16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sánchez anuncia un pla d’ajudes per a pimes i autònoms: «No deixarem a ningú arrere»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat este divendres des de Navarra, a on ha presentat el Pla de Recuperació, un pla d’ajudes per a pimes i autònoms. Sánchez ha destacat la «resiliència» del teixit productiu espanyol, que el tercer trimestre ha crescut més d’un 16% superant totes les expectatives, però ha alertat que la dada «no amaga» les dificultats de moltes empreses.

 

Per això ha assegurat que l’executiu estatal treballa des de fa setmanes en noves mesures que s’aprovaran pròximament per a «salvar milers de xicotetes i mitjanes empreses i autònoms que són viables i necessiten més liquiditat i més suports», en el context de la crisi ocasionada per la pandèmia de la Covid-19. «No deixarem a ningú arrere», ha dit Sánchez.

 

D’altra banda, fonts de la Moncloa confirmen que este pròxim dimarts es presentarà un decret amb mesures econòmiques, que és aliè a les propostes específiques per a pimes i autònoms que ha anunciat Sánchez en Navarra. Les mateixes fonts, però, no han descartat que algunes de les mesures que inclourà el decret de dimarts puguen servir per a ajudar estos dos col·lectius empresarials.

 

Les dades de la Covid en Espanya: baixa la incidència acumulada en els últims 14 dies

Mentres, se seguixen notificant milers de casos diaris en Espanya. A pesar d’això, en estos últims dies s’ha conseguit una de les millors dades que indica el retrocés de la pandèmia: la reducció de la incidència acumulada en els últims 14 dies. Cal tindre en compte que una incidència superior a 500 és el límit a partir del que es recomana adoptar restriccions contra la transmissió del coronavirus. En la jornada d’este divendres, per primera volta des del passat 30 d’octubre, s’ha registrat una incidència inferior a 500, concretament de 498,19 per cada 100.000 habitants.

 

Tot i això, les dades per comunitats no són tan bones perquè catorze d’elles encara tenen una incidència acumulada superior de 500 i molt poques han conseguit en els últims dies baixar esta xifra clau. La comunitat amb una incidència més alta és Ceuta (996,7), seguida de Melilla (912,3). Per darrere d’elles es troben Aragó (871,3), Castella i Lleó (819,1), País Basc (790,3), La Rioja (785,7), Navarra (751,6) i Múrcia (750,7).

 

D’altra banda, les comunitats per baix d’una incidència de 500 són: Canàries (82,24 casos), l’única que es troba en situació de risc baix, Balears (245,77); la Comunitat Valenciana (311,09); Galícia (317,98); i Madrid, amb una incidència acumulada de 324,38.

 

La pressió hospitalària es manté

Sense dubte, reduir la incidència acumulada en els últims 14 dies és el primer pas per reduir la resta de dades com ara el número de positiu o el número de pacients ingressats en els hospitals de tot el país. Actualment, la pressió hospitalària es manté. Els hospitals estan al límit, els ingressos per coronavirus són moltíssims en tot el país i amb els números d’este divendres concretament 20.296. D’esta manera, la pressió hospitalària continua alta. De fet, 3.125 d’estos ingressos són en UCI.

 

Actualment, segons les dades actuals, la pressió hospitalària d’este divendres se situa en el 16,15%, en la jornada anterior la dada era bastant pareguda, amb una pressió hospitalària de 16,47. Pel que fa a l’UCI, l’ocupació que tenen ara mateix, aproximadament, és del 31,75%, en la jornada immediatament anterior era de 31,96. Una altra dada clau que també descendix un poc és la positivitat de les proves de la covid que es fan. Mentres que dijous era del 13,41%, este divendres del 13,33%. Un altre pas per conseguir, a poc a poc, reduir la pressió hospitalària en els hospitals.

Últimes notícies

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.

El vicepresident de la comissió de la DANA ha anticipat un interrogatori molt dur a Feijóo

El vicepresident de la comissió de la DANA ha avançat un interrogatori molt dur a Alberto Núñez Feijóo el 2 de febrer. Se li demanarà que aclarisca el seu paper durant l'emergència i el presumpte encobriment a Carlos Mazón.