Sanitat canvia el preu de 17.150 medicaments i elimina quasi 700

 

El Boletín Oficial del Estado ha publicat l’Ordre del Ministeri de Sanitat per la qual es procedeix a l’actualització del sistema de preus de referència dels medicaments en el Sistema Nacional de Salut. En total, seran revisats els preus de 17.150 presentacions de medicaments, de les quals 13.856 són dispensables en farmàcia i 3.294 en hospital.

Això produirà un estalvi estimat de 243,13 milions d’euros: 169,41 en medicaments hospitalaris i 64,72 en medicaments dispensats en oficines de farmàcia. 7,42 milions d’euros repercutiran directament en el ciutadà, atés que, en abaixar el preu dels medicaments, li correspondrà menor aportació en la dispensació dels quals són afectats per aquesta Ordre, conforme al seu règim d’aportació farmacèutica.

Aquesta Ordre crea 714 nous conjunts de presentacions de medicaments, 460 que es dispensen en oficines de farmàcia i 254 d’àmbit hospitalari.

Cal destacar que s’ha procedit a la formació dels conjunts per ATC5 després de la modificació operada per la disposició final 35.1 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021 per a la inclusió d’un medicament en el conjunt del Sistema de Preus de Referència. D’aquesta manera, se suprimeixen 689 conjunts de presentacions de medicaments: 452 en farmàcia i 237 en hospital.

El preu de referència dels conjunts es calcula sobre la base del menor cost per tractament i dia de les presentacions incloses en cadascun. Per a garantir el proveïment de determinats medicaments i la seua permanència en la prestació farmacèutica del SNS, s’han articulat mecanismes excepcionals a la regla general de càlcul. Així, s’articula el preu de referència ponderat que s’aplica a les presentacions de medicaments amb dosatges especials, per a malalties greus o els preus de les quals han sigut revisats per part de la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments en els últims dos anys.

Preus de Medicaments més utilitzats

 

Ebastina 10 mg Mormon — 4.40 euros
Ebastina 20 mg Mormon — 8.79 euros
Paracetamol l Cinfa 650MG 40 pastilles recobertes — 1,31 euros
Diazepan Normon 5mg — 1.50 euros
Lexatin 1.5MG 30 càpsules — 1.09 euros
Diclofenaco Normon 30mg — 1.65 euros
Amoxicillina Mylan 30 pastilles— 10.25 euros
Amoxicillina Mylan 20 pastilles— 4.36 euros
Voltaren 50 mg 30 pastilles —— 1.65 euros
Enantyum 12.5 MG 40 comprimits recoberts —4 euros
Ventolin 2 mg/5 ml xarop 150 ml —2.50 euros

La llista completa ha sigut publicada en el BOE.

 

Terminis d’aplicació

 

Els terminis d’aplicació dels preus seran els següents:

1. Els laboratoris subministraran els medicaments al seu nou preu industrial de referència, a partir de l’endemà de la publicació de l’Ordre en el BOE.

2. Els distribuïdors mantindran el preu de venda del distribuïdor anterior a aquesta reducció durant un termini de vint dies naturals.

3. Les oficines de farmàcia dispensaran al preu de venda al públic anterior a aquesta reducció fins a l’últim dia del primer mes següent a la data d’aplicació de l’Ordre, és a dir, fins al 31 de desembre de 2021.

4. Es liquidaran amb els nous preus les facturacions de receptes oficials al Sistema Nacional de Salut, incloses les corresponents a les Mutualitats de funcionaris, tancades a partir de l’1 de gener de 2022.
 

Últimes notícies

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.