Els sanitaris es mobilitzen per a poder jubilar-se als 60 anys

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, han convocat una mobilització el dijous 30 de juny, per a reclamar que s’avance l’edat de jubilació als 60 anys al personal sanitari i sociosanitari. Al matí s’han convocat concentracions en els centres de treball sanitaris a les 11.00 hores i a la vesprada hi haurà mobilitzacions a les 18.00 hores en les capitals de província de Castelló, València i Alacant.

A més d’aquestes manifestacions, el dimecres 29 de juny s’han presentat, en el Ministeri de la Seguretat Social, més de 150.000 signatures que s’han recollit a nivell estatal per a recolzar aquesta petició.

El sindicat reclama la jubilació als 60 per a aquest personal que està sotmés en els seus llocs de treball a factors i condicions laborals que impliquen un major perill per a la seua salut a causa dels seus torns, horaris o exposició a riscos biològics o químics, entre altres aspectes.

La sanitat i la dependència són els sectors laborals en els quals més riscos i de diferent naturalesa es concentren en un lloc de treball. Molts fins i tot es materialitzen en una sinistralitat laboral major i amb unes condicions de salut pitjors quan s’aconsegueix l’edat de jubilació.

A l’octubre CCOO va presentar una proposta al Ministeri de la Seguretat Social, al febrer es va celebrar una gran concentració a Madrid i hui 30 de juny es tornarà a reivindicar a la Comunitat Valenciana que la jubilació als 60 anys siga una realitat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.