7.6 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sanitat activa un pla de resposta immediata davant el possible augment de casos en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat un pla de resposta a nivell autonòmic davant el possible creixement de casos de COVID-19 i els problemes que la pandèmia puga crear en el sistema sanitari valencià.

 

El pla, paral·lel a les mesures de contingència que ja porten dies prenent els departaments de salut i centres hospitalaris, és paregut al que es va activar el passat 13 de març, durant la primera onada, un dia abans de la declaració de l’estat d’alarma i que es va mantindre en vigor durant tres mesos.

 

Entre les mesures que posa en marxa el pla de resposta, es considera la possibilitat de què el personal sanitari pertanyent a servicis i especialitats que a causa de la pressió hospitalària no estiguen disponibles temporalment, s’incorpore als equips d’atenció a pacients Covid, equips que sempre estaran encapçalats per un pneumòleg i un internista. 

 

Més de 70.000 sanitaris lluitant contra la pandèmia

Si fora necessari, la conselleria també ha considerat la possibilitat, sempre només pel temps necessari, de moure personal sanitari entre departaments de salut diferents per a poder actuar més ràpidament i d’una forma efectiva en aquells llocs que demanden una major atenció.

 

Des de la conselleria s’és conscient del sobreesforç que s’està demanant a les prop de 70.000 persones del sistema sanitari valencià en un moment difícil i complex com el que travessem i es vol manifestar que, al marge d’estos plans eventuals de resposta ràpida, es treballa paral·lelament per a dotar de més mitjans i millors condicions al sistema públic sanitari valencià.

 

L’objectiu de Govern Valencià no és un altre que garantir per damunt de tot la salut de la ciutadania, un objectiu en el que coincidix amb tot el personal sanitari que porta des del mes de març en una lluita constant per a minimitzar al màxim els danys de la pandèmia. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.