Sánchez anuncia un pla d’ajudes per a pimes i autònoms: «No deixarem a ningú arrere»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat este divendres des de Navarra, a on ha presentat el Pla de Recuperació, un pla d’ajudes per a pimes i autònoms. Sánchez ha destacat la «resiliència» del teixit productiu espanyol, que el tercer trimestre ha crescut més d’un 16% superant totes les expectatives, però ha alertat que la dada «no amaga» les dificultats de moltes empreses.

 

Per això ha assegurat que l’executiu estatal treballa des de fa setmanes en noves mesures que s’aprovaran pròximament per a «salvar milers de xicotetes i mitjanes empreses i autònoms que són viables i necessiten més liquiditat i més suports», en el context de la crisi ocasionada per la pandèmia de la Covid-19. «No deixarem a ningú arrere», ha dit Sánchez.

 

D’altra banda, fonts de la Moncloa confirmen que este pròxim dimarts es presentarà un decret amb mesures econòmiques, que és aliè a les propostes específiques per a pimes i autònoms que ha anunciat Sánchez en Navarra. Les mateixes fonts, però, no han descartat que algunes de les mesures que inclourà el decret de dimarts puguen servir per a ajudar estos dos col·lectius empresarials.

 

Les dades de la Covid en Espanya: baixa la incidència acumulada en els últims 14 dies

Mentres, se seguixen notificant milers de casos diaris en Espanya. A pesar d’això, en estos últims dies s’ha conseguit una de les millors dades que indica el retrocés de la pandèmia: la reducció de la incidència acumulada en els últims 14 dies. Cal tindre en compte que una incidència superior a 500 és el límit a partir del que es recomana adoptar restriccions contra la transmissió del coronavirus. En la jornada d’este divendres, per primera volta des del passat 30 d’octubre, s’ha registrat una incidència inferior a 500, concretament de 498,19 per cada 100.000 habitants.

 

Tot i això, les dades per comunitats no són tan bones perquè catorze d’elles encara tenen una incidència acumulada superior de 500 i molt poques han conseguit en els últims dies baixar esta xifra clau. La comunitat amb una incidència més alta és Ceuta (996,7), seguida de Melilla (912,3). Per darrere d’elles es troben Aragó (871,3), Castella i Lleó (819,1), País Basc (790,3), La Rioja (785,7), Navarra (751,6) i Múrcia (750,7).

 

D’altra banda, les comunitats per baix d’una incidència de 500 són: Canàries (82,24 casos), l’única que es troba en situació de risc baix, Balears (245,77); la Comunitat Valenciana (311,09); Galícia (317,98); i Madrid, amb una incidència acumulada de 324,38.

 

La pressió hospitalària es manté

Sense dubte, reduir la incidència acumulada en els últims 14 dies és el primer pas per reduir la resta de dades com ara el número de positiu o el número de pacients ingressats en els hospitals de tot el país. Actualment, la pressió hospitalària es manté. Els hospitals estan al límit, els ingressos per coronavirus són moltíssims en tot el país i amb els números d’este divendres concretament 20.296. D’esta manera, la pressió hospitalària continua alta. De fet, 3.125 d’estos ingressos són en UCI.

 

Actualment, segons les dades actuals, la pressió hospitalària d’este divendres se situa en el 16,15%, en la jornada anterior la dada era bastant pareguda, amb una pressió hospitalària de 16,47. Pel que fa a l’UCI, l’ocupació que tenen ara mateix, aproximadament, és del 31,75%, en la jornada immediatament anterior era de 31,96. Una altra dada clau que també descendix un poc és la positivitat de les proves de la covid que es fan. Mentres que dijous era del 13,41%, este divendres del 13,33%. Un altre pas per conseguir, a poc a poc, reduir la pressió hospitalària en els hospitals.

Últimes notícies

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.

Aconseguir la competència plena en dos llengües

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre de la vaga docent com una protesta justa i necessària, però sobretot la utilitza per defensar una idea: sense una presència forta del valencià en l’escola pública, la llengua pot perdre ús social, oficial i públic de manera accelerada

El professorat valencià suspén la vaga indefinida però manté la pressió a Educació

STEPV, UGT i CCOO han acudit a la Mesa de Negociació amb Educació disposats a reobrir el diàleg després de suspendre la vaga indefinida, però amb l’avís que la lluita continuarà i la vaga es podrà reactivar en qualsevol moment.

Ingressat per un ictus l’exdirectiu de la Generalitat Jorge Bellver, imputat en el cas Azud

Jorge Bellver, que fins ahir era director general de Transparència de la Generalitat i exregidor del PP a València, ha sigut ingressat per un ictus hores després de posar el seu càrrec a disposició pel cas Azud.

Nova tenda de MediaMarkt a Sagunt amb 1.800 m², 40 especialistes i 6.000 productes

MediaMarkt ha obert una nova tenda al centre comercial VidaNova Parc de Sagunt, amb 1.800 metres quadrats, més de 40 especialistes i més de 6.000 productes, reforçant així la seua presència a la Comunitat Valenciana.

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.