Sanitat canvia el preu de 17.150 medicaments i elimina quasi 700

 

El Boletín Oficial del Estado ha publicat l’Ordre del Ministeri de Sanitat per la qual es procedeix a l’actualització del sistema de preus de referència dels medicaments en el Sistema Nacional de Salut. En total, seran revisats els preus de 17.150 presentacions de medicaments, de les quals 13.856 són dispensables en farmàcia i 3.294 en hospital.

Això produirà un estalvi estimat de 243,13 milions d’euros: 169,41 en medicaments hospitalaris i 64,72 en medicaments dispensats en oficines de farmàcia. 7,42 milions d’euros repercutiran directament en el ciutadà, atés que, en abaixar el preu dels medicaments, li correspondrà menor aportació en la dispensació dels quals són afectats per aquesta Ordre, conforme al seu règim d’aportació farmacèutica.

Aquesta Ordre crea 714 nous conjunts de presentacions de medicaments, 460 que es dispensen en oficines de farmàcia i 254 d’àmbit hospitalari.

Cal destacar que s’ha procedit a la formació dels conjunts per ATC5 després de la modificació operada per la disposició final 35.1 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021 per a la inclusió d’un medicament en el conjunt del Sistema de Preus de Referència. D’aquesta manera, se suprimeixen 689 conjunts de presentacions de medicaments: 452 en farmàcia i 237 en hospital.

El preu de referència dels conjunts es calcula sobre la base del menor cost per tractament i dia de les presentacions incloses en cadascun. Per a garantir el proveïment de determinats medicaments i la seua permanència en la prestació farmacèutica del SNS, s’han articulat mecanismes excepcionals a la regla general de càlcul. Així, s’articula el preu de referència ponderat que s’aplica a les presentacions de medicaments amb dosatges especials, per a malalties greus o els preus de les quals han sigut revisats per part de la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments en els últims dos anys.

Preus de Medicaments més utilitzats

 

Ebastina 10 mg Mormon — 4.40 euros
Ebastina 20 mg Mormon — 8.79 euros
Paracetamol l Cinfa 650MG 40 pastilles recobertes — 1,31 euros
Diazepan Normon 5mg — 1.50 euros
Lexatin 1.5MG 30 càpsules — 1.09 euros
Diclofenaco Normon 30mg — 1.65 euros
Amoxicillina Mylan 30 pastilles— 10.25 euros
Amoxicillina Mylan 20 pastilles— 4.36 euros
Voltaren 50 mg 30 pastilles —— 1.65 euros
Enantyum 12.5 MG 40 comprimits recoberts —4 euros
Ventolin 2 mg/5 ml xarop 150 ml —2.50 euros

La llista completa ha sigut publicada en el BOE.

 

Terminis d’aplicació

 

Els terminis d’aplicació dels preus seran els següents:

1. Els laboratoris subministraran els medicaments al seu nou preu industrial de referència, a partir de l’endemà de la publicació de l’Ordre en el BOE.

2. Els distribuïdors mantindran el preu de venda del distribuïdor anterior a aquesta reducció durant un termini de vint dies naturals.

3. Les oficines de farmàcia dispensaran al preu de venda al públic anterior a aquesta reducció fins a l’últim dia del primer mes següent a la data d’aplicació de l’Ordre, és a dir, fins al 31 de desembre de 2021.

4. Es liquidaran amb els nous preus les facturacions de receptes oficials al Sistema Nacional de Salut, incloses les corresponents a les Mutualitats de funcionaris, tancades a partir de l’1 de gener de 2022.
 

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.