El sanitari espanyol que va rebre la vacuna del coronavirus assegura que la parada «és normal»

Ejemplo de shortcode con estilo
  La notícia que ha marcat el dia ha sigut, sense dubte, el fet de què la farmacèutica Astrazeneca, l’encarregada de produir la vacuna contra la Covid-19 de la Universitat d’Oxford, haja interromput temporalment els seus assajos en humans, per l’aparició d’una «malaltia potencialment inexplicable». Recordem que esta vacuna, una de les més prometedores, havia sigut adquirida de manera centralitzada […]

 

La notícia que ha marcat el dia ha sigut, sense dubte, el fet de què la farmacèutica Astrazeneca, l’encarregada de produir la vacuna contra la Covid-19 de la Universitat d’Oxford, haja interromput temporalment els seus assajos en humans, per l’aparició d’una «malaltia potencialment inexplicable». Recordem que esta vacuna, una de les més prometedores, havia sigut adquirida de manera centralitzada per la Unió Europea, i Espanya esperava tindre almenys 3 milions de dosis a finals d’any. 

 

El sanitari Joan Pons demana tranquil·litat davant la parada dels assajos

Ara bé, tot i l’alarma inicial, pareix que no es tracta d’una notícia que tanca la porta a una vacunació el mes de desembre. Segons ha explicat en ‘La Vanguardia’ el sanitari espanyol Joan Pons, un dels 10.260 voluntaris que van rebre la vacuna el mes de juny, hem de mantindre la calma. En este sentit, Pons ha explicat que, ara per ara, no ha rebut cap notificació de la farmacèutica per a informar sobre possibles canvis en els assajos, i ha confirmat que el problema sorgit entra en la normalitat dels assajos clínics. 

 

«Fins que no s’aclarisquen les coses és normal parar-se», ha insistit el sanitari, que ha recordat que no hi ha cap indici que relacione la malaltia detectada en el voluntari amb la vacuna. De fet, persones amb problemes de salut anteriors també han sigut vacunats, per a vore com reacciona el seu cos. «No ens hem d’alarmar, hem d’esperar», ha insistit Pons. 

 

Es va oferir voluntari per a «aportar un granet d’arena» en la lluita contra la pandèmia

Recordem que Pons, que fa ja vint anys que viu en Regne Unit, va rebre l’any 2018 la distinció d’«infermer britànic de l’any», i actualment forma part de l’equip directiu de l’Hospital Universitari de Sheffield. El motiu que va donar per a oferir-se com a voluntari per als assajos de la vacuna contra la Covid-19 va ser molt simple: fer un pas endavant.

 

«Podia fer dos coses: sentar-se i esperar o fer un pas endavant i fer el que crec que he de fer. Volia aportar un granet d’arena, va en el meu ADN», va assegurar ara fa unes setmanes. Ell no ha tingut cap efecte advers després de rebre la vacuna, tret d’«un poc de cansament i un poc de dolor» en la zona de la punxada. Toca esperar per a vore com evolucionen les coses, i si finalment rebrem la vacuna en el termini anunciat. 

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.