Sanitat implementa noves funcions en l’app GVA+Salut

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública porta temps treballant en un “ambiciós pla de transformació digital” en salut. Ha mantingut diverses converses amb la participació d’associacions de metges i de pacients per a tenir en compte tots els punts de vista i les seues necessitats, identificant també, aquelles activitats que aporten valor i ajuden a desburocratitzar el sistema sanitari.

La identificació a través del número de la targeta SIP “s’ha substituït per dos noves formes d’accés per a garantir la seguretat en la protecció de les dades personals i davant qualsevol possible ús fraudulent”, tal com ha remarcat Concha Andrés, Secretària Autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària.

D’esta manera, s’accedirà als serveis que ofereix l’App GVA+Salut a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP o bé mitjançant la utilització de Cl@ve.

Si l’accés es realitza a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP, la nova versió de l’App permet accedir a la consulta de les cites que cada pacient tinga en atenció primària i, com a novetat, en els centres d’especialitats i en consultes externes dels hospitals.

Una altra novetat “molt important” per a la ciutadania és “accedir als tractaments farmacològics prescrits pel personal facultatiu sense la necessitat d’escanejar la fulla de tractament, però a més i com a novetat molt destacada, és tindre accés a les receptes que li han estat dispensades i les que estan planificades per a la seua pròxima dispensació”, destaca Concha Andrés.

L’aplicació digital també permet realitzar el seguiment de la intervenció quirúrgica d’un familiar mitjançant l’escaneig d’un codi QR que serà facilitat pel centre sanitari que dispose d’este servei que s’està implantant progressivament. A més, es podrà accedir, amb un sol clic, a l’apartat Vacunació Covid allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

La nova versió de l’aplicació mòbil permet ara també modificar les dades de contacte de la nostra targeta SIP si accedim a ella a través de Cl@ve, així com tenir accés a la història de salut electrònica (HSE). Així mateix, tots els dispositius en què es tinga l’antiga versió instal·lada, en el moment en què s’actualitze l’aplicació a la nova versió, hauran d’afegir de nou els usuaris existents.

“Amb la implementació de la nova versió de l’App GVA+Salut i el recentment estrenat portal del pacient en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat san.gva.es continuem simplificant els tràmits que la ciutadania realitza amb aquelles qüestions relacionades amb la seua salut, al mateix temps que els acostem d’una manera senzilla i segura a la sanitat, evitant desplaçaments innecessaris i tot tipo de barreres, fins i tot aquelles que ens arriben donades per circumstàncies com la COVID-19”, ha declarat Concha Andrés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.