Sanitat activa l’alerta per calor alta en una zona termo climàtica de la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic METEOCLIM, ha activat per a hui i demà l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) una zona morfoclimàtica de la Comunitat Valenciana.

La zona climatològica en alerta per calor és la zona 23 que correspon a les següents poblacions: Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoy/Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, lLorcha/l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent.

Recomanacions davant la calor

Este augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per a advertir a la població sobre els riscos que pot ocasionar esta situació. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor: les persones majors, les persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, així com xiquets i xiquetes.

Cal fer cas

Es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret. En la llar s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

La ciutadania pot consultar més informació i recomanacions per a protegir la salut en cas de temperatures extremes en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: http://www.san.gva.es/ola-de-calor.

Alertes sobre els nivells de calor

Des de METEOCLIM diàriament elaboren mapes de risc amb les previsions de temperatura durant tres dies consecutius en les 28 zones termo climàtiques que hi ha establertes en la Comunitat Valenciana. En estos mapes s’indica el nivell verd, groc, taronja o vermell (normal, moderat, alt i extrem) que marca una sèrie d’actuacions i intervencions per part de Sanitat en funció del risc.

Per a establir una alerta d’intervenció en salut pública, s’ha de detectar un nivell de risc alt o extrem (taronja o vermell) almenys dos dies consecutius. En este cas, des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’alerta sobre el risc de temperatures elevades i s’ofereixen consells i s’expliquen les mesures preventives que cal adoptar.

Els mapes de previsions anivelles de risc en la Comunitat Valenciana es poden consultar en www.san.gva.es i es pot trobar més informació específica en el portal http://www.san.gva.es/ola-de-calor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella a Alacant admet que l’ha cagada

El responsable de tramitar en exclusiva les sol·licituds de la promoció Els Naus va reconéixer davant el seu superior que havia comés un error en adjudicar una vivenda de protecció pública a la seua parella i que assumiria tota la responsabilitat.

Les víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen la inacció política

Tres associacions de víctimes de la DANA de València exigixen en el Congrés justícia, la fi de l'aforament de Carlos Mazón i mesures eficaces davant futurs episodis climàtics extrems.

Pérez Llorca i l’oposició s’enreden en Les Corts per la corrupció i les peticions de perdó

La sessió de control en Les Corts es convertix en un encreuament d'acusacions de corrupció entre Juanfran Pérez Llorca i l'oposició, que s'exigix mútuament dimissions i peticions de perdó.

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox a 150 euros en vivendes

La Guàrdia Civil desmantella tres clíniques estètiques il·legals en domicilis de Tarragona, València i Alacant que oferien bòtox i àcid hialurònic sense control sanitari a preus molt per davall del mercat.

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.