Sanitat canvia el preu de 17.150 medicaments i elimina quasi 700

 

El Boletín Oficial del Estado ha publicat l’Ordre del Ministeri de Sanitat per la qual es procedeix a l’actualització del sistema de preus de referència dels medicaments en el Sistema Nacional de Salut. En total, seran revisats els preus de 17.150 presentacions de medicaments, de les quals 13.856 són dispensables en farmàcia i 3.294 en hospital.

Això produirà un estalvi estimat de 243,13 milions d’euros: 169,41 en medicaments hospitalaris i 64,72 en medicaments dispensats en oficines de farmàcia. 7,42 milions d’euros repercutiran directament en el ciutadà, atés que, en abaixar el preu dels medicaments, li correspondrà menor aportació en la dispensació dels quals són afectats per aquesta Ordre, conforme al seu règim d’aportació farmacèutica.

Aquesta Ordre crea 714 nous conjunts de presentacions de medicaments, 460 que es dispensen en oficines de farmàcia i 254 d’àmbit hospitalari.

Cal destacar que s’ha procedit a la formació dels conjunts per ATC5 després de la modificació operada per la disposició final 35.1 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021 per a la inclusió d’un medicament en el conjunt del Sistema de Preus de Referència. D’aquesta manera, se suprimeixen 689 conjunts de presentacions de medicaments: 452 en farmàcia i 237 en hospital.

El preu de referència dels conjunts es calcula sobre la base del menor cost per tractament i dia de les presentacions incloses en cadascun. Per a garantir el proveïment de determinats medicaments i la seua permanència en la prestació farmacèutica del SNS, s’han articulat mecanismes excepcionals a la regla general de càlcul. Així, s’articula el preu de referència ponderat que s’aplica a les presentacions de medicaments amb dosatges especials, per a malalties greus o els preus de les quals han sigut revisats per part de la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments en els últims dos anys.

Preus de Medicaments més utilitzats

 

Ebastina 10 mg Mormon — 4.40 euros
Ebastina 20 mg Mormon — 8.79 euros
Paracetamol l Cinfa 650MG 40 pastilles recobertes — 1,31 euros
Diazepan Normon 5mg — 1.50 euros
Lexatin 1.5MG 30 càpsules — 1.09 euros
Diclofenaco Normon 30mg — 1.65 euros
Amoxicillina Mylan 30 pastilles— 10.25 euros
Amoxicillina Mylan 20 pastilles— 4.36 euros
Voltaren 50 mg 30 pastilles —— 1.65 euros
Enantyum 12.5 MG 40 comprimits recoberts —4 euros
Ventolin 2 mg/5 ml xarop 150 ml —2.50 euros

La llista completa ha sigut publicada en el BOE.

 

Terminis d’aplicació

 

Els terminis d’aplicació dels preus seran els següents:

1. Els laboratoris subministraran els medicaments al seu nou preu industrial de referència, a partir de l’endemà de la publicació de l’Ordre en el BOE.

2. Els distribuïdors mantindran el preu de venda del distribuïdor anterior a aquesta reducció durant un termini de vint dies naturals.

3. Les oficines de farmàcia dispensaran al preu de venda al públic anterior a aquesta reducció fins a l’últim dia del primer mes següent a la data d’aplicació de l’Ordre, és a dir, fins al 31 de desembre de 2021.

4. Es liquidaran amb els nous preus les facturacions de receptes oficials al Sistema Nacional de Salut, incloses les corresponents a les Mutualitats de funcionaris, tancades a partir de l’1 de gener de 2022.
 

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.