Sanitat demana al govern reconsiderar la suspensió de la vacuna d’AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha remés una carta a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la que sol·licita que s’introduïsca la suspensió de la vacunació amb AstraZeneca en l‘ordre del dia del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que se celebra este dimecres, perquè es puga abordar de manera conjunta amb les comunitats autònomes.

 

D’eixa manera ho han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat Universal, que apunten al fet que la intenció de Barceló és que s’aborde el tema i s’informe de la situació als responsables de les comunitats autònomes, i que es compartisquen els informes o estudis dels que dispose Sanitat respecte a esta qüestió.

 

La petició de Barceló es produïx després que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ordenara este dilluns la paralització de l’administració de la vacuna contra el coronavirus feta per la companyia AstraZeneca, el mateix dia que començava la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Este dimarts la directora gerent de l’Agència Europea del Medicament (EMA), Emer Cooke, ha afirmat que la institució seguix convençuda que els beneficis de la vacuna d’AstraZeneca contra el Covid-19 superen als riscos d’efectes secundaris i de moment no ha trobat «indicis» que demostren que els casos de trombosis registrats en persones que han rebut esta vacuna estiguen relacionats amb la seua administració.

 

Margarita del Val explica un el detall ignorat d’AstraZeneca

Les vacunes d’AstraZeneca estan en el punt de mira després que algunes persones que van rebre la seua dosi hagen presentat suposats casos de trombes. Els dubtes eixits al seu voltant han fet reaccionar la viròloga espanyola Margarita del Val, qui ha volgut llevar importància als incidents detectats, assenyalant que són «dràsticament inferiors» als que les persones patixen de manera habitual. 

 

De la mateixa manera, la investigadora del CSIC també ha volgut aclarir que, si la vacuna presentara un risc real per a la població, ja hauria estat retirada del mercat. «Se sap quantes trombes acostumen a haver de quina classe hi ha en la població, i quan es comparen els casos es veu que és un número molt inferior», ha destacat.

Últimes notícies

Les tres docents vetades de Les Corts per les protestes no aniran a Fiscalia

La Mesa de Les Corts ha prohibit l’accés a la cambra a tres docents que van llançar bitllets falsos i un xalec des de la tribuna, però descarta portar el cas a Fiscalia. Compromís i PSPV critiquen la decisió i la qualifiquen d’agressio al professorat en vaga.

Els veïns de València ja paguen la taxa de fem més alta d’Espanya, segons el PSPV

El PSPV assegura que els rebuts del nou ‘tasazo’ de fem ja han arribat a les cases de València i critica que la major càrrega caiga sobre les famílies i no sobre les activitats econòmiques vinculades al turisme.

Localitzen viu un home de 81 anys amb alzhéimer desaparegut a Pilar de la Horadada

Un home de 81 anys amb alzhéimer que havia desaparegut dissabte a Pilar de la Horadada ha sigut localitzat viu en un terraplén al costat de la N-332 després d’un ampli dispositiu de busca.

Creuen en or als servicis socials dels pobles afectats per la dana de 2024

El Ministeri de Drets Socials concedix la Cruz d’Or de l’Orde Civil de la Solidaritat Social als servicis socials dels ajuntaments afectats per la dana de 2024, en reconeixement a la seua faena durant l’emergència i la recuperació.

El PSPV reclama que Bellver deixe Transparència després de confirmar-se la seua imputació per Azud

El PSPV-PSOE ha exigit a Juanfran Pérez Llorca que destituïsca Jorge Bellver com a director general de Transparència després que l’Audiència Provincial de València haja confirmat la seua condició d’investigat en el cas Azud. El PP assegura que aplicarà el que marquen els estatuts del partit.

El ple de Les Corts del 17 de juny es concentrarà en un únic dia amb pressupostos, control a Pérez Llorca i informe de...

Les Corts han acordat concentrar en un únic dia el ple de la setmana que ve, amb el debat de les esmenes a la totalitat dels Pressupostos de 2026, la sessió de control a Juanfran Pérez Llorca i el dictamen de la comissió sobre la dana, enmig d’un fort enfrontament entre PP-Vox i l’oposició.

El PP obri expedient a Jorge Bellver després de confirmar-se la seua imputació en el cas Azud

El PP ha obert un expedient informatiu a Jorge Bellver, director general de Transparència de la Generalitat, després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua condició d’investigat en el cas Azud.

Les persones amb diabetis rebran a casa els sensors per a controlar la glucosa

La Conselleria de Sanitat posa en marxa des d’este dimarts el model Home Delivery, que permet que unes 27.000 persones amb diabetis reben a casa els dispositius de monitoratge continu de glucosa i el material fungible.