Sanitat i les comunitats autònomes aproven el tancament perimetral en el pont de Sant Josep i Setmana Santa

 

El Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) ha aprovat este dimecres les restriccions per al pont de Sant Josep i la Setmana Santa en Espanya, en les que hi haurà tancament perimetral en les comunitats autònomes, excepte en el cas de Canàries i Balears, entre el 17 i el 21 de març i entre el 26 de març i el 9 d’abril.

 

Durant la reunió celebrada, Carolina Darias, ministra de Sanitat ha anunciat que la mobilitat nocturna quedarà prohibida entre les 23.00 i les 06.00 encara que esta pot ser ampliada per les comunitats autònomes fins les 22.00 que és el màxim permés pel decret d’alarma en vigor. Respecte als grups de persones estos seran d’un màxim de 4 en espais tancats, 6 en espais oberts i només convivents en les cases.

En un document que ha comptat amb el suport exprés de la Comunitat Valenciana, també es recomana la no celebració d’esdeveniments que puguen suposar la concentració o aglomeració de persones.

 

Esta decisió, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, «convida a la prudència davant la proximitat del pont de Sant Josep i la proximitat de la Setmana Santa i Pasqua».

 

Els estrangers no podran desplaçar-se a segones residències

En este sentit, ha afegit que esta coordinació era necessària i ara, cada comunitat, decidirà sobre esta base si adopta mesures més restrictives o aplica les aprovades. La consellera portarà al Consell Interdepartamental que es reunix este dijous la proposta de Sanitat perquè siga analitzarà i debatrà. 

 

Madrid ha sigut l’única regió que s’ha oposat al pacte, encara que ha anunciat que acatarà la mesura. Sanitat ha complit el seu objectiu: un acord de mínims que limitarà la mobilitat en els pròxims períodes festius, una iniciativa clau per a evitar una quarta ona del coronavirus i avançar cap al final de la pandèmia.

 

D’altra banda, durant la reunió, Carolina Darias ha defensat que els estrangers que viatgen a Espanya no tenen privilegis respecte als nacionals, que no poden desplaçar-se a la seua segona residència si es troba en una altra comunitat. «Les persones que vinguen per aeroports podran arribar a la ciutat de l’aeroport, però no es podran desplaçar per la resta del país», ha argumentat la ministra.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.