Sánchez anuncia un pla d’ajudes per a pimes i autònoms: «No deixarem a ningú arrere»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat este divendres des de Navarra, a on ha presentat el Pla de Recuperació, un pla d’ajudes per a pimes i autònoms. Sánchez ha destacat la «resiliència» del teixit productiu espanyol, que el tercer trimestre ha crescut més d’un 16% superant totes les expectatives, però ha alertat que la dada «no amaga» les dificultats de moltes empreses.

 

Per això ha assegurat que l’executiu estatal treballa des de fa setmanes en noves mesures que s’aprovaran pròximament per a «salvar milers de xicotetes i mitjanes empreses i autònoms que són viables i necessiten més liquiditat i més suports», en el context de la crisi ocasionada per la pandèmia de la Covid-19. «No deixarem a ningú arrere», ha dit Sánchez.

 

D’altra banda, fonts de la Moncloa confirmen que este pròxim dimarts es presentarà un decret amb mesures econòmiques, que és aliè a les propostes específiques per a pimes i autònoms que ha anunciat Sánchez en Navarra. Les mateixes fonts, però, no han descartat que algunes de les mesures que inclourà el decret de dimarts puguen servir per a ajudar estos dos col·lectius empresarials.

 

Les dades de la Covid en Espanya: baixa la incidència acumulada en els últims 14 dies

Mentres, se seguixen notificant milers de casos diaris en Espanya. A pesar d’això, en estos últims dies s’ha conseguit una de les millors dades que indica el retrocés de la pandèmia: la reducció de la incidència acumulada en els últims 14 dies. Cal tindre en compte que una incidència superior a 500 és el límit a partir del que es recomana adoptar restriccions contra la transmissió del coronavirus. En la jornada d’este divendres, per primera volta des del passat 30 d’octubre, s’ha registrat una incidència inferior a 500, concretament de 498,19 per cada 100.000 habitants.

 

Tot i això, les dades per comunitats no són tan bones perquè catorze d’elles encara tenen una incidència acumulada superior de 500 i molt poques han conseguit en els últims dies baixar esta xifra clau. La comunitat amb una incidència més alta és Ceuta (996,7), seguida de Melilla (912,3). Per darrere d’elles es troben Aragó (871,3), Castella i Lleó (819,1), País Basc (790,3), La Rioja (785,7), Navarra (751,6) i Múrcia (750,7).

 

D’altra banda, les comunitats per baix d’una incidència de 500 són: Canàries (82,24 casos), l’única que es troba en situació de risc baix, Balears (245,77); la Comunitat Valenciana (311,09); Galícia (317,98); i Madrid, amb una incidència acumulada de 324,38.

 

La pressió hospitalària es manté

Sense dubte, reduir la incidència acumulada en els últims 14 dies és el primer pas per reduir la resta de dades com ara el número de positiu o el número de pacients ingressats en els hospitals de tot el país. Actualment, la pressió hospitalària es manté. Els hospitals estan al límit, els ingressos per coronavirus són moltíssims en tot el país i amb els números d’este divendres concretament 20.296. D’esta manera, la pressió hospitalària continua alta. De fet, 3.125 d’estos ingressos són en UCI.

 

Actualment, segons les dades actuals, la pressió hospitalària d’este divendres se situa en el 16,15%, en la jornada anterior la dada era bastant pareguda, amb una pressió hospitalària de 16,47. Pel que fa a l’UCI, l’ocupació que tenen ara mateix, aproximadament, és del 31,75%, en la jornada immediatament anterior era de 31,96. Una altra dada clau que també descendix un poc és la positivitat de les proves de la covid que es fan. Mentres que dijous era del 13,41%, este divendres del 13,33%. Un altre pas per conseguir, a poc a poc, reduir la pressió hospitalària en els hospitals.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.