Sanitat canvia el preu de 17.150 medicaments i elimina quasi 700

 

El Boletín Oficial del Estado ha publicat l’Ordre del Ministeri de Sanitat per la qual es procedeix a l’actualització del sistema de preus de referència dels medicaments en el Sistema Nacional de Salut. En total, seran revisats els preus de 17.150 presentacions de medicaments, de les quals 13.856 són dispensables en farmàcia i 3.294 en hospital.

Això produirà un estalvi estimat de 243,13 milions d’euros: 169,41 en medicaments hospitalaris i 64,72 en medicaments dispensats en oficines de farmàcia. 7,42 milions d’euros repercutiran directament en el ciutadà, atés que, en abaixar el preu dels medicaments, li correspondrà menor aportació en la dispensació dels quals són afectats per aquesta Ordre, conforme al seu règim d’aportació farmacèutica.

Aquesta Ordre crea 714 nous conjunts de presentacions de medicaments, 460 que es dispensen en oficines de farmàcia i 254 d’àmbit hospitalari.

Cal destacar que s’ha procedit a la formació dels conjunts per ATC5 després de la modificació operada per la disposició final 35.1 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021 per a la inclusió d’un medicament en el conjunt del Sistema de Preus de Referència. D’aquesta manera, se suprimeixen 689 conjunts de presentacions de medicaments: 452 en farmàcia i 237 en hospital.

El preu de referència dels conjunts es calcula sobre la base del menor cost per tractament i dia de les presentacions incloses en cadascun. Per a garantir el proveïment de determinats medicaments i la seua permanència en la prestació farmacèutica del SNS, s’han articulat mecanismes excepcionals a la regla general de càlcul. Així, s’articula el preu de referència ponderat que s’aplica a les presentacions de medicaments amb dosatges especials, per a malalties greus o els preus de les quals han sigut revisats per part de la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments en els últims dos anys.

Preus de Medicaments més utilitzats

 

Ebastina 10 mg Mormon — 4.40 euros
Ebastina 20 mg Mormon — 8.79 euros
Paracetamol l Cinfa 650MG 40 pastilles recobertes — 1,31 euros
Diazepan Normon 5mg — 1.50 euros
Lexatin 1.5MG 30 càpsules — 1.09 euros
Diclofenaco Normon 30mg — 1.65 euros
Amoxicillina Mylan 30 pastilles— 10.25 euros
Amoxicillina Mylan 20 pastilles— 4.36 euros
Voltaren 50 mg 30 pastilles —— 1.65 euros
Enantyum 12.5 MG 40 comprimits recoberts —4 euros
Ventolin 2 mg/5 ml xarop 150 ml —2.50 euros

La llista completa ha sigut publicada en el BOE.

 

Terminis d’aplicació

 

Els terminis d’aplicació dels preus seran els següents:

1. Els laboratoris subministraran els medicaments al seu nou preu industrial de referència, a partir de l’endemà de la publicació de l’Ordre en el BOE.

2. Els distribuïdors mantindran el preu de venda del distribuïdor anterior a aquesta reducció durant un termini de vint dies naturals.

3. Les oficines de farmàcia dispensaran al preu de venda al públic anterior a aquesta reducció fins a l’últim dia del primer mes següent a la data d’aplicació de l’Ordre, és a dir, fins al 31 de desembre de 2021.

4. Es liquidaran amb els nous preus les facturacions de receptes oficials al Sistema Nacional de Salut, incloses les corresponents a les Mutualitats de funcionaris, tancades a partir de l’1 de gener de 2022.
 

Últimes notícies

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.

Les víctimes de la DANA preparen noves accions legals després de la personació de Mazón

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que divendres detallaran noves iniciatives judicials després d’haver-se personat Carlos Mazón en la causa de Catarroja i de fer-se públics els missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià el dia de la catàstrofe.