20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Sanitat activa un pla de resposta immediata davant el possible augment de casos en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat un pla de resposta a nivell autonòmic davant el possible creixement de casos de COVID-19 i els problemes que la pandèmia puga crear en el sistema sanitari valencià.

 

El pla, paral·lel a les mesures de contingència que ja porten dies prenent els departaments de salut i centres hospitalaris, és paregut al que es va activar el passat 13 de març, durant la primera onada, un dia abans de la declaració de l’estat d’alarma i que es va mantindre en vigor durant tres mesos.

 

Entre les mesures que posa en marxa el pla de resposta, es considera la possibilitat de què el personal sanitari pertanyent a servicis i especialitats que a causa de la pressió hospitalària no estiguen disponibles temporalment, s’incorpore als equips d’atenció a pacients Covid, equips que sempre estaran encapçalats per un pneumòleg i un internista. 

 

Més de 70.000 sanitaris lluitant contra la pandèmia

Si fora necessari, la conselleria també ha considerat la possibilitat, sempre només pel temps necessari, de moure personal sanitari entre departaments de salut diferents per a poder actuar més ràpidament i d’una forma efectiva en aquells llocs que demanden una major atenció.

 

Des de la conselleria s’és conscient del sobreesforç que s’està demanant a les prop de 70.000 persones del sistema sanitari valencià en un moment difícil i complex com el que travessem i es vol manifestar que, al marge d’estos plans eventuals de resposta ràpida, es treballa paral·lelament per a dotar de més mitjans i millors condicions al sistema públic sanitari valencià.

 

L’objectiu de Govern Valencià no és un altre que garantir per damunt de tot la salut de la ciutadania, un objectiu en el que coincidix amb tot el personal sanitari que porta des del mes de març en una lluita constant per a minimitzar al màxim els danys de la pandèmia. 

Últimes notícies

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial

Hugo Duro empata en el 93 i salva el 1-1 del València davant el Sevilla

Hugo Duro va firmar l'empat en el 93 després d'una passada de Ugrinic, després que un autogol de Tárrega avançara al Sevilla. Repartiment de punts que va deixar insatisfets als dos.

El SUV urbà de gasolina lidera la demanda en la Fira de l’Automòbil de València

La 27a edició de la Fira de l'Automòbil de València ha constatat que el vehicle nou, especialment el SUV urbà de gasolina, concentra l'interés. Híbrids i electrificats guanyen terreny i l'afluència es dispara.