Sanitat i les comunitats autònomes aproven el tancament perimetral en el pont de Sant Josep i Setmana Santa

 

El Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) ha aprovat este dimecres les restriccions per al pont de Sant Josep i la Setmana Santa en Espanya, en les que hi haurà tancament perimetral en les comunitats autònomes, excepte en el cas de Canàries i Balears, entre el 17 i el 21 de març i entre el 26 de març i el 9 d’abril.

 

Durant la reunió celebrada, Carolina Darias, ministra de Sanitat ha anunciat que la mobilitat nocturna quedarà prohibida entre les 23.00 i les 06.00 encara que esta pot ser ampliada per les comunitats autònomes fins les 22.00 que és el màxim permés pel decret d’alarma en vigor. Respecte als grups de persones estos seran d’un màxim de 4 en espais tancats, 6 en espais oberts i només convivents en les cases.

En un document que ha comptat amb el suport exprés de la Comunitat Valenciana, també es recomana la no celebració d’esdeveniments que puguen suposar la concentració o aglomeració de persones.

 

Esta decisió, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, «convida a la prudència davant la proximitat del pont de Sant Josep i la proximitat de la Setmana Santa i Pasqua».

 

Els estrangers no podran desplaçar-se a segones residències

En este sentit, ha afegit que esta coordinació era necessària i ara, cada comunitat, decidirà sobre esta base si adopta mesures més restrictives o aplica les aprovades. La consellera portarà al Consell Interdepartamental que es reunix este dijous la proposta de Sanitat perquè siga analitzarà i debatrà. 

 

Madrid ha sigut l’única regió que s’ha oposat al pacte, encara que ha anunciat que acatarà la mesura. Sanitat ha complit el seu objectiu: un acord de mínims que limitarà la mobilitat en els pròxims períodes festius, una iniciativa clau per a evitar una quarta ona del coronavirus i avançar cap al final de la pandèmia.

 

D’altra banda, durant la reunió, Carolina Darias ha defensat que els estrangers que viatgen a Espanya no tenen privilegis respecte als nacionals, que no poden desplaçar-se a la seua segona residència si es troba en una altra comunitat. «Les persones que vinguen per aeroports podran arribar a la ciutat de l’aeroport, però no es podran desplaçar per la resta del país», ha argumentat la ministra.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.