29.7 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Sanitat demana al govern reconsiderar la suspensió de la vacuna d’AstraZeneca

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha remés una carta a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la que sol·licita que s’introduïsca la suspensió de la vacunació amb AstraZeneca en l‘ordre del dia del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que se celebra este dimecres, perquè es puga abordar de manera conjunta amb les comunitats autònomes.

 

D’eixa manera ho han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat Universal, que apunten al fet que la intenció de Barceló és que s’aborde el tema i s’informe de la situació als responsables de les comunitats autònomes, i que es compartisquen els informes o estudis dels que dispose Sanitat respecte a esta qüestió.

 

La petició de Barceló es produïx després que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ordenara este dilluns la paralització de l’administració de la vacuna contra el coronavirus feta per la companyia AstraZeneca, el mateix dia que començava la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Este dimarts la directora gerent de l’Agència Europea del Medicament (EMA), Emer Cooke, ha afirmat que la institució seguix convençuda que els beneficis de la vacuna d’AstraZeneca contra el Covid-19 superen als riscos d’efectes secundaris i de moment no ha trobat «indicis» que demostren que els casos de trombosis registrats en persones que han rebut esta vacuna estiguen relacionats amb la seua administració.

 

Margarita del Val explica un el detall ignorat d’AstraZeneca

Les vacunes d’AstraZeneca estan en el punt de mira després que algunes persones que van rebre la seua dosi hagen presentat suposats casos de trombes. Els dubtes eixits al seu voltant han fet reaccionar la viròloga espanyola Margarita del Val, qui ha volgut llevar importància als incidents detectats, assenyalant que són «dràsticament inferiors» als que les persones patixen de manera habitual. 

 

De la mateixa manera, la investigadora del CSIC també ha volgut aclarir que, si la vacuna presentara un risc real per a la població, ja hauria estat retirada del mercat. «Se sap quantes trombes acostumen a haver de quina classe hi ha en la població, i quan es comparen els casos es veu que és un número molt inferior», ha destacat.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.