Sanitat canvia el preu de 17.150 medicaments i elimina quasi 700

 

El Boletín Oficial del Estado ha publicat l’Ordre del Ministeri de Sanitat per la qual es procedeix a l’actualització del sistema de preus de referència dels medicaments en el Sistema Nacional de Salut. En total, seran revisats els preus de 17.150 presentacions de medicaments, de les quals 13.856 són dispensables en farmàcia i 3.294 en hospital.

Això produirà un estalvi estimat de 243,13 milions d’euros: 169,41 en medicaments hospitalaris i 64,72 en medicaments dispensats en oficines de farmàcia. 7,42 milions d’euros repercutiran directament en el ciutadà, atés que, en abaixar el preu dels medicaments, li correspondrà menor aportació en la dispensació dels quals són afectats per aquesta Ordre, conforme al seu règim d’aportació farmacèutica.

Aquesta Ordre crea 714 nous conjunts de presentacions de medicaments, 460 que es dispensen en oficines de farmàcia i 254 d’àmbit hospitalari.

Cal destacar que s’ha procedit a la formació dels conjunts per ATC5 després de la modificació operada per la disposició final 35.1 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021 per a la inclusió d’un medicament en el conjunt del Sistema de Preus de Referència. D’aquesta manera, se suprimeixen 689 conjunts de presentacions de medicaments: 452 en farmàcia i 237 en hospital.

El preu de referència dels conjunts es calcula sobre la base del menor cost per tractament i dia de les presentacions incloses en cadascun. Per a garantir el proveïment de determinats medicaments i la seua permanència en la prestació farmacèutica del SNS, s’han articulat mecanismes excepcionals a la regla general de càlcul. Així, s’articula el preu de referència ponderat que s’aplica a les presentacions de medicaments amb dosatges especials, per a malalties greus o els preus de les quals han sigut revisats per part de la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments en els últims dos anys.

Preus de Medicaments més utilitzats

 

Ebastina 10 mg Mormon — 4.40 euros
Ebastina 20 mg Mormon — 8.79 euros
Paracetamol l Cinfa 650MG 40 pastilles recobertes — 1,31 euros
Diazepan Normon 5mg — 1.50 euros
Lexatin 1.5MG 30 càpsules — 1.09 euros
Diclofenaco Normon 30mg — 1.65 euros
Amoxicillina Mylan 30 pastilles— 10.25 euros
Amoxicillina Mylan 20 pastilles— 4.36 euros
Voltaren 50 mg 30 pastilles —— 1.65 euros
Enantyum 12.5 MG 40 comprimits recoberts —4 euros
Ventolin 2 mg/5 ml xarop 150 ml —2.50 euros

La llista completa ha sigut publicada en el BOE.

 

Terminis d’aplicació

 

Els terminis d’aplicació dels preus seran els següents:

1. Els laboratoris subministraran els medicaments al seu nou preu industrial de referència, a partir de l’endemà de la publicació de l’Ordre en el BOE.

2. Els distribuïdors mantindran el preu de venda del distribuïdor anterior a aquesta reducció durant un termini de vint dies naturals.

3. Les oficines de farmàcia dispensaran al preu de venda al públic anterior a aquesta reducció fins a l’últim dia del primer mes següent a la data d’aplicació de l’Ordre, és a dir, fins al 31 de desembre de 2021.

4. Es liquidaran amb els nous preus les facturacions de receptes oficials al Sistema Nacional de Salut, incloses les corresponents a les Mutualitats de funcionaris, tancades a partir de l’1 de gener de 2022.
 

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.