Sanitat implementa noves funcions en l’app GVA+Salut

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública porta temps treballant en un «ambiciós pla de transformació digital» en salut. Ha mantingut diverses converses amb la participació d’associacions de metges i de pacients per a tenir en compte tots els punts de vista i les seues necessitats, identificant també, aquelles activitats que aporten valor i ajuden a desburocratitzar el sistema sanitari.

La identificació a través del número de la targeta SIP «s’ha substituït per dos noves formes d’accés per a garantir la seguretat en la protecció de les dades personals i davant qualsevol possible ús fraudulent», tal com ha remarcat Concha Andrés, Secretària Autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària.

D’esta manera, s’accedirà als serveis que ofereix l’App GVA+Salut a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP o bé mitjançant la utilització de Cl@ve.

Si l’accés es realitza a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP, la nova versió de l’App permet accedir a la consulta de les cites que cada pacient tinga en atenció primària i, com a novetat, en els centres d’especialitats i en consultes externes dels hospitals.

Una altra novetat «molt important» per a la ciutadania és «accedir als tractaments farmacològics prescrits pel personal facultatiu sense la necessitat d’escanejar la fulla de tractament, però a més i com a novetat molt destacada, és tindre accés a les receptes que li han estat dispensades i les que estan planificades per a la seua pròxima dispensació», destaca Concha Andrés.

L’aplicació digital també permet realitzar el seguiment de la intervenció quirúrgica d’un familiar mitjançant l’escaneig d’un codi QR que serà facilitat pel centre sanitari que dispose d’este servei que s’està implantant progressivament. A més, es podrà accedir, amb un sol clic, a l’apartat Vacunació Covid allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

La nova versió de l’aplicació mòbil permet ara també modificar les dades de contacte de la nostra targeta SIP si accedim a ella a través de Cl@ve, així com tenir accés a la història de salut electrònica (HSE). Així mateix, tots els dispositius en què es tinga l’antiga versió instal·lada, en el moment en què s’actualitze l’aplicació a la nova versió, hauran d’afegir de nou els usuaris existents.

«Amb la implementació de la nova versió de l’App GVA+Salut i el recentment estrenat portal del pacient en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat san.gva.es continuem simplificant els tràmits que la ciutadania realitza amb aquelles qüestions relacionades amb la seua salut, al mateix temps que els acostem d’una manera senzilla i segura a la sanitat, evitant desplaçaments innecessaris i tot tipo de barreres, fins i tot aquelles que ens arriben donades per circumstàncies com la COVID-19», ha declarat Concha Andrés.

Últimes notícies

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca que Juanfran Pérez Llorca està fent un bon treball i mereix suport, però remarca que la candidatura a la Generalitat la decidirà la direcció del PP.

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.