Sanitat demanarà que el territori valencià passe a la Fase 2 la setmana que ve

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el territori valencià demanarà poder passar a la fase 2 de la desescalada per a la setmana que ve.

 

Segons ha indicat la consellera en la seua compareixença diària, el canvi a la Fase 2 se sol·licitarà per a les tres províncies, encara que alguns departaments hagen tingut un desajust d’una setmana.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

No obstant això, Barceló ha indicat que cal tindre en compte l’evolució epidemiològica d’esta setmana que ve, que ha qualificat de «decisiva».

 

«Estem pendents de què el ministeri transmeta els criteris per a saber com es mesurarà. Ho sol·licitarem, però vorem quin comportament tenen les dades en el territori valencià esta setmana», ha indicat.

 

D’esta forma, ha explicat que es continuarà fent un «control exhaustiu» de l’epidèmia en els departaments, encara que la petició dels canvis de fase seran provincials, ja que la mobilitat serà provincial. «Intentarem que siga la província la que passe en el seu conjunt», ha indicat.

Últimes notícies

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.