Sanitat activa un pla de resposta immediata davant el possible augment de casos en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat un pla de resposta a nivell autonòmic davant el possible creixement de casos de COVID-19 i els problemes que la pandèmia puga crear en el sistema sanitari valencià.

 

El pla, paral·lel a les mesures de contingència que ja porten dies prenent els departaments de salut i centres hospitalaris, és paregut al que es va activar el passat 13 de març, durant la primera onada, un dia abans de la declaració de l’estat d’alarma i que es va mantindre en vigor durant tres mesos.

 

Entre les mesures que posa en marxa el pla de resposta, es considera la possibilitat de què el personal sanitari pertanyent a servicis i especialitats que a causa de la pressió hospitalària no estiguen disponibles temporalment, s’incorpore als equips d’atenció a pacients Covid, equips que sempre estaran encapçalats per un pneumòleg i un internista. 

 

Més de 70.000 sanitaris lluitant contra la pandèmia

Si fora necessari, la conselleria també ha considerat la possibilitat, sempre només pel temps necessari, de moure personal sanitari entre departaments de salut diferents per a poder actuar més ràpidament i d’una forma efectiva en aquells llocs que demanden una major atenció.

 

Des de la conselleria s’és conscient del sobreesforç que s’està demanant a les prop de 70.000 persones del sistema sanitari valencià en un moment difícil i complex com el que travessem i es vol manifestar que, al marge d’estos plans eventuals de resposta ràpida, es treballa paral·lelament per a dotar de més mitjans i millors condicions al sistema públic sanitari valencià.

 

L’objectiu de Govern Valencià no és un altre que garantir per damunt de tot la salut de la ciutadania, un objectiu en el que coincidix amb tot el personal sanitari que porta des del mes de març en una lluita constant per a minimitzar al màxim els danys de la pandèmia. 

Últimes notícies

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.