Sanitat activa l’alerta per calor alta en una zona termo climàtica de la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic METEOCLIM, ha activat per a hui i demà l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) una zona morfoclimàtica de la Comunitat Valenciana.

La zona climatològica en alerta per calor és la zona 23 que correspon a les següents poblacions: Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoy/Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, lLorcha/l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent.

Recomanacions davant la calor

Este augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per a advertir a la població sobre els riscos que pot ocasionar esta situació. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor: les persones majors, les persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, així com xiquets i xiquetes.

Cal fer cas

Es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret. En la llar s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

La ciutadania pot consultar més informació i recomanacions per a protegir la salut en cas de temperatures extremes en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: http://www.san.gva.es/ola-de-calor.

Alertes sobre els nivells de calor

Des de METEOCLIM diàriament elaboren mapes de risc amb les previsions de temperatura durant tres dies consecutius en les 28 zones termo climàtiques que hi ha establertes en la Comunitat Valenciana. En estos mapes s’indica el nivell verd, groc, taronja o vermell (normal, moderat, alt i extrem) que marca una sèrie d’actuacions i intervencions per part de Sanitat en funció del risc.

Per a establir una alerta d’intervenció en salut pública, s’ha de detectar un nivell de risc alt o extrem (taronja o vermell) almenys dos dies consecutius. En este cas, des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’alerta sobre el risc de temperatures elevades i s’ofereixen consells i s’expliquen les mesures preventives que cal adoptar.

Els mapes de previsions anivelles de risc en la Comunitat Valenciana es poden consultar en www.san.gva.es i es pot trobar més informació específica en el portal http://www.san.gva.es/ola-de-calor.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.