11.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Sanitat i les comunitats autònomes aproven el tancament perimetral en el pont de Sant Josep i Setmana Santa

 

El Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) ha aprovat este dimecres les restriccions per al pont de Sant Josep i la Setmana Santa en Espanya, en les que hi haurà tancament perimetral en les comunitats autònomes, excepte en el cas de Canàries i Balears, entre el 17 i el 21 de març i entre el 26 de març i el 9 d’abril.

 

Durant la reunió celebrada, Carolina Darias, ministra de Sanitat ha anunciat que la mobilitat nocturna quedarà prohibida entre les 23.00 i les 06.00 encara que esta pot ser ampliada per les comunitats autònomes fins les 22.00 que és el màxim permés pel decret d’alarma en vigor. Respecte als grups de persones estos seran d’un màxim de 4 en espais tancats, 6 en espais oberts i només convivents en les cases.

En un document que ha comptat amb el suport exprés de la Comunitat Valenciana, també es recomana la no celebració d’esdeveniments que puguen suposar la concentració o aglomeració de persones.

 

Esta decisió, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, «convida a la prudència davant la proximitat del pont de Sant Josep i la proximitat de la Setmana Santa i Pasqua».

 

Els estrangers no podran desplaçar-se a segones residències

En este sentit, ha afegit que esta coordinació era necessària i ara, cada comunitat, decidirà sobre esta base si adopta mesures més restrictives o aplica les aprovades. La consellera portarà al Consell Interdepartamental que es reunix este dijous la proposta de Sanitat perquè siga analitzarà i debatrà. 

 

Madrid ha sigut l’única regió que s’ha oposat al pacte, encara que ha anunciat que acatarà la mesura. Sanitat ha complit el seu objectiu: un acord de mínims que limitarà la mobilitat en els pròxims períodes festius, una iniciativa clau per a evitar una quarta ona del coronavirus i avançar cap al final de la pandèmia.

 

D’altra banda, durant la reunió, Carolina Darias ha defensat que els estrangers que viatgen a Espanya no tenen privilegis respecte als nacionals, que no poden desplaçar-se a la seua segona residència si es troba en una altra comunitat. «Les persones que vinguen per aeroports podran arribar a la ciutat de l’aeroport, però no es podran desplaçar per la resta del país», ha argumentat la ministra.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.