Sanitat i les comunitats autònomes aproven el tancament perimetral en el pont de Sant Josep i Setmana Santa

 

El Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS) ha aprovat este dimecres les restriccions per al pont de Sant Josep i la Setmana Santa en Espanya, en les que hi haurà tancament perimetral en les comunitats autònomes, excepte en el cas de Canàries i Balears, entre el 17 i el 21 de març i entre el 26 de març i el 9 d’abril.

 

Durant la reunió celebrada, Carolina Darias, ministra de Sanitat ha anunciat que la mobilitat nocturna quedarà prohibida entre les 23.00 i les 06.00 encara que esta pot ser ampliada per les comunitats autònomes fins les 22.00 que és el màxim permés pel decret d’alarma en vigor. Respecte als grups de persones estos seran d’un màxim de 4 en espais tancats, 6 en espais oberts i només convivents en les cases.

En un document que ha comptat amb el suport exprés de la Comunitat Valenciana, també es recomana la no celebració d’esdeveniments que puguen suposar la concentració o aglomeració de persones.

 

Esta decisió, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, «convida a la prudència davant la proximitat del pont de Sant Josep i la proximitat de la Setmana Santa i Pasqua».

 

Els estrangers no podran desplaçar-se a segones residències

En este sentit, ha afegit que esta coordinació era necessària i ara, cada comunitat, decidirà sobre esta base si adopta mesures més restrictives o aplica les aprovades. La consellera portarà al Consell Interdepartamental que es reunix este dijous la proposta de Sanitat perquè siga analitzarà i debatrà. 

 

Madrid ha sigut l’única regió que s’ha oposat al pacte, encara que ha anunciat que acatarà la mesura. Sanitat ha complit el seu objectiu: un acord de mínims que limitarà la mobilitat en els pròxims períodes festius, una iniciativa clau per a evitar una quarta ona del coronavirus i avançar cap al final de la pandèmia.

 

D’altra banda, durant la reunió, Carolina Darias ha defensat que els estrangers que viatgen a Espanya no tenen privilegis respecte als nacionals, que no poden desplaçar-se a la seua segona residència si es troba en una altra comunitat. «Les persones que vinguen per aeroports podran arribar a la ciutat de l’aeroport, però no es podran desplaçar per la resta del país», ha argumentat la ministra.

Últimes notícies

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.