Sanitat demana al govern reconsiderar la suspensió de la vacuna d’AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha remés una carta a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la que sol·licita que s’introduïsca la suspensió de la vacunació amb AstraZeneca en l‘ordre del dia del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que se celebra este dimecres, perquè es puga abordar de manera conjunta amb les comunitats autònomes.

 

D’eixa manera ho han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat Universal, que apunten al fet que la intenció de Barceló és que s’aborde el tema i s’informe de la situació als responsables de les comunitats autònomes, i que es compartisquen els informes o estudis dels que dispose Sanitat respecte a esta qüestió.

 

La petició de Barceló es produïx després que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ordenara este dilluns la paralització de l’administració de la vacuna contra el coronavirus feta per la companyia AstraZeneca, el mateix dia que començava la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Este dimarts la directora gerent de l’Agència Europea del Medicament (EMA), Emer Cooke, ha afirmat que la institució seguix convençuda que els beneficis de la vacuna d’AstraZeneca contra el Covid-19 superen als riscos d’efectes secundaris i de moment no ha trobat «indicis» que demostren que els casos de trombosis registrats en persones que han rebut esta vacuna estiguen relacionats amb la seua administració.

 

Margarita del Val explica un el detall ignorat d’AstraZeneca

Les vacunes d’AstraZeneca estan en el punt de mira després que algunes persones que van rebre la seua dosi hagen presentat suposats casos de trombes. Els dubtes eixits al seu voltant han fet reaccionar la viròloga espanyola Margarita del Val, qui ha volgut llevar importància als incidents detectats, assenyalant que són «dràsticament inferiors» als que les persones patixen de manera habitual. 

 

De la mateixa manera, la investigadora del CSIC també ha volgut aclarir que, si la vacuna presentara un risc real per a la població, ja hauria estat retirada del mercat. «Se sap quantes trombes acostumen a haver de quina classe hi ha en la població, i quan es comparen els casos es veu que és un número molt inferior», ha destacat.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.