13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Sánchez anuncia el major enviament d’armes d’Espanya a Ucraïna

El president del Govern va enlairar el dimecres a la vesprada de Madrid per a aterrar en una localitat de Polònia prop de la frontera amb Ucraïna. Des d’allí un viatge amb tren de diverses hores fins a la capital, on s’ha reunit amb el president Volodimir Zelenski. Agents dels GEO s’encarreguen de la seguretat el del cap de l’Executiu.

Al costat del president del Govern ha viatjat també la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen. Tots dos han sigut rebuts per la viceprimera ministra ucraïnesa, Olga Stefanishina.
Després de reunir-se amb el president d’Ucraïna, en una compareixença conjunta dels tres mandataris, Sánchez ha anunciat el major enviament d’armament fins hui a Ucraïna.


De fet, el vaixell de l’Armada ‘Ysabel’ ja està rumb a Polònia amb unes 200 tones de material, entre el qual figuren munició i un total de 40 camions, 30 de major grandària i 10 de menor grandària i més àgils. “És el major enviament realitzat fins hui. Més del doble de l’enviat“, ha exposat el cap de l’Executiu espanyol.

Espanya havia enviat més d’una desena d’avions amb material defensiu i humanitari. Fins ara s’ha tractat d'”armament lleuger defensiu” perquè pese a la crida que ha fet Zelenski demanant armament pesant a Occident, no figurava en les previsions de les autoritats espanyoles l’enviament d’aquest material. O, almenys, no figurava hui dia.

A més, ha destacat que Espanya ha contribuït amb ajuda financera a través del fons europeu de pau amb 111 milions d’euros i un paquet d’ajuda humanitària de 31 milions d’euros -“el major fet mai“-, dels quals set aniran destinats a protegir menors i dones a través d’Unicef i Nacions Unides.

A preguntes dels periodistes, el cap del Govern espanyol també ha assegurat que pel que fa a les sancions econòmiques de la UE contra Rússia “és important la unitat“, perquè és “el major actiu que té la UE”.

Al costat de l’armament que trasllada el vaixell de l’Armada, Espanya s’ha compromés a “lluitar contra la impunitat, les atrocitats comeses” per Rússia, que “no poden romandre sense càstig“, ha assenyalat Sánchez.

En aquest sentit, el Govern enviarà un equip multidisciplinari de huit agents de les Forces i Cossos de Seguretat, al costat d’un altre equip de 46 doctores forenses per a treballar en les zones més afectades, experts en el treball de camp i de laboratori, a càrrec del Ministeri de Justícia.

Pedro Sánchez i José Andrés

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aterrat aquest dijous a Kíev, i s’ha reunit amb el xef José Andrés, que porta instal·lat allí dos mesos per a ajudar en primera persona i de manera altruista al poble ucraïnés. Aquesta trobada es produeix quatre dies després que esclatara un míssil en les instal·lacions del xef en Jarkov, deixant quatre ferits.


El prestigiós xef es va traslladar a la fi de febrer al costat dela seua ONG, World Central Kitchen, a Ucraïna. L’objectiu del xef i de la seua organització és alimentar a tots aquells que necessitaren un plat de menjar, ja que després d’esclatar la guerra a les mans de soldats russos dirigits pel govern rus de Vladimir Putin, considerava que havia de fer costat al poble ucraïnés.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.