquest material. O, almenys, no figurava hui dia.

A més, ha destacat que Espanya ha contribuït amb ajuda financera a través del fons europeu de pau amb 111 milions d’euros i un paquet d’ajuda humanitària de 31 milions d’eurosel major fet mai«-, dels quals set aniran destinats a protegir menors i dones a través d’Unicef i Nacions Unides.

A preguntes dels periodistes, el cap del Govern espanyol també ha assegurat que pel que fa a les sancions econòmiques de la UE contra Rússia «és important la unitat«, perquè és «el major actiu que té la UE».

Al costat de l’armament que trasllada el vaixell de l’Armada, Espanya s’ha compromés a «lluitar contra la impunitat, les atrocitats comeses» per Rússia, que «no poden romandre sense càstig«, ha assenyalat Sánchez.

En aquest sentit, el Govern enviarà un equip multidisciplinari de huit agents de les Forces i Cossos de Seguretat, al costat d’un altre equip de 46 doctores forenses per a treballar en les zones més afectades, experts en el treball de camp i de laboratori, a càrrec del Ministeri de Justícia.

Pedro Sánchez i José Andrés

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aterrat aquest dijous a Kíev, i s’ha reunit amb el xef José Andrés, que porta instal·lat allí dos mesos per a ajudar en primera persona i de manera altruista al poble ucraïnés. Aquesta trobada es produeix quatre dies després que esclatara un míssil en les instal·lacions del xef en Jarkov, deixant quatre ferits.


El prestigiós xef es va traslladar a la fi de febrer al costat dela seua ONG, World Central Kitchen, a Ucraïna. L’objectiu del xef i de la seua organització és alimentar a tots aquells que necessitaren un plat de menjar, ja que després d’esclatar la guerra a les mans de soldats russos dirigits pel govern rus de Vladimir Putin, considerava que havia de fer costat al poble ucraïnés.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.