14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Els sanitaris es mobilitzen per a poder jubilar-se als 60 anys

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, han convocat una mobilització el dijous 30 de juny, per a reclamar que s’avance l’edat de jubilació als 60 anys al personal sanitari i sociosanitari. Al matí s’han convocat concentracions en els centres de treball sanitaris a les 11.00 hores i a la vesprada hi haurà mobilitzacions a les 18.00 hores en les capitals de província de Castelló, València i Alacant.

A més d’aquestes manifestacions, el dimecres 29 de juny s’han presentat, en el Ministeri de la Seguretat Social, més de 150.000 signatures que s’han recollit a nivell estatal per a recolzar aquesta petició.

El sindicat reclama la jubilació als 60 per a aquest personal que està sotmés en els seus llocs de treball a factors i condicions laborals que impliquen un major perill per a la seua salut a causa dels seus torns, horaris o exposició a riscos biològics o químics, entre altres aspectes.

La sanitat i la dependència són els sectors laborals en els quals més riscos i de diferent naturalesa es concentren en un lloc de treball. Molts fins i tot es materialitzen en una sinistralitat laboral major i amb unes condicions de salut pitjors quan s’aconsegueix l’edat de jubilació.

A l’octubre CCOO va presentar una proposta al Ministeri de la Seguretat Social, al febrer es va celebrar una gran concentració a Madrid i hui 30 de juny es tornarà a reivindicar a la Comunitat Valenciana que la jubilació als 60 anys siga una realitat.

Últimes notícies

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.