Sanitat demana al govern reconsiderar la suspensió de la vacuna d’AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha remés una carta a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la que sol·licita que s’introduïsca la suspensió de la vacunació amb AstraZeneca en l‘ordre del dia del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que se celebra este dimecres, perquè es puga abordar de manera conjunta amb les comunitats autònomes.

 

D’eixa manera ho han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat Universal, que apunten al fet que la intenció de Barceló és que s’aborde el tema i s’informe de la situació als responsables de les comunitats autònomes, i que es compartisquen els informes o estudis dels que dispose Sanitat respecte a esta qüestió.

 

La petició de Barceló es produïx després que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ordenara este dilluns la paralització de l’administració de la vacuna contra el coronavirus feta per la companyia AstraZeneca, el mateix dia que començava la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Este dimarts la directora gerent de l’Agència Europea del Medicament (EMA), Emer Cooke, ha afirmat que la institució seguix convençuda que els beneficis de la vacuna d’AstraZeneca contra el Covid-19 superen als riscos d’efectes secundaris i de moment no ha trobat «indicis» que demostren que els casos de trombosis registrats en persones que han rebut esta vacuna estiguen relacionats amb la seua administració.

 

Margarita del Val explica un el detall ignorat d’AstraZeneca

Les vacunes d’AstraZeneca estan en el punt de mira després que algunes persones que van rebre la seua dosi hagen presentat suposats casos de trombes. Els dubtes eixits al seu voltant han fet reaccionar la viròloga espanyola Margarita del Val, qui ha volgut llevar importància als incidents detectats, assenyalant que són «dràsticament inferiors» als que les persones patixen de manera habitual. 

 

De la mateixa manera, la investigadora del CSIC també ha volgut aclarir que, si la vacuna presentara un risc real per a la població, ja hauria estat retirada del mercat. «Se sap quantes trombes acostumen a haver de quina classe hi ha en la població, i quan es comparen els casos es veu que és un número molt inferior», ha destacat.

Últimes notícies

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.