Sanitat implementa noves funcions en l’app GVA+Salut

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública porta temps treballant en un «ambiciós pla de transformació digital» en salut. Ha mantingut diverses converses amb la participació d’associacions de metges i de pacients per a tenir en compte tots els punts de vista i les seues necessitats, identificant també, aquelles activitats que aporten valor i ajuden a desburocratitzar el sistema sanitari.

La identificació a través del número de la targeta SIP «s’ha substituït per dos noves formes d’accés per a garantir la seguretat en la protecció de les dades personals i davant qualsevol possible ús fraudulent», tal com ha remarcat Concha Andrés, Secretària Autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària.

D’esta manera, s’accedirà als serveis que ofereix l’App GVA+Salut a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP o bé mitjançant la utilització de Cl@ve.

Si l’accés es realitza a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP, la nova versió de l’App permet accedir a la consulta de les cites que cada pacient tinga en atenció primària i, com a novetat, en els centres d’especialitats i en consultes externes dels hospitals.

Una altra novetat «molt important» per a la ciutadania és «accedir als tractaments farmacològics prescrits pel personal facultatiu sense la necessitat d’escanejar la fulla de tractament, però a més i com a novetat molt destacada, és tindre accés a les receptes que li han estat dispensades i les que estan planificades per a la seua pròxima dispensació», destaca Concha Andrés.

L’aplicació digital també permet realitzar el seguiment de la intervenció quirúrgica d’un familiar mitjançant l’escaneig d’un codi QR que serà facilitat pel centre sanitari que dispose d’este servei que s’està implantant progressivament. A més, es podrà accedir, amb un sol clic, a l’apartat Vacunació Covid allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

La nova versió de l’aplicació mòbil permet ara també modificar les dades de contacte de la nostra targeta SIP si accedim a ella a través de Cl@ve, així com tenir accés a la història de salut electrònica (HSE). Així mateix, tots els dispositius en què es tinga l’antiga versió instal·lada, en el moment en què s’actualitze l’aplicació a la nova versió, hauran d’afegir de nou els usuaris existents.

«Amb la implementació de la nova versió de l’App GVA+Salut i el recentment estrenat portal del pacient en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat san.gva.es continuem simplificant els tràmits que la ciutadania realitza amb aquelles qüestions relacionades amb la seua salut, al mateix temps que els acostem d’una manera senzilla i segura a la sanitat, evitant desplaçaments innecessaris i tot tipo de barreres, fins i tot aquelles que ens arriben donades per circumstàncies com la COVID-19», ha declarat Concha Andrés.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.