Els sanitaris es mobilitzen per a poder jubilar-se als 60 anys

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, han convocat una mobilització el dijous 30 de juny, per a reclamar que s’avance l’edat de jubilació als 60 anys al personal sanitari i sociosanitari. Al matí s’han convocat concentracions en els centres de treball sanitaris a les 11.00 hores i a la vesprada hi haurà mobilitzacions a les 18.00 hores en les capitals de província de Castelló, València i Alacant.

A més d’aquestes manifestacions, el dimecres 29 de juny s’han presentat, en el Ministeri de la Seguretat Social, més de 150.000 signatures que s’han recollit a nivell estatal per a recolzar aquesta petició.

El sindicat reclama la jubilació als 60 per a aquest personal que està sotmés en els seus llocs de treball a factors i condicions laborals que impliquen un major perill per a la seua salut a causa dels seus torns, horaris o exposició a riscos biològics o químics, entre altres aspectes.

La sanitat i la dependència són els sectors laborals en els quals més riscos i de diferent naturalesa es concentren en un lloc de treball. Molts fins i tot es materialitzen en una sinistralitat laboral major i amb unes condicions de salut pitjors quan s’aconsegueix l’edat de jubilació.

A l’octubre CCOO va presentar una proposta al Ministeri de la Seguretat Social, al febrer es va celebrar una gran concentració a Madrid i hui 30 de juny es tornarà a reivindicar a la Comunitat Valenciana que la jubilació als 60 anys siga una realitat.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU