Anuncios

Sanitat activa un pla de resposta immediata davant el possible augment de casos en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat un pla de resposta a nivell autonòmic davant el possible creixement de casos de COVID-19 i els problemes que la pandèmia puga crear en el sistema sanitari valencià.

 

El pla, paral·lel a les mesures de contingència que ja porten dies prenent els departaments de salut i centres hospitalaris, és paregut al que es va activar el passat 13 de març, durant la primera onada, un dia abans de la declaració de l’estat d’alarma i que es va mantindre en vigor durant tres mesos.

Anuncios

 

Entre les mesures que posa en marxa el pla de resposta, es considera la possibilitat de què el personal sanitari pertanyent a servicis i especialitats que a causa de la pressió hospitalària no estiguen disponibles temporalment, s’incorpore als equips d’atenció a pacients Covid, equips que sempre estaran encapçalats per un pneumòleg i un internista. 

 

Més de 70.000 sanitaris lluitant contra la pandèmia

Si fora necessari, la conselleria també ha considerat la possibilitat, sempre només pel temps necessari, de moure personal sanitari entre departaments de salut diferents per a poder actuar més ràpidament i d’una forma efectiva en aquells llocs que demanden una major atenció.

 

Des de la conselleria s’és conscient del sobreesforç que s’està demanant a les prop de 70.000 persones del sistema sanitari valencià en un moment difícil i complex com el que travessem i es vol manifestar que, al marge d’estos plans eventuals de resposta ràpida, es treballa paral·lelament per a dotar de més mitjans i millors condicions al sistema públic sanitari valencià.

 

L’objectiu de Govern Valencià no és un altre que garantir per damunt de tot la salut de la ciutadania, un objectiu en el que coincidix amb tot el personal sanitari que porta des del mes de març en una lluita constant per a minimitzar al màxim els danys de la pandèmia. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios