17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sánchez anuncia el major enviament d’armes d’Espanya a Ucraïna

El president del Govern va enlairar el dimecres a la vesprada de Madrid per a aterrar en una localitat de Polònia prop de la frontera amb Ucraïna. Des d’allí un viatge amb tren de diverses hores fins a la capital, on s’ha reunit amb el president Volodimir Zelenski. Agents dels GEO s’encarreguen de la seguretat el del cap de l’Executiu.

Al costat del president del Govern ha viatjat també la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen. Tots dos han sigut rebuts per la viceprimera ministra ucraïnesa, Olga Stefanishina.
Després de reunir-se amb el president d’Ucraïna, en una compareixença conjunta dels tres mandataris, Sánchez ha anunciat el major enviament d’armament fins hui a Ucraïna.


De fet, el vaixell de l’Armada ‘Ysabel’ ja està rumb a Polònia amb unes 200 tones de material, entre el qual figuren munició i un total de 40 camions, 30 de major grandària i 10 de menor grandària i més àgils. “És el major enviament realitzat fins hui. Més del doble de l’enviat“, ha exposat el cap de l’Executiu espanyol.

Espanya havia enviat més d’una desena d’avions amb material defensiu i humanitari. Fins ara s’ha tractat d'”armament lleuger defensiu” perquè pese a la crida que ha fet Zelenski demanant armament pesant a Occident, no figurava en les previsions de les autoritats espanyoles l’enviament d’aquest material. O, almenys, no figurava hui dia.

A més, ha destacat que Espanya ha contribuït amb ajuda financera a través del fons europeu de pau amb 111 milions d’euros i un paquet d’ajuda humanitària de 31 milions d’euros -“el major fet mai“-, dels quals set aniran destinats a protegir menors i dones a través d’Unicef i Nacions Unides.

A preguntes dels periodistes, el cap del Govern espanyol també ha assegurat que pel que fa a les sancions econòmiques de la UE contra Rússia “és important la unitat“, perquè és “el major actiu que té la UE”.

Al costat de l’armament que trasllada el vaixell de l’Armada, Espanya s’ha compromés a “lluitar contra la impunitat, les atrocitats comeses” per Rússia, que “no poden romandre sense càstig“, ha assenyalat Sánchez.

En aquest sentit, el Govern enviarà un equip multidisciplinari de huit agents de les Forces i Cossos de Seguretat, al costat d’un altre equip de 46 doctores forenses per a treballar en les zones més afectades, experts en el treball de camp i de laboratori, a càrrec del Ministeri de Justícia.

Pedro Sánchez i José Andrés

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aterrat aquest dijous a Kíev, i s’ha reunit amb el xef José Andrés, que porta instal·lat allí dos mesos per a ajudar en primera persona i de manera altruista al poble ucraïnés. Aquesta trobada es produeix quatre dies després que esclatara un míssil en les instal·lacions del xef en Jarkov, deixant quatre ferits.


El prestigiós xef es va traslladar a la fi de febrer al costat dela seua ONG, World Central Kitchen, a Ucraïna. L’objectiu del xef i de la seua organització és alimentar a tots aquells que necessitaren un plat de menjar, ja que després d’esclatar la guerra a les mans de soldats russos dirigits pel govern rus de Vladimir Putin, considerava que havia de fer costat al poble ucraïnés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.