Sanitat implementa noves funcions en l’app GVA+Salut

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública porta temps treballant en un «ambiciós pla de transformació digital» en salut. Ha mantingut diverses converses amb la participació d’associacions de metges i de pacients per a tenir en compte tots els punts de vista i les seues necessitats, identificant també, aquelles activitats que aporten valor i ajuden a desburocratitzar el sistema sanitari.

La identificació a través del número de la targeta SIP «s’ha substituït per dos noves formes d’accés per a garantir la seguretat en la protecció de les dades personals i davant qualsevol possible ús fraudulent», tal com ha remarcat Concha Andrés, Secretària Autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària.

D’esta manera, s’accedirà als serveis que ofereix l’App GVA+Salut a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP o bé mitjançant la utilització de Cl@ve.

Si l’accés es realitza a través de l’escaneig del codi de barres de la targeta SIP, la nova versió de l’App permet accedir a la consulta de les cites que cada pacient tinga en atenció primària i, com a novetat, en els centres d’especialitats i en consultes externes dels hospitals.

Una altra novetat «molt important» per a la ciutadania és «accedir als tractaments farmacològics prescrits pel personal facultatiu sense la necessitat d’escanejar la fulla de tractament, però a més i com a novetat molt destacada, és tindre accés a les receptes que li han estat dispensades i les que estan planificades per a la seua pròxima dispensació», destaca Concha Andrés.

L’aplicació digital també permet realitzar el seguiment de la intervenció quirúrgica d’un familiar mitjançant l’escaneig d’un codi QR que serà facilitat pel centre sanitari que dispose d’este servei que s’està implantant progressivament. A més, es podrà accedir, amb un sol clic, a l’apartat Vacunació Covid allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

La nova versió de l’aplicació mòbil permet ara també modificar les dades de contacte de la nostra targeta SIP si accedim a ella a través de Cl@ve, així com tenir accés a la història de salut electrònica (HSE). Així mateix, tots els dispositius en què es tinga l’antiga versió instal·lada, en el moment en què s’actualitze l’aplicació a la nova versió, hauran d’afegir de nou els usuaris existents.

«Amb la implementació de la nova versió de l’App GVA+Salut i el recentment estrenat portal del pacient en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat san.gva.es continuem simplificant els tràmits que la ciutadania realitza amb aquelles qüestions relacionades amb la seua salut, al mateix temps que els acostem d’una manera senzilla i segura a la sanitat, evitant desplaçaments innecessaris i tot tipo de barreres, fins i tot aquelles que ens arriben donades per circumstàncies com la COVID-19», ha declarat Concha Andrés.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.