Sánchez anuncia el major enviament d’armes d’Espanya a Ucraïna

El president del Govern va enlairar el dimecres a la vesprada de Madrid per a aterrar en una localitat de Polònia prop de la frontera amb Ucraïna. Des d’allí un viatge amb tren de diverses hores fins a la capital, on s’ha reunit amb el president Volodimir Zelenski. Agents dels GEO s’encarreguen de la seguretat el del cap de l’Executiu.

Al costat del president del Govern ha viatjat també la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen. Tots dos han sigut rebuts per la viceprimera ministra ucraïnesa, Olga Stefanishina.
Després de reunir-se amb el president d’Ucraïna, en una compareixença conjunta dels tres mandataris, Sánchez ha anunciat el major enviament d’armament fins hui a Ucraïna.


De fet, el vaixell de l’Armada ‘Ysabel’ ja està rumb a Polònia amb unes 200 tones de material, entre el qual figuren munició i un total de 40 camions, 30 de major grandària i 10 de menor grandària i més àgils. “És el major enviament realitzat fins hui. Més del doble de l’enviat“, ha exposat el cap de l’Executiu espanyol.

Espanya havia enviat més d’una desena d’avions amb material defensiu i humanitari. Fins ara s’ha tractat d'”armament lleuger defensiu” perquè pese a la crida que ha fet Zelenski demanant armament pesant a Occident, no figurava en les previsions de les autoritats espanyoles l’enviament d’aquest material. O, almenys, no figurava hui dia.

A més, ha destacat que Espanya ha contribuït amb ajuda financera a través del fons europeu de pau amb 111 milions d’euros i un paquet d’ajuda humanitària de 31 milions d’euros -“el major fet mai“-, dels quals set aniran destinats a protegir menors i dones a través d’Unicef i Nacions Unides.

A preguntes dels periodistes, el cap del Govern espanyol també ha assegurat que pel que fa a les sancions econòmiques de la UE contra Rússia “és important la unitat“, perquè és “el major actiu que té la UE”.

Al costat de l’armament que trasllada el vaixell de l’Armada, Espanya s’ha compromés a “lluitar contra la impunitat, les atrocitats comeses” per Rússia, que “no poden romandre sense càstig“, ha assenyalat Sánchez.

En aquest sentit, el Govern enviarà un equip multidisciplinari de huit agents de les Forces i Cossos de Seguretat, al costat d’un altre equip de 46 doctores forenses per a treballar en les zones més afectades, experts en el treball de camp i de laboratori, a càrrec del Ministeri de Justícia.

Pedro Sánchez i José Andrés

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aterrat aquest dijous a Kíev, i s’ha reunit amb el xef José Andrés, que porta instal·lat allí dos mesos per a ajudar en primera persona i de manera altruista al poble ucraïnés. Aquesta trobada es produeix quatre dies després que esclatara un míssil en les instal·lacions del xef en Jarkov, deixant quatre ferits.


El prestigiós xef es va traslladar a la fi de febrer al costat dela seua ONG, World Central Kitchen, a Ucraïna. L’objectiu del xef i de la seua organització és alimentar a tots aquells que necessitaren un plat de menjar, ja que després d’esclatar la guerra a les mans de soldats russos dirigits pel govern rus de Vladimir Putin, considerava que havia de fer costat al poble ucraïnés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.