Sanitat i les comunitats autònomes aproven el tancament perimetral en el pont de Sant Josep i Setmana Santa

 

El Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) ha aprovat este dimecres les restriccions per al pont de Sant Josep i la Setmana Santa en Espanya, en les que hi haurà tancament perimetral en les comunitats autònomes, excepte en el cas de Canàries i Balears, entre el 17 i el 21 de març i entre el 26 de març i el 9 d’abril.

 

Durant la reunió celebrada, Carolina Darias, ministra de Sanitat ha anunciat que la mobilitat nocturna quedarà prohibida entre les 23.00 i les 06.00 encara que esta pot ser ampliada per les comunitats autònomes fins les 22.00 que és el màxim permés pel decret d’alarma en vigor. Respecte als grups de persones estos seran d’un màxim de 4 en espais tancats, 6 en espais oberts i només convivents en les cases.

En un document que ha comptat amb el suport exprés de la Comunitat Valenciana, també es recomana la no celebració d’esdeveniments que puguen suposar la concentració o aglomeració de persones.

 

Esta decisió, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, «convida a la prudència davant la proximitat del pont de Sant Josep i la proximitat de la Setmana Santa i Pasqua».

 

Els estrangers no podran desplaçar-se a segones residències

En este sentit, ha afegit que esta coordinació era necessària i ara, cada comunitat, decidirà sobre esta base si adopta mesures més restrictives o aplica les aprovades. La consellera portarà al Consell Interdepartamental que es reunix este dijous la proposta de Sanitat perquè siga analitzarà i debatrà. 

 

Madrid ha sigut l’única regió que s’ha oposat al pacte, encara que ha anunciat que acatarà la mesura. Sanitat ha complit el seu objectiu: un acord de mínims que limitarà la mobilitat en els pròxims períodes festius, una iniciativa clau per a evitar una quarta ona del coronavirus i avançar cap al final de la pandèmia.

 

D’altra banda, durant la reunió, Carolina Darias ha defensat que els estrangers que viatgen a Espanya no tenen privilegis respecte als nacionals, que no poden desplaçar-se a la seua segona residència si es troba en una altra comunitat. «Les persones que vinguen per aeroports podran arribar a la ciutat de l’aeroport, però no es podran desplaçar per la resta del país», ha argumentat la ministra.

Últimes notícies

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.