Sanitat implementa noves funcions en l’app GVA+Salut

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública porta temps treballant en un “ambiciós pla de transformació digital” en salut. Ha mantingut diverses converses amb la participació d’associacions de metges i de pacients per a tenir en compte tots els punts de vista i les seues necessitats, identificant també, aquelles activitats que aporten valor i ajuden a desburocratitzar el sistema sanitari.

La identificació a través del número de la targeta SIP “s’ha substituït per dos noves formes d’accés per a garantir la seguretat en la protecció de les dades personals i davant qualsevol possible ús fraudulent”, tal com ha remarcat Concha Andrés, Secretària Autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària.

D’esta manera, s’accedirà als serveis que ofereix l’App GVA+Salut a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP o bé mitjançant la utilització de Cl@ve.

Si l’accés es realitza a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP, la nova versió de l’App permet accedir a la consulta de les cites que cada pacient tinga en atenció primària i, com a novetat, en els centres d’especialitats i en consultes externes dels hospitals.

Una altra novetat “molt important” per a la ciutadania és “accedir als tractaments farmacològics prescrits pel personal facultatiu sense la necessitat d’escanejar la fulla de tractament, però a més i com a novetat molt destacada, és tindre accés a les receptes que li han estat dispensades i les que estan planificades per a la seua pròxima dispensació”, destaca Concha Andrés.

L’aplicació digital també permet realitzar el seguiment de la intervenció quirúrgica d’un familiar mitjançant l’escaneig d’un codi QR que serà facilitat pel centre sanitari que dispose d’este servei que s’està implantant progressivament. A més, es podrà accedir, amb un sol clic, a l’apartat Vacunació Covid allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

La nova versió de l’aplicació mòbil permet ara també modificar les dades de contacte de la nostra targeta SIP si accedim a ella a través de Cl@ve, així com tenir accés a la història de salut electrònica (HSE). Així mateix, tots els dispositius en què es tinga l’antiga versió instal·lada, en el moment en què s’actualitze l’aplicació a la nova versió, hauran d’afegir de nou els usuaris existents.

“Amb la implementació de la nova versió de l’App GVA+Salut i el recentment estrenat portal del pacient en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat san.gva.es continuem simplificant els tràmits que la ciutadania realitza amb aquelles qüestions relacionades amb la seua salut, al mateix temps que els acostem d’una manera senzilla i segura a la sanitat, evitant desplaçaments innecessaris i tot tipo de barreres, fins i tot aquelles que ens arriben donades per circumstàncies com la COVID-19”, ha declarat Concha Andrés.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.