Sanitat activa un pla de resposta immediata davant el possible augment de casos en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat un pla de resposta a nivell autonòmic davant el possible creixement de casos de COVID-19 i els problemes que la pandèmia puga crear en el sistema sanitari valencià.

 

El pla, paral·lel a les mesures de contingència que ja porten dies prenent els departaments de salut i centres hospitalaris, és paregut al que es va activar el passat 13 de març, durant la primera onada, un dia abans de la declaració de l’estat d’alarma i que es va mantindre en vigor durant tres mesos.

 

Entre les mesures que posa en marxa el pla de resposta, es considera la possibilitat de què el personal sanitari pertanyent a servicis i especialitats que a causa de la pressió hospitalària no estiguen disponibles temporalment, s’incorpore als equips d’atenció a pacients Covid, equips que sempre estaran encapçalats per un pneumòleg i un internista. 

 

Més de 70.000 sanitaris lluitant contra la pandèmia

Si fora necessari, la conselleria també ha considerat la possibilitat, sempre només pel temps necessari, de moure personal sanitari entre departaments de salut diferents per a poder actuar més ràpidament i d’una forma efectiva en aquells llocs que demanden una major atenció.

 

Des de la conselleria s’és conscient del sobreesforç que s’està demanant a les prop de 70.000 persones del sistema sanitari valencià en un moment difícil i complex com el que travessem i es vol manifestar que, al marge d’estos plans eventuals de resposta ràpida, es treballa paral·lelament per a dotar de més mitjans i millors condicions al sistema públic sanitari valencià.

 

L’objectiu de Govern Valencià no és un altre que garantir per damunt de tot la salut de la ciutadania, un objectiu en el que coincidix amb tot el personal sanitari que porta des del mes de març en una lluita constant per a minimitzar al màxim els danys de la pandèmia. 

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.