Sanitat crea el grup de 45 a 55 anys en el pla de vacunació contra el coronavirus

 

A poc a poc avança la vacunació del coronavirus, encara que les xifres encara estan lluny de poder conseguir el 70% de població immunitzada com preveu el Govern per a este pròxim estiu. La falta de vacunes continua sent el principal escull per a no posar en marxa una vacunació massiva.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, per a agilitar el pla de vacunació, l‘estratègia de vacunació contra el Covid-19 ha donat este dimecres, 17 de febrer, un pas més en definir altres quatre grups que començaran a ser immunitzats segons la seua edat:

 

  • Les persones de 70 a 79 anys, que es vacunaran amb Pfizer i Moderna.

 

  • També es vacunaran amb elles les persones de 60 a 69 anys.

 

  • Els malalts d’alt risc de menys de 60, que igualment rebran les vacunes de ARNm.

 

  • Població sana de 45 a 55 anys, als qui es vacunarà amb AstraZeneca. 

 

Així ho ha decidit la Comissió de Salut Pública, formada per tècnics del Ministeri de Sanitat i de les comunitats autònomes, que al costat dels anteriors ha creat un altre grup que encara ha de concretar-se més, el de menors de 60 amb condicions de risc alt de patir malaltia greu pel coronavirus.

 

«El factor edat és un dels de més risc», ha ressaltat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en la que ha urgit a les comunitats a vacunar com més prompte millor als majors de 80. «És una màxima prioritat», ha advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.