Sánchez anuncia un pla d’ajudes per a pimes i autònoms: «No deixarem a ningú arrere»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat este divendres des de Navarra, a on ha presentat el Pla de Recuperació, un pla d’ajudes per a pimes i autònoms. Sánchez ha destacat la «resiliència» del teixit productiu espanyol, que el tercer trimestre ha crescut més d’un 16% superant totes les expectatives, però ha alertat que la dada «no amaga» les dificultats de moltes empreses.

 

Per això ha assegurat que l’executiu estatal treballa des de fa setmanes en noves mesures que s’aprovaran pròximament per a «salvar milers de xicotetes i mitjanes empreses i autònoms que són viables i necessiten més liquiditat i més suports», en el context de la crisi ocasionada per la pandèmia de la Covid-19. «No deixarem a ningú arrere», ha dit Sánchez.

 

D’altra banda, fonts de la Moncloa confirmen que este pròxim dimarts es presentarà un decret amb mesures econòmiques, que és aliè a les propostes específiques per a pimes i autònoms que ha anunciat Sánchez en Navarra. Les mateixes fonts, però, no han descartat que algunes de les mesures que inclourà el decret de dimarts puguen servir per a ajudar estos dos col·lectius empresarials.

 

Les dades de la Covid en Espanya: baixa la incidència acumulada en els últims 14 dies

Mentres, se seguixen notificant milers de casos diaris en Espanya. A pesar d’això, en estos últims dies s’ha conseguit una de les millors dades que indica el retrocés de la pandèmia: la reducció de la incidència acumulada en els últims 14 dies. Cal tindre en compte que una incidència superior a 500 és el límit a partir del que es recomana adoptar restriccions contra la transmissió del coronavirus. En la jornada d’este divendres, per primera volta des del passat 30 d’octubre, s’ha registrat una incidència inferior a 500, concretament de 498,19 per cada 100.000 habitants.

 

Tot i això, les dades per comunitats no són tan bones perquè catorze d’elles encara tenen una incidència acumulada superior de 500 i molt poques han conseguit en els últims dies baixar esta xifra clau. La comunitat amb una incidència més alta és Ceuta (996,7), seguida de Melilla (912,3). Per darrere d’elles es troben Aragó (871,3), Castella i Lleó (819,1), País Basc (790,3), La Rioja (785,7), Navarra (751,6) i Múrcia (750,7).

 

D’altra banda, les comunitats per baix d’una incidència de 500 són: Canàries (82,24 casos), l’única que es troba en situació de risc baix, Balears (245,77); la Comunitat Valenciana (311,09); Galícia (317,98); i Madrid, amb una incidència acumulada de 324,38.

 

La pressió hospitalària es manté

Sense dubte, reduir la incidència acumulada en els últims 14 dies és el primer pas per reduir la resta de dades com ara el número de positiu o el número de pacients ingressats en els hospitals de tot el país. Actualment, la pressió hospitalària es manté. Els hospitals estan al límit, els ingressos per coronavirus són moltíssims en tot el país i amb els números d’este divendres concretament 20.296. D’esta manera, la pressió hospitalària continua alta. De fet, 3.125 d’estos ingressos són en UCI.

 

Actualment, segons les dades actuals, la pressió hospitalària d’este divendres se situa en el 16,15%, en la jornada anterior la dada era bastant pareguda, amb una pressió hospitalària de 16,47. Pel que fa a l’UCI, l’ocupació que tenen ara mateix, aproximadament, és del 31,75%, en la jornada immediatament anterior era de 31,96. Una altra dada clau que també descendix un poc és la positivitat de les proves de la covid que es fan. Mentres que dijous era del 13,41%, este divendres del 13,33%. Un altre pas per conseguir, a poc a poc, reduir la pressió hospitalària en els hospitals.

Últimes notícies

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.